Avstemning Hva tror du, kryss av for alt du tror.
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner!
22.76%
28 22.76%
Klassisk bananskall og poengtap
3.25%
4 3.25%
Håkans, Idumba, Bully og eller Obasi får spilletid
4.88%
6 4.88%
Kamara starter
12.20%
15 12.20%
Kamara skårer
12.20%
15 12.20%
Thorvaldsen starter
1.63%
2 1.63%
Ålesund tar poeng mot xxx
11.38%
14 11.38%
Sjøeng holder nullen
8.94%
11 8.94%
Vi selger mer enn 8666 billetter
15.45%
19 15.45%
Ny spiller (i tillegg til Lange) annonseres i pausen.
7.32%
9 7.32%
Totalt 123 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enga - Moss Søn 1900 Kamptråd i tippeform
#41
Var lettere nervøs en stund,og det var jevnere enn jeg likte.

Synes Moss ødela mye for seg selv ved mye på kanten spill, heldigvis var vi på i dag

Frykter Ambina går rett inn på laget neste kamp..
Svar
#42
Det ble jo meget bra til slutt kan man konstantere. Vi var ikke 5-1 bedre enn Moss, men mål preger kamper var det en kar som sa på 80-tallet.
Kurd Rønning som enkelte har nevnt var veldig frisk, men ikke før i andre omgang. I første og starten av andre, virka han veik i duellene og tapte flere.
Men etterhvert som han fikk selvtilliten på plass, dytta han vei han også, helt nydelig å se av en unggutt.
Bjørdal banens beste, du verden så god og viktig han er. Holder laget samla og er overalt. Riisnæs opptrer som han har spilt fotball på øverste nivå i mange år. Disse 2 var forskjellen idag mener jeg selvom det er 5 forskjellige som scorer. De var hjulet og limet samtidig.

Sjøeng er fortsatt for treg med ballen i beina og det er på nippet flere ganger han spiller ut, at motstander plukker eller hindrer ballen å komme framover.
En ting er å være treg, en annen ting er presisjonen hans som er helt elendig. Treffer han noen gang på fremspillene? Kan være en tanke å forsøke å spille tidligere uten å være presset skal du se Sjøeng, det kan hjelpe.

I forsvaret synes jeg Kiil Olsen er enestående bortsett fra den ene gangen han blir usikker på hva han skal gjøre og mister ballen. Defensivt er han ekstremt rask, og har blitt meget trygg i måten han opptrer på, og tar eierskap og plass bak der. Vår beste bak.
Kreuz gjorde også en god kamp, og de crosserne over til Jones er jo på lissa hver gang. Er klasse over de pasningene. Defensivt også god idag.
Hedenstad gjorde også en god kamp idag, og bidro til at Moss sin høyreside var helt fraværende.
Borch var langt under pari og gjør en rekke feil, både offensivt og defensivt. Hva er det som har skjedd med han tro? Altså, han har jo aldri vært en stjerne, men han var langt bedre enn dette tidligere. Godt han tar ansvar som kaptein da det koker for gutta utpå der.

Unggutta på topp, før og etter bytta gjør alle gode kamper. Jones utfordrer fortsatt for lite, men holder bredden og strekker ut forsvaret. Når han får de rette ballene og får utfordret mer, blir det veldig bra.
Kamara løper kampen gjennom. Han ser ikke ut som en 34-åring idag, og la ned mer innsats enn resten av sesongen til nå. Hans klart beste kamp og det lover godt.
Rijks la også ned en kjempeinnsats idag, løper hele tiden. Gleden han viser under kampen, måten han klemmer på lagkameratene i ettertid viser at dette betyr mye for han, og at han trives. Bra.

De andre unggutta er litt for lite på banen, men Thorvaldsen viser litt av hva han kan.

Taktikk og laguttak er vel som forventa, og Geir svarer bra på det etter kampen, at det er bortimot null relasjoner når vi har enkelte spillere ute. Man blir jo litt avhengig av at gutta gjør individuelle ting og skaper overtall, men det liker man jo når det ser pent ut Smile

Herlig resultat Smile
Svar
#43
Bjørdal var outstanding i dag.
Kjemper til seg "umulige" baller i forkant av både 2- og 3-0.
Evighetsmaskin.

Ellers var Riisnæs og Kurd Rønning også veldig gode.
Herlig å se unggutta stå fram.
Svar
#44
(06-09-2024, 09:01 PM)Glennsoe Skreiv: Var lettere nervøs en stund,og det var jevnere enn jeg likte.

Synes Moss ødela mye for seg selv ved mye på kanten spill, heldigvis var vi på i dag

Frykter Ambina går rett inn på laget neste kamp..
Frykter jeg også, han har knapt 1 1/2 god kamp i år men har fast plass. I dag ser vi tydelig at det blir mer fart over angrepet uten han og Strand forøvrig. Rønning var en god erstatter for Strand, ble ikke så mye dytting av ball hjemover hele tiden.
Svar
#45
(06-09-2024, 09:41 PM)Goliat Skreiv:
(06-09-2024, 09:01 PM)Glennsoe Skreiv: Var lettere nervøs en stund,og det var jevnere enn jeg likte.

Synes Moss ødela mye for seg selv ved mye på kanten spill, heldigvis var vi på i dag

Frykter Ambina går rett inn på laget neste kamp..
Frykter jeg også, han har knapt 1 1/2 god kamp i år men har fast plass. I dag ser vi tydelig at det blir mer fart over angrepet uten han og Strand forøvrig. Rønning var en god erstatter for Strand, ble ikke så mye dytting av ball hjemover hele tiden.

Uten Strand og Ambina, ble vi pressa tilbake store deler av kampen. Vi hadde knapt ball og hadde vi møtt et bedre lag, kunne det blitt stygt.
Vi må gjerne tro at unggutta skal gjøre jobben for oss, men det er en grunn til at de fleste av dem taper alt i Post Nord.
Strand og Ambina er selvskrevne på laget sånn det ser ut nå. Unggutta skal få lov til å krydre kampene framover, men det er ikke de som skal være ryggraden i laget .... enn så lenge.
Svar
#46
Skikkelig glad!

Endelig effektive. Ingen 5-1 kamp, men nydelige mål.

Så mye smil, men hvor er Thorvaldsen sitt? Tror jeg aldri har sett han smile. Mulig han er sjenert, men skjønner ikke. Smil, du putta et NYDELIG mål!
Svar
#47
Deilig å stå på blokka i kveld!

1-0 er digg, det roa gutta ned litt og var nok viktig for å senke skuldrene.
Den seansen før 2- og 3-0 gjorde at det tok bra fyr - lenge siden jeg har hørt østblokka såpass høyt. Dommer har null kontroll på kampen, men var ikke partisk eller noe, bare litt ræv (han er jo OBOS-dommer da...). Men bra at de tok Moss sin mulige andre så de ikke kom inn igjen for andre gang i kampen.

Det svinger til tider, spesielt etter at tenningsnivået kom opp. Det så det ut som vi trengte, for andre omgang var satans mye bedre enn første! 5 forskjellige målskårere er både bra og dårlig, men fint at det er flere som tar ansvar.

Fryktet det verste etter at Strand måtte ut, men Bjørdal løste det bra, og for å være helt ærlig: Riisnæs er en langt bedre dyptliggende playmaker enn Hagen. Det mangler noe på det defensive, men ballkontrollen gjør at han sjelden mister ball selv når han er pressa. Dagens prestasjon, mener jeg, selv om både Bjørdal, Kamara og Kiil.Olsen er oppe og nikker.

Og for et innhopp av Kurd Rønning! Han så ikke lost ut et sekund, og spilte skråpasninger fremover som en dreven fransk Enganche. Herlig kamp! Gode kamper av Rijks, Jones og Hedenstad også.

Sjøeng 5 - burde kanskje tatt målet, og hadde et par misser. En dårlig dag på jobben som ikke koster oss noe, det får være greit av og til.
Borch 6 - mister ball litt for ofte, men man må huske at han fikk mye mindre hjelp enn vanlig når Ambina og Strand var ute. Men takler kapteinsrolla bra. Et par fine krossere.
Kiil - 8 Sjefen bak der og kan løpe opp det aller meste. Utrolig viktig de gangene Kreuz og Borch gor bort ballen.
Kruez 6 - gir bort ballen et par ganger som fører til overganger (gjorde det mot Ranheim også...), men var ok totalt sett. Også han hadde et par-tre fine krossere.
Hedenstad 7 - trivdes bra på venstre der. Ikke veldig toneangivende, men hadde relativt god kontroll på sin side.
Strand 6 - spilte vel bare 20-ish minutter, men var helt på det jevne. Løp opp et par baller, men har litt å gå på posisjoneringsmessig for å være DM.
Bjørdal 9 - var overalt, vant ball og satte opp andre på vei fram. Lite bakoverpasninger, og det var det vi trengte.
Riisnæs 9 - denna gutten har en så enorm ro og teknikk at han kan spille/drible seg ut av det meste. Å være SÅ god som dyp playmaker når han starta som ving/offensiv playmaker er faen meg jævlig imponerende! Han er det Odin skulle ha vært.
Rijks 8 - Jobba og sleit hele kampen, og selv om han ofte bomma med litt på timinga på headingene var han et konstant uromoment. God kamp og +1 for et slitemål!
Kamara 9 - var rasshølet på topp vi har mangla, gikk i 153 dueller med stopperne, scora og satte opp ett. Stort bedre kan det ikke bli. Burde hatt enda ett mål, men linjedommer så ikke høyrebacken dems...
Jones 7 - ikke hans beste kamp, men var bra med når laget begynte å spille i 2.omg. Iskald på målet.
Kurd Rønning 8 - vant dueller, slo pasninger og innlegg med den største selvfølgelighet og fyra oss i ledelsen da vi trengte det som mest (etter en ganske laber omgang). Gjorde alle nerver over at vi mista Strand til skamme!
Thorvaldsen 8 - er så digg at han tar gållen selv og setter den med største selvfølgelighet! Uromoment og kunne fint hatt ett til.

Resten av gutta var litt for kort på banen til å gjøre en forskjell.

Bakke 9 - Jeg har vært (og er vel ennå) sterkt kritisk, men i dag er jeg imponert. Legge om til en slags 4-2-2-2 med Rijks som både spiss og indreløper samtidig, og skjønte at det lureste trekket var Riisnæs ned når alle på blokka sto å venta på Kill.Olsen som DM. Imponerende taktisk faktisk!
Svar
#48
Er vel ingen som tror at unggutta skal gjøre jobben for oss (alene), men det er utrolig viktig å vekte det kortsiktige og det langsiktige, her. Poenget mitt er at skader nå har vist, at vi har unggutter på benken som faktisk kan komme inn og prege kamper. Det gir selvtilitt og erfaring som blir viktig på lengre sikt, som igjen vil bli viktig når vi rykker opp igjen. Og da er vi også delvis tilbake til akademi diskusjonen.

Jeg tror ikke minst trenerapparatet har hatt godt av de svarene unggutta har gitt og det gir dem litt større taktisk spillerom.

Glemte Riisnæs i går og enig i at han var avgjørende sammen med Bjørdal.

Og alle ser nå ut til å ha større fokus på å lete etter muligheter fremover på banen, samt mindre småspill foran eget mål - det er en bra utvikling, selv om hver kamp er ulik ift rom, press etc.

Oppsummert ser ting mye lysere ut nå og vi er mer stabile også hjemme (endelig).
Svar
#49
Gøy å se at det var 5 forskjellige målscorere igår.Betryggende at flere klarer å sette kula i garnet,selv om vi helst burde hatt en skikkelig goalgetter som pøser inn med mål også!
Svar
#50
Supert resultat denne helgen samtidig som mange av lagene rundt oss tapte poeng.

Samtidig var det ikke veldig overbevisende kamp. Moss dominerer banespillet og er veldig gode. Det laget vi møtte i går kan fort rykke opp tror jeg. