Avstemning Jeg tror at
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
vi vinner med mer enn ett mål
20.69%
18 20.69%
Jukle starter
13.79%
12 13.79%
Kamara starter
1.15%
1 1.15%
Strand starter
9.20%
8 9.20%
Borch starter
12.64%
11 12.64%
Lange starter
14.94%
13 14.94%
Brajanac starter minst en omgang
4.60%
4 4.60%
Rijks skårer
14.94%
13 14.94%
det blir kastet fiskekaker på banen
4.60%
4 4.60%
Thorvaldsen starter minst en omgang
3.45%
3 3.45%
Totalt 87 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19
#51
(07-30-2024, 12:50 AM)JohnnyJ Skreiv:
(07-30-2024, 12:31 AM)Flemmern Skreiv:
(07-30-2024, 12:22 AM)JohnnyJ Skreiv: I dag vant vi en taktisk seier mot et godt lag, og det roser jeg Bakke og Myhre for. Som til og med hintet om kampplanen på forhånd!

 Myhre slakta vår innsats i første omgang, så det var definitivt ikke gameplan du så utpå der.

Nei, vi ikke lyktes i første omgang. Men som Myhre korrekt påpekte i pausen så var skylda at det var for mange balltap og for lav intensivitet i første pressledd. Svak prestasjon av laget.

Gikk ut med tilsvarende taktikk i andreomgang ved å veksle ofte mellom å ligge lavt og høyt. Det fungerte!
Ergo kan man vel konkludere med at kampplanen var riktig?

Gameplan var nok å avvente motstander noe og ligge dypt, men ikke slik vi spilte.
Med andre ord, de forsøkte å følge gameplan, men det fungerte ikke i første.
Så vi er nok enige om at første var rævva og dårlig gjennomføring, og andre var bedre, og god gjennomføring.
Svar
#52
Kasting på av ting på banen er en uting og noe vi bør holde oss for gode til. Det eneste som kan forsvare at det skjedde nå var at det var helt nødvendig. 

VAR ble ikke demokratisk innført og det så heller ikke ut til å være en klar demokratisk vei fram til avskaffelse. Da det skulle stemmes over VAR på fotballtinget godtok de kun fysisk oppmøte og la et betydelig press på klubber for å stemme "riktig".  Om demokrati og åpen kommunikasjon - Klanen, Vålerengens Idrettsforenings uavhengige supporteres klubb 

Det er gjennomgående en tradisjon for at de taler med to tunger og bruker uthalingstaktikk for å unngå endringer de ikke liker. Se feks Rostvågs angrep her fra 2021 så kan man spørre seg om det er ulikt nå  «Nå er det faenmeg nok» • josimar.no Denne saken handler om boikott av Qatar så kan man spørre seg hvordan det endte. Det ble utvalg, dialog og mesterskap som planlagt. 

Hadde det ikke vært for RBKs og LSKs fiskekakeaksjon så hadde Cato Haugs standpunkt om at det er vel å bra med klubbenes meninger, men vi må også tillegge faglige vurdering vekt. Da åpner han opp for å gå mot klubbene selv om det var enstemmig og siden sånt aldri vil bli enstemmig kunne han sikkert lagt til at man også måtte respektere mindretallet (i tillegg til de faglige vurderingene da). 

Jeg er en gubbe som sitter på langsida og ikke helt forstår meg på pyro eller trommer. Men det var ikke vanskelig å se at NFF var uredelige i pyro argumentasjonen og at Posse (stabæk talsmann) fullstendig avkledde Fisketjønn i tv-debatten for noen år siden  «NFF bruker løgn og stråmenn i pyrodebatten» - Idrettspolitikk  
og historien gjentar seg når de forsøkte å skyve tv2 foran seg til hvorfor VAR ikke kunne avskaffes innenfor perioden tv-avtalen gjelder for. 

At en bodø eller tromsø spiss som akkurat tror de har avgjort kampen er skeptiske til VAR når en VAR-avgjørelse går dem i mot er ikke det viktigste argumentet. Men at vi som ikke har VAR i år viser at vi står på samme side som resten av supporter Norge er veldig bra. Wienerbrød var et nydelig stikk mot pampene og aksjonen var helt ufarlig og varte kanskje et halvt minutt. Da var det ingen fare for avbrutt kamp eller tap på walk over. 
Hadde man kastet bluss og stormet banen hadde det stilt seg helt annerledes, men denne aksjonen var veldig fredelig og fin. 


