Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Levanger. Søndag 14.30!
#41
(05-26-2024, 09:30 PM)Flemmern Skreiv:
(05-26-2024, 09:17 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er så deilig. Hakkekyllingen Ambina er det bare å få signert. Med litt utvidet fotballforståelse, var det ikke rakettforskning å se at han kommer til å bli meget god. Tok meg én kamp å se. Styrer og steller der ute. En intelligent ballspiller.

Hva er dette for noe tullprat da? Han spilte jo rævva i en haug av kamper og hadde store mangler. Da snakker vi elementære mangler. Det er IKKE uvanlig at folk fra andre steder av verden bruker tid å venne seg til norsk fotball. Vi har ikke tid til å "lære" opp spillere dette året, og det er nok grunnen til at jeg og mange med meg var negative når han spilte så begrensa og gjorde så mange feil.
Du må gjerne tro du er en rakettforsker og har mer fotballforståelse enn den jevne supporter, deg om det.

Pissprat du vært negativ fra dag 1, han er 22 år.
Vi har muligens skutt gullfuglen her.
Svar
#42
(05-26-2024, 09:30 PM)Flemmern Skreiv:
(05-26-2024, 09:17 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er så deilig. Hakkekyllingen Ambina er det bare å få signert. Med litt utvidet fotballforståelse, var det ikke rakettforskning å se at han kommer til å bli meget god. Tok meg én kamp å se. Styrer og steller der ute. En intelligent ballspiller.

Hva er dette for noe tullprat da? Han spilte jo rævva i en haug av kamper og hadde store mangler. Da snakker vi elementære mangler. Det er IKKE uvanlig at folk fra andre steder av verden bruker tid å venne seg til norsk fotball. Vi har ikke tid til å "lære" opp spillere dette året, og det er nok grunnen til at jeg og mange med meg var negative når han spilte så begrensa og gjorde så mange feil.
Du må gjerne tro du er en rakettforsker og har mer fotballforståelse enn den jevne supporter, deg om det.

Felles for de aller fleste kommentarene om enkeltspillere er at vurderingsgrunnlaget er syltynt. Mulig Ambina spilte «ræva» i noen kamper, men det var han jaggu ikke aleine om. Nå løfter han seg sammen med resten av laget. Det er som det skal være.
Svar
#43
(05-26-2024, 09:30 PM)Flemmern Skreiv:
(05-26-2024, 09:17 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er så deilig. Hakkekyllingen Ambina er det bare å få signert. Med litt utvidet fotballforståelse, var det ikke rakettforskning å se at han kommer til å bli meget god. Tok meg én kamp å se. Styrer og steller der ute. En intelligent ballspiller.

Hva er dette for noe tullprat da? Han spilte jo rævva i en haug av kamper og hadde store mangler. Da snakker vi elementære mangler. Det er IKKE uvanlig at folk fra andre steder av verden bruker tid å venne seg til norsk fotball. Vi har ikke tid til å "lære" opp spillere dette året, og det er nok grunnen til at jeg og mange med meg var negative når han spilte så begrensa og gjorde så mange feil.
Du må gjerne tro du er en rakettforsker og har mer fotballforståelse enn den jevne supporter, deg om det.

Klarer du virkelig ikke å skjønne at en spiller som han må tilpasse seg (ja jeg ser du nevner det, og at det kanskje ikke er tiden. Men dog.). Jeg spotter potensiale ganske lett.
Svar
#44
Re Ambina, jeg tror sannheten ligger vel et sted i nesten av at han er så dårlig at vi burde sender han tilbake nå, og at han er fantastisk og burde kjøpes nå. Kanskje vi skal vente et par kamper til før vi kommer med noen altfor sterk meninger i en positiv retning. Sammen som etter 5/6 kanper er litt tidlig å si at en spiller ikke duger i er et nytt lag/land.
Svar
#45
(05-26-2024, 11:40 PM)Panzer Skreiv:
(05-26-2024, 09:30 PM)Flemmern Skreiv:
(05-26-2024, 09:17 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er så deilig. Hakkekyllingen Ambina er det bare å få signert. Med litt utvidet fotballforståelse, var det ikke rakettforskning å se at han kommer til å bli meget god. Tok meg én kamp å se. Styrer og steller der ute. En intelligent ballspiller.

Hva er dette for noe tullprat da? Han spilte jo rævva i en haug av kamper og hadde store mangler. Da snakker vi elementære mangler. Det er IKKE uvanlig at folk fra andre steder av verden bruker tid å venne seg til norsk fotball. Vi har ikke tid til å "lære" opp spillere dette året, og det er nok grunnen til at jeg og mange med meg var negative når han spilte så begrensa og gjorde så mange feil.
Du må gjerne tro du er en rakettforsker og har mer fotballforståelse enn den jevne supporter, deg om det.

