Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(08-29-2024, 08:17 PM)Blue 1978 Skreiv:
(08-29-2024, 07:09 PM)Oldtimer Skreiv: Overgangsvinduet stenger på mandag.
Synes det er en skandale at vi ikke har hentet minst en god venstreback.
I og med at Jukle har vært skadet eller halvskadet kontinuerlig side han kom tilbake,  har vi i praksis null på vb, og 2 på HB, hvorav den ene overhodet ikke holder mål.
Vi er kun tre kamper fra Europaligacup spill, men med Hedenstad på feil side og Borch på HB er jeg sikker på at vi er totalt sjanseløse.

Å kalle det for en skandale er å dra den litt langt eller? Vi har klart oss fint så langt i år med de spillerne vi har og leder serien med klar margin . Vi er fortsatt et godt stykke unna Europa neste år og vi må antageligvis slå tre ES lag for å vinne cupen. Ønsker også en ny VB i tillegg til en venstrebeinet midstoppr og hadde helst sett vi fikk en spiller til for resten av sesongen, men vi klarer oss uten også,  

@Nils jeg tviler veldig sterkt på at SIL hadde solgt Baidoo for 10 mill. De visste veldig godt hva slags spiller de satt på i junis og de er kjente for å være rimelig harde i forhandlinger. Summen ble som tilslutt ble gitt var garantert ikke første budet til Salzburg.
Vi som så de første kampene til Baidoo, ønsket at han spilte for vårt lag.

Vi trenger både høyre- og venstrebeck med fart, det har vi ikke i dag.
Trenger det til neste år. 

Jones EL bends it! 
Det er så deilg, det er ustoppelig, når han treffer/bøyern. Han som liksom er høyrebeint.

Håper forøvrig på cup-gull til Borch, Hedenstad og Jukle med fler Smile
Som resultat av det, Europa og masse inntekter.

(P.S. hvis noen kan forklare hvordan Nathan Fasika Idumba kun har 8 kamper + 8 kamper for VIF2. Så har noen nevnt noe om kontrakt/klausuler, vet du mer om dette, vennligst opplys meg. Evt PM meg Jokke Wink)

I år så tar vi alt!
Nå tror jeg.
Svar
(08-29-2024, 08:17 PM)Blue 1978 Skreiv: @Nils jeg tviler veldig sterkt på at SIL hadde solgt Baidoo for 10 mill. De visste veldig godt hva slags spiller de satt på i junis og de er kjente for å være rimelig harde i forhandlinger. Summen ble som tilslutt ble gitt var garantert ikke første budet til Salzburg.

Og det kan godt hende du har rett i det. Eller kanskje du tar feil. Det finner vi aldri ut av.

Jeg tror i hvert fall det at for å avgjøre om en deal er god eller ikke så er det forventninger som er avgjørende. Sogndal solgte Mannsverk for 15. Det gjorde han til den nest dyreste OBOS-spilleren i historien fram til Baidoo nå skyver han ned til en 3.plass. Fram til Baidoosalget var det kun Martin Andresens overgang fra et nedrykket Stabæk til Brann i 2005 som var større for OBOS-ligaen.

10 millioner, pluss et eventuelt videresalg fra oss, kan kanskje fremstå som interessant for dem da. De så nok at Baidoo var god, men jeg vet ikke helt jeg. Tror ikke Sogndal forventet å få så mye for han som de faktisk fikk. De solgte Ogbu til LSK for 3-4 millioner, mens Akor Adams fikk de ikke noen bud på, så han gikk til slutt som bosman. De så nok at det også var gode spillere. Ismaheel var jo en annen som hadde satt fyr på OBOS-ligaen for FFK. Han gikk til Frankrike for 5-6 millioner.