Ser man på kampen så var vi veldig svake i første omgang. Og det er lenge siden vi har vært så heldige med dommeren. Anuleringen av Ranheims mål skjønte jeg ikke noe av og han klarte til alt overmål å stoppe flere overganger for dem siden han ikke var så glad i fordelsparagrafen. Når det er sagt så skapte ikke Ranheim mange sjanser ut over målet og utover i andre omgang fikk vi mer dreis på sakene. Det er helt utrolig at Brajanac ikke skårte på noen av sine to gigantiske muligheter. Hans sjanser alene var vel like store som alle Ranheims til sammen med unntak av målet de fikk og målet de burde ha fått. 

Jeg skulle ønske at vi gjorde byttene våre tidligere. Men et argument mot det er at selv om hele angrepsrekka var svake i første så skårte to av tre i andre omgang. 

Kudos til Rijks som feiret mest av alle selv om han ble vraket både til elveren og da vi byttet spiss kort før slutt. 
Det er utrolig rått at vi har flere tilskuere på en mandag i fellesferien enn alle eliteserie hjemmelagene hadde denne runden. 
Jarlen leverte virkelig, det tok meg litt tid før kamp å skjønne hvem han utrolig høye fyren var, men godt spilt og flott mål. Jeg føler meg langt tryggere på han og Olsen enn jeg har gjort på stopperne våre på lange tider, tenk hvor bra det blir når de blir enda mer samspilt. 

Kanskje vant vi på en dårlig dag, kanskje viste vi igjen at vi bare har en god omgang. Men vi fortsetter å rykke fra i tet. Bryne må ta igjen 5 poeng på oss, xxx og sogndal må ta igjen 7. Stabæk er hele 10 poeng bak og selv om de har en kamp til gode så skal det godt gjøres at vi ikke blir nummer en eller to. 

Jada vi har Moss og Egersund under oss, men over de andre. Men det er to lag som rykker opp og jeg tror ikke de står løpet ut. 
Hjemmespøkelset snakket vi mye om i fjor nå har vi fem seire på syv kamper (kun to lag har mer og ett like mange) pluss at vi har slått ut to eliteserielag i cupen. På bortebane er vi ett poeng bedre, men målforskjellen vår er bedre hjemme (22-9 vs 19-11). 

Jeg tror det vil bli en morsom høst og at kampen om startplass blir beinhard. Vi er svakere på back plass enn ellers, men jeg tror Jokke velger å spare penga og heller sikte seg inn mot noen virkelig gode forsvarsspillere i neste vindu. Det er tross alt lettere å lokke til seg spillere når man kan friste med eliteserie og Europa. For nå må vi satse alt på cupen. Molde er bedre enn oss, det er ikke Ulf Levanger og Stabæk. Er ffk, lsk og kfum det? Det tviler jeg på.
Svar
#53
Noen andre enn meg som fikk meg seg at en ung kar prøvde og storme banen ca 10 min før slutt? Tipper han var i 18-20 år,

Satt på landsiden ovenfor Taxitribunen og så at vaktene dro han rett ut og ut så vi så ikke særlig mer. Usikker på om han i det hele tatt var i nærheten av "banen"..
Svar
#54
(07-30-2024, 11:33 AM)Glennsoe Skreiv: Noen andre enn meg som fikk meg seg at en ung kar prøvde og storme banen ca 10 min før slutt? Tipper han var i 18-20 år,

Satt på landsiden ovenfor Taxitribunen og så at vaktene dro han rett ut og ut så vi så ikke særlig mer.  Usikker på om han i det hele tatt var i nærheten av "banen"..

Bra det ble stoppa da. Jeg har gode minner fra banestorminga i skien 2005 og valhall arena 2003, så jeg skjønner litt den spontane euforien når virkelig store begivenheter skjer, men at folk løper inn for å ta selfie eller langt skumlere ting er ikke noe bra. Men da noterer vi at våre vakter leder 1-0 mot tysklands vakter fra EM da. Der var det i hvert fall mange som ikke ble stoppa.
Svar
#55
For å begynne med det positive, så vinner vi nå kamper vi hadde tapt (i beste fall tatt 1 poeng) i vår. Kampen mot Start sist var heller ikke imponerende, men første omgang i dag var flau.
Vi var heldige som leda til pause. Fortsatt usikker på hva dommer så i det annullerte målet.
Det virker som vi har en større mental styrke i laget nå. Vi kommer tilbake! Bredden i stallen er også meget god om vi ser bort ifra forsvaret.

Jeg håper grunnspillet blir bedre når vi får spilt inn de nye gutta. De trenger jo kamptid, men fortjener f.eks. Reijks å sitte på benken? Usikker..

Uansett. Gratulerer med dagen! Godt å kunne få en seier på en stor dag for en gangs skyld Wink
Svar
#56
Som flere har sagt: en ræva førsteomgang (bedre de siste 15-ish), og en brukbar andreomgang. 3 poeng på en middels dårlig dag.

Sjøeng var bra det han fikk å gjøre, minus utsparkene. Fin redning mot slutten på 3-1, begynte å bli nervøs med så mange unge på banen og allerede en i sekken.

Forsvaret var bra nok. Jarl ser ut som en knallforbedring fra Kreuz! Og vi er ikke bortskjemte med stoppere som scorer.

Midtbanetreeren: Ambina var kongen! Telte kun en pasningsfeil, og han hadde masser av pasninger gjennom ledd. Man of the match by a country mile, som de sier over Nordsjøen. Bjørdal åpna svakt, og hadde det ikke vært for arbeidskapasiteten hadde dette vært en helmørk kamp av ham. Spilte seg opp i andre da vi fikk større plass. Lange var god synes jeg, i motsetning til flere her. Joda, han var ganske svak defensivt, men han var alltid spillbar og pasningene gikk framover (i motsetning til f.eks. Strand). Godt å ha et alternativ sentralt på midten, og det gjør at jeg er mer komfortabel med å ha Riisnæs framme.
Angrepet. Riisnæs åpna nervøst, men spilte seg kraftig opp. Synd dommeren var blind da han rasshølen som hevna seg etter scoringa. Burde vært minst gult! Jones jobba og sleit og fikk et fortjent mål, selv om han burde satt den da han var aleine med keeper. Branovic(?) var ok, men jeg ser ikke helt at han er mye bedre enn Rijks. Vant en hodeduell som ble en sjanse da. Håper han blir bedre etter hvert som han blir mer samspilt med laget.
Svar
#57
(07-30-2024, 11:06 AM)Bohem33 Skreiv: Kasting på av ting på banen er en uting og noe vi bør holde oss for gode til. Det eneste som kan forsvare at det skjedde nå var at det var helt nødvendig. 

VAR ble ikke demokratisk innført og det så heller ikke ut til å være en klar demokratisk vei fram til avskaffelse. Da det skulle stemmes over VAR på fotballtinget godtok de kun fysisk oppmøte og la et betydelig press på klubber for å stemme "riktig".  Om demokrati og åpen kommunikasjon - Klanen, Vålerengens Idrettsforenings uavhengige supporteres klubb 

Det er gjennomgående en tradisjon for at de taler med to tunger og bruker uthalingstaktikk for å unngå endringer de ikke liker. Se feks Rostvågs angrep her fra 2021 så kan man spørre seg om det er ulikt nå  «Nå er det faenmeg nok» • josimar.no Denne saken handler om boikott av Qatar så kan man spørre seg hvordan det endte. Det ble utvalg, dialog og mesterskap som planlagt. 

Hadde det ikke vært for RBKs og LSKs fiskekakeaksjon så hadde Cato Haugs standpunkt om at det er vel å bra med klubbenes meninger, men vi må også tillegge faglige vurdering vekt. Da åpner han opp for å gå mot klubbene selv om det var enstemmig og siden sånt aldri vil bli enstemmig kunne han sikkert lagt til at man også måtte respektere mindretallet (i tillegg til de faglige vurderingene da). 

Jeg er en gubbe som sitter på langsida og ikke helt forstår meg på pyro eller trommer. Men det var ikke vanskelig å se at NFF var uredelige i pyro argumentasjonen og at Posse (stabæk talsmann) fullstendig avkledde Fisketjønn i tv-debatten for noen år siden  «NFF bruker løgn og stråmenn i pyrodebatten» - Idrettspolitikk  
og historien gjentar seg når de forsøkte å skyve tv2 foran seg til hvorfor VAR ikke kunne avskaffes innenfor perioden tv-avtalen gjelder for. 

At en bodø eller tromsø spiss som akkurat tror de har avgjort kampen er skeptiske til VAR når en VAR-avgjørelse går dem i mot er ikke det viktigste argumentet. Men at vi som ikke har VAR i år viser at vi står på samme side som resten av supporter Norge er veldig bra. Wienerbrød var et nydelig stikk mot pampene og aksjonen var helt ufarlig og varte kanskje et halvt minutt. Da var det ingen fare for avbrutt kamp eller tap på walk over. 
Hadde man kastet bluss og stormet banen hadde det stilt seg helt annerledes, men denne aksjonen var veldig fredelig og fin. 


Ser man på kampen så var vi veldig svake i første omgang. Og det er lenge siden vi har vært så heldige med dommeren. Anuleringen av Ranheims mål skjønte jeg ikke noe av og han klarte til alt overmål å stoppe flere overganger for dem siden han ikke var så glad i fordelsparagrafen. Når det er sagt så skapte ikke Ranheim mange sjanser ut over målet og utover i andre omgang fikk vi mer dreis på sakene. Det er helt utrolig at Brajanac ikke skårte på noen av sine to gigantiske muligheter. Hans sjanser alene var vel like store som alle Ranheims til sammen med unntak av målet de fikk og målet de burde ha fått. 

Jeg skulle ønske at vi gjorde byttene våre tidligere. Men et argument mot det er at selv om hele angrepsrekka var svake i første så skårte to av tre i andre omgang. 

Kudos til Rijks som feiret mest av alle selv om han ble vraket både til elveren og da vi byttet spiss kort før slutt. 
Det er utrolig rått at vi har flere tilskuere på en mandag i fellesferien enn alle eliteserie hjemmelagene hadde denne runden. 
Jarlen leverte virkelig, det tok meg litt tid før kamp å skjønne hvem han utrolig høye fyren var, men godt spilt og flott mål. Jeg føler meg langt tryggere på han og Olsen enn jeg har gjort på stopperne våre på lange tider, tenk hvor bra det blir når de blir enda mer samspilt. 

Kanskje vant vi på en dårlig dag, kanskje viste vi igjen at vi bare har en god omgang. Men vi fortsetter å rykke fra i tet. Bryne må ta igjen 5 poeng på oss, xxx og sogndal må ta igjen 7. Stabæk er hele 10 poeng bak og selv om de har en kamp til gode så skal det godt gjøres at vi ikke blir nummer en eller to. 

Jada vi har Moss og Egersund under oss, men over de andre. Men det er to lag som rykker opp og jeg tror ikke de står løpet ut. 
Hjemmespøkelset snakket vi mye om i fjor nå har vi fem seire på syv kamper (kun to lag har mer og ett like mange) pluss at vi har slått ut to eliteserielag i cupen. På bortebane er vi ett poeng bedre, men målforskjellen vår er bedre hjemme (22-9 vs 19-11). 

Jeg tror det vil bli en morsom høst og at kampen om startplass blir beinhard. Vi er svakere på back plass enn ellers, men jeg tror Jokke velger å spare penga og heller sikte seg inn mot noen virkelig gode forsvarsspillere i neste vindu. Det er tross alt lettere å lokke til seg spillere når man kan friste med eliteserie og Europa. For nå må vi satse alt på cupen. Molde er bedre enn oss, det er ikke Ulf Levanger og Stabæk. Er ffk, lsk og kfum det? Det tviler jeg på.

Er som deg en gubbe på langsidene med inngrodd skepsis til både tifo (og spesielt) tromme. Veldig enig i hva du skriver generelt om VAR, demokratisk underskudd i NFF/NTF osv. Syntes også det var kvalitet over demonstrasjonen på mandag. Der leverte vi (dvs de som organiserte og gjennomførte) veldig bra. Respekt for den?
Vi må stå fjellstøtt solidarisk mot dette VAR-idiotiet.

Ellers er jeg i ferd med å måtte moderere mye Bakke-skepsis og gleder meg til å be om unnskyldning når vi er tilbake i ES. Bank i bordet.
Synes det var en annen omgang med høy kvalitet. Fint å se at både lag og trenere kan justere etter en førsteomgang under pari.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)