Pissprat du vært negativ fra dag 1, han er 22 år.
Vi har muligens skutt gullfuglen her.

Enda en rakettforsker?
Du har garantert ikke noe bedre å gjøre, så jeg foreslår at du ser alle kampene hans, fra pre-season til nå og konkluderer.
Han var god i enkelte av treningskampene, noe jeg også nevnte. Når sesongen starta var han meget begrensa, og som sentral midt er man limet i laget og må fungere. Det gjorde han ikke, og derfor var det på sin plass å nevne det. Nå har han spilt 2-3 kamper på nivå som forventes av en spiller i hans posisjon.
Husk vi spiller i OBOS om du ikke har fått det med deg, og enn så lenge er han ikke bedre enn det nivået. Han er ikke outstanding i OBOS for å si det sånn.

Når vi da er i OBOS og skal opp på første forsøk, er det ikke tid for eksperimentering. Ambina er en av få som har spilt 100% av minuttene så langt, og det er helt feil når han gang på gang gjør enkle feil. Spillere fra den siden av verden må spilles inn i laget, ikke laget spilles inn etter dem.
Han er en av årsakene til at vi har mista så mange poeng allerede, men det regner jeg med at du har tatt med i din "ekspertanalyse"?

Det mest fornuftige ville da vært å spille han inn, la han få litt minutter her og der for å tilvenne seg.

Skjønner du tror vi har en ny Ogude her, men det nivået han var på som best, vil aldri Ambina nå. 
Så kan du jo se hvordan det gikk med Ogude etterhvert.

Greit å ha beina planta på bakken tenker jeg, også for ekspertene.
Svar
#46
Tror det ble lettere for Ambina når Hagen gikk ut. Med de to i hver sin 6'er rolle så kom ikke Ambina til sin rett.

Så er nok en kombinasjon av mange ting. Vi spiller mot svakere motstand, vi har tatt ledelsen i kampene sånn at motstander må åpne seg, Ambina har vent seg mer til Norge og rollen hans er tydeligere nå som Hagen er ute.
Svar
#47
At det etterhvert har blitt varmere i været kan jo også ha noe å si for en afrikansk spiller. Føler seg vel mer hjemme i 28 gr enn 4-5 som mot Mjøndalen ?
Svar
#48
Uansett gjorde Ambina en meget god kamp, og det kan være som du sier Nils, at han ikke kom til sin rett når Hagen også spilte.
Jeg mener jo Hagen skal lenger fram i banen. Han er jo ingen DM som skal ha hovedfokus hjemover, men være den som strør pasninger framover og åpner opp motstanders forsvar.
Sånn vi spiller nå, er det jo egentlig ikke plass til Hagen, så jeg er spent på hvordan de eventuelt skal bruke han framover.
Jeg synes Hagen er god selvom han har hatt en rekke dårlige kamper. Sikkert prega av at han også er plassert feil.

Sånn det er nå, er vår beste midtbane Ambina med Strand og Bjørdal rundt seg. Man ønsker jo Riisnæs mer inn i banen, men da må Strand ut av laget, og jeg mener det blir feil.
Riisnæs har jo fungert bra på ving også, hvor han får en friere rolle.

Er også usikker på om laget er bedre med Håkans. Jones gjør en kjempejobb og er langt mer teknisk. Bedre til å avslutte virker han også å være.

Forsvaret sier seg selv. Kreuz har hatt sine mageplask der ute, men når han ikke blir pressa, er han god med ball. Har noen flotte crossere og normalt ganske trygg, selvom han hadde hjerneblødning i en av kampene og missa på alt.
Hedenstad bør kanskje få prøve høyreback nå når Jukle er tilbake. Borch har framstått meget svakt i det siste synes jeg, men det kan jo være at Bakke har instruert om at vår høyreback skal spille bakover istedenfor å sjanse framover (som vi ser Jukle gjør mer av).

Blir spennende å se hvordan laget setter seg framover og når vi har fått alle tilbake fra skade.
Svar
#49
VIFs nye yndling innrømmer: – Det var tøft – Dagsavisen

Er Pluss-artikkel, men et veldig inspirerende stykke lesning om Mees Rijks. 

Liker han selv godt, og håper og tror at det nå løsner skikkelig for ham. Jobber utrettelig, og blir han mer klinisk målscorer kan han bli en kjempespiller for oss.

Mener han også må starte 10 av 10 ganger kontra Ola K. Det må være slutt på at vi blir siste stopp for kommende pensjonister, og Ola K har ikke levert noe som tilsier at plassen er hans. Hadde en fin assist i går, men virker ikke matchform, dessverre.

J.
Svar
#50
(05-27-2024, 11:19 AM)Flemmern Skreiv: Uansett gjorde Ambina en meget god kamp, og det kan være som du sier Nils, at han ikke kom til sin rett når Hagen også spilte.
Jeg mener jo Hagen skal lenger fram i banen. Han er jo ingen DM som skal ha hovedfokus hjemover, men være den som strør pasninger framover og åpner opp motstanders forsvar.
Sånn vi spiller nå, er det jo egentlig ikke plass til Hagen, så jeg er spent på hvordan de eventuelt skal bruke han framover.
Jeg synes Hagen er god selvom han har hatt en rekke dårlige kamper. Sikkert prega av at han også er plassert feil.

Sånn det er nå, er vår beste midtbane Ambina med Strand og Bjørdal rundt seg. Man ønsker jo Riisnæs mer inn i banen, men da må Strand ut av laget, og jeg mener det blir feil.
Riisnæs har jo fungert bra på ving også, hvor han får en friere rolle.

Er også usikker på om laget er bedre med Håkans. Jones gjør en kjempejobb og er langt mer teknisk. Bedre til å avslutte virker han også å være.

Forsvaret sier seg selv. Kreuz har hatt sine mageplask der ute, men når han ikke blir pressa, er han god med ball. Har noen flotte crossere og normalt ganske trygg, selvom han hadde hjerneblødning i en av kampene og missa på alt.
Hedenstad bør kanskje få prøve høyreback nå når Jukle er tilbake. Borch har framstått meget svakt i det siste synes jeg, men det kan jo være at Bakke har instruert om at vår høyreback skal spille bakover istedenfor å sjanse framover (som vi ser Jukle gjør mer av).

Uansett blir det spennende å se hvordan laget setter seg framover og når vi har fått alle tilbake fra skade.

Nei, jeg tror vi har hatt litt "flaks" med skader nå. Og endringer som gjør oss bedre kommer av seg selv fordi spillere er skadet.

Hagen tilførte oss veldig lite som en av to i 6'er rollen. Planen var vel at han skulle diktere spillet fra dypt i banen. Men han er, som du sier, ikke noe midtbaneanker egentlig. I stedet har vi fått Riisnæs inn som en mer offensiv playmaker. Han tilfører oss veldig mye, fordi han er mye mer uforutsigbar enn en ren ving som bare søker innlegg.

Når det gjelder Ambina så synes jeg i hvert fall han er bedre når han ligger mer sentralt. Dessuten blir laget ikke så baktungt siden han frigjør sånn at de andre kan gå høyere i banen. Så hører det også med til historien at vi har tatt ledelsen. 

Med unntak av Lyn-kampen så har vi ikke avgitt poeng i kamper vi har tatt ledelsen. Og der skyldtes det nok mye at vi fikk Rijks utvist. Det er jo ingen som legger seg ned og forsvarer et 0-1 resultat, så det har jo åpna opp litt mer for oss.

Men på meg så virker det i hvert fall som at vi har knekt noen koder nå. Jeg syntes vi helt i starten var ganske dominerende i banespillet, men fikk lite resultater. Sogndal-kampen var spill mot et mål. Raufoss det samme, i hvert fall fram til vi gikk opp i 2-0. Vi var vel egentlig bedre enn Stabæk også. De scora på en tabbe, så utlikner vi og presser for 2-1. I stedet scorer han dansken deres et par ganger sånn litt ut av ikkenoe. Og vi er soleklart best mot Lyn til vi blir redusert til 10 mann. Vi var vel også best i Mjøndalen egentlig. Men så byttet vi to stoppere på tre minutter og så scora de på alt.

Så kommer neste fase av sesongåpninga, da det virket som om motstanderne hadde knekt Vålerenga-koden. Hjerneblødningen mot Mjøndalen der de forstyrret veldig i oppspillfasen, en knepen seier mot Bryne, AaFK-kampen der egentlig de var dårligere enn vi var gode. Og xxx hjemme på 16.mai. Her syntes jeg vi fremsto veldig nervøse som lag og uten en veldig klar plan. 

Men i de 2 siste har vi virkelig funnet vår form synes jeg. Vi skaper mye, men motstander tør jo også å møte oss. De legger seg ikke ned som Sogndal gjorde det. Og selv om vi har scoret 8 mål på de siste 2 så er det absolutt ikke for lite. Jeg sitter fortsatt med inntrykket at vi har utfordringer på spissplassen, for Rijks bommer på sjanse etter sjanse som om han var Kjelsrud Johansen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)