Hvordan de ville forholdt seg til et bud fra oss sent i mai/tidlig i juni vet vi ikke. På det tidspunktet var ikke Baidoo særlig kjent. De som i det hele tatt kommenterte det her mente vel at Håkans var bedre.
Svar
Dette vinduet har på ingen måte vært en skandale. Men det er åpenbart hvor det vil hentes nye spillere i neste vindu.

Jeg tror ikke Hedenstad får ny kontrakt, og med det at vi må hente både en ny HB og VB neste år. I tillegg til at vi henter en ny venstrebent stopper. Får vi inn gode signeringer på disse posisjonene, da er jeg sikker på at vi kommer til å bite veldig godt fra oss i Eliteserien neste år.

Den diskusjonene om Baidoo blir veldig teoretisk, og heldigvis hentet vi ikke Baidoo men satset heller på Jones. Som vi kommer til å selge for 100 millioner neste år. Så den avgjørelsen er jeg i hvert fall fornøyd med.
Svar
(08-30-2024, 09:50 AM)mestah Skreiv: Dette vinduet har på ingen måte vært en skandale. Men det er åpenbart hvor det vil hentes nye spillere i neste vindu.

Jeg tror ikke Hedenstad får ny kontrakt, og med det at vi må hente både en ny HB og VB neste år. I tillegg til at vi henter en ny venstrebent stopper. Får vi inn gode signeringer på disse posisjonene, da er jeg sikker på at vi kommer til å bite veldig godt fra oss i Eliteserien neste år.

Jeg vil si at vinduet har vært veldig bra i den forstand at vi har fått inn de spillerne vi trengte for å ha tilstrekkelig bredde i troppen til å kunne rykke opp. Som vi nå etter alle solemerker ser ut til å gjøre. Og det var jo første prioritet. Vi kommer ikke til å få store formsvingninger fordi vi mangler nøkkelspillere. I de aller fleste posisjoner, i hvert fall fremover på banen, har vi dobbelt dekning.

Jeg er helt enig i at vi trenger mer og i flere posisjoner for å slå bra fra oss i Eliteserien igjen neste år også. Det hadde vært fint om noen av de kom inn allerede nå, men det er ikke akkurat krise om de ikke gjør det heller.

Det som kanskje trekker helheten litt ned er at vi kanskje ikke er fremtidsrettet nok på talentsiden. Helt enig i at en kontrafaktisk Baidoo-diskusjon begynner å bli veldig kjedelig så den kan vi stoppe nå. Men jeg skulle gjerne sett at vi hentet inn noen flere afrikanske talenter. Vi har Obasi, men har plass til flere. Dette er spillere som som regel trenger litt tid. Og den tiden kunne vi gitt dem mellom nå og seriestart neste år. På den andre siden så tror jeg vi har eller har hatt en ung spiss på prøvespill, uten at jeg har fått med meg hvordan det har gått.

Så er jo det store spørsmålet om maksnivået på de vi har hentet da. Å spille bra i OBOS verken utelukker eller garanterer at det fungerer bra i Eliteserien også. Men svaret på det får vi ikke før til neste år.

Alt i alt er det jo bra at vi ligger an til å klare det som var det store målet og det viktigste for sesongen, som var å rykke opp. Hvis målet også var å bruke OBOS-året til å få fram spillere for 2025 så er vel det bare en delvis suksess. Det er vel først og fremst Jones og Riisnæs som har stått fram i år, men jeg føler ikke vi trengte å rykke ned for at det skulle skje. Vi har funnet Ambina, men igjen, det ville vi gjort i Eliteserien også. Det er jo litt mer i klassen for pirk kanskje, men jeg skulle gjerne sett at vi hadde en spiller eller to som vi tenkte, wow, gleder meg til å se han herje i Eliteserien neste år. Det føler jeg ikke helt at vi har.
Svar
Jeg synes også at det er merkelig at vi ikke henter inn en venstre back. 

Det bør være midler til det og det vil gjøre troppen langt mer komplett og bidra til at endringene til neste år ikke blir så store. 

De tre backene vi har nå holder ikke om vi skal bite fra oss i eliteserien, men med tanke på opprykk vil det gå helt fint. 
Moss og Egersund er nummer tre og fire med 35 poeng på 20 kamper, har de samme poengsnitt siste 10 så ender de på 52,5 vi har allerede 45 så da er vi i så fall bare tre seire unna og neste kamp er mot ligaens klart dårligste lag. 

Vi har god bredde på keeper og alle offensive plasser, på spiss plass er det helt ellevilt god bredde, men i forsvar er det tynt. 
Nå kan vi glede oss over lange kontrakter på stopperne våre som fungerer veldig godt sammen så det ser helt fint ut og da lever jeg godt med at Idumba som førstereserve som er på utgående lånekontrakt vil være et stort steg ned. 
Men ingen av backene våre er blant ligaens beste og siden Jukle har slitt mye med skade har vi sjelden alternativer til Borch og Hedenstad der sistnevnte må spille på feil side. Det finnes flere gode backer i Obos og vår nye danske speider burde da ha en ny kanin på lur, det funka jo bra med de to forrige.
Svar
(08-30-2024, 10:24 AM)Bohem33 Skreiv: Jeg synes også at det er merkelig at vi ikke henter inn en venstre back. 

Det bør være midler til det og det vil gjøre troppen langt mer komplett og bidra til at endringene til neste år ikke blir så store. 

Det er jeg enig i. Samtidig så er det nok enklere å hente spillere når vi er et Eliteserielag og ikke et OBOS-lag. Så kan jo være at det er det som er grunnen? Vi har jo både Bjørdal og Strand som også er mer enn bra nok som nødløsning i en backrolle. Og jeg tror vi slår lag som Sandnes, Åsane osv uansett hvem vi har på back.

Det er viktigere med dobbelt dekning framover på banen. Det gjøres sjelden taktiske bytter i forsvarsrekka. 4'ern bak står som regel hele kampen. Men å kunne rullere på og å gjøre taktiske bytter framover på banen er mer viktig.

Så jeg kan jo til en viss grad skjønne at de holder kruttet tørt. Vi her det vi trenger og vi har ikke rykket opp enda. Så lenge det er teoretisk mulig at vi er i OBOS også i 2025 så er det greit å ikke bruke opp de ekstra pengene riktig enda.
Svar
Da er Kurd Rønning på vei til KBK ifølge Nettavisen. Rundt 1million kroner i overgangssum.

Synd å miste Kurd Rønning, men fint vi får noe penger for han i hvert fall.
Svar
(08-30-2024, 09:50 AM)mestah Skreiv: Dette vinduet har på ingen måte vært en skandale. Men det er åpenbart hvor det vil hentes nye spillere i neste vindu.

Den diskusjonene om Baidoo blir veldig teoretisk, og heldigvis hentet vi ikke Baidoo men satset heller på Jones. Som vi kommer til å selge for 100 millioner neste år. Så den avgjørelsen er jeg i hvert fall fornøyd med.

Hvis Hedenstad blir borte, trenger vi faktisk fire nye backer.
Hvis Jukle kommer tilbake skadefri og  i kampform, er det en ren bonus. 
Borch bør vi kvitte oss med, han er ikke god nok for Obos, og vil være en ren katastrofe i eliteserien.
Svar
(08-30-2024, 12:33 PM)mestah Skreiv: Da er Kurd Rønning på vei til KBK ifølge Nettavisen. Rundt 1million kroner i overgangssum.

Synd å miste Kurd Rønning, men fint vi får noe penger for han i hvert fall.

Det er en bra løsning når det ble som det ble ja. 

Synd at han ikke vil forlenge og har slått igjennom her, men vi får unne han det beste videre. 

Midtbanen er vår sterkeste del så å slanke troppen der er veldig bra. Det er fint for han som da får mulighet til å spille, jeg tror det hadde vært svært usannsynlig at han hadde startet en omgang om han ble værende her. Så frigir det sikkert bittelitt lønnskostnader i tillegg til at vi får den millionen inn, men viktigst er at det best for begge parter og at miljøet blir bedre når det ikke er spillere i klubben på utgående kontrakt som er langt unna spilletid. 

Dessuten har vi en million mer å kjøpe venstra back for, alle monner drar. 

Og ja Nils jeg er jo enig i alt du skriver. Vi rykker definitivt opp selv om vi ikke kjøper en ny forsvarsspiller. 
Så kan vi drømme om cup gull og får vi det i tillegg til å ha sikret opprykket blir vi veldig mye mer attraktive. Samtidig tror jeg de fleste som spiller i Norge regner det som helt bankers at vi vil rykke opp. Det kan være forskjellig for de som spiller i utlandet. 

Så lurer man jo alltid på om det er lettere å finne noen neste vindu da. Men vi får tro at Jokke har noen på blokka og at vi er klare med sjekkheftet om noe skulle skje på deadline day.
Svar
(08-30-2024, 12:52 PM)Bohem33 Skreiv: Og ja Nils jeg er jo enig i alt du skriver. Vi rykker definitivt opp selv om vi ikke kjøper en ny forsvarsspiller. 
Så kan vi drømme om cup gull og får vi det i tillegg til å ha sikret opprykket blir vi veldig mye mer attraktive. Samtidig tror jeg de fleste som spiller i Norge regner det som helt bankers at vi vil rykke opp. Det kan være forskjellig for de som spiller i utlandet. 

Så lurer man jo alltid på om det er lettere å finne noen neste vindu da. Men vi får tro at Jokke har noen på blokka og at vi er klare med sjekkheftet om noe skulle skje på deadline day.

Jeg er også enig med deg her. Cupen er verdt å satse på i år. Vi har en overkommelig vei til finalen.

Samtidig så har vi fortsatt ikke rykket opp. Og selv om sannsynligheten for at vi gjør det er høy, så er det fortsatt en teoretisk mulighet for at vi ikke gjør det. Det handler jo også litt om hva som er forsvarlig pengebruk. Vi vet at vi veldig sannsynlig vil ha en annen økonomi i 2025 enn i år. Men vi er ikke sikre enda, ikke helt.

Den teoretiske muligheten for å spille OBOS også i 2025 blir enda mindre hvis vi slår Sandnes. Da flytter vi 3 nye poeng fra kategorien "sannsynlig" til kategorien "sikret". Og det kan jo også bety at vi kan ta enda litt mer risiko og faktisk hente inn en back. Det er nok ikke forskjellen på opprykk og ikke opprykk. Men det kan være forskjellen på finale og ikke finale. Så kanskje vi tør hente en back på mandag hvis vi slår Sandnes.

Ellers er jeg jo dessverre enig med de som mener at vi i 2025 må ta en kjip avgjørelse. Borch, selv om han er kaptein, en bra fyr og en fin ambassadør og med hjertet utenpå drakta, så er han ikke god nok. Men jeg tror at vi kan beholde Hedenstad et år til jeg da, som backup. Han har jo vist i år at han er god nok og det er et pluss at han kan spille på begge sider.

Det er i hvert fall i forsvarsrekka ting først og fremst må skje foran 2025. Vi trenger 2 nye backer og vi bør ha inn 1-2, kanskje 3 nye stoppere. Vi mister sannsynligvis Idumba, jeg regner med vi ikke kjøper han. Og vi bør egentlig låne ut Hammer Kjelsen. Det er best for han at han spiller fast et sted og det er best for oss at han får kamperfaringen sin i f.eks. OBOS.

Så 2 nye backer, 2 nye stoppere. Kamara ut til fordel for en ren kantspiller. Det er vel det vi trenger å hente inn tror jeg.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 23 Gjest(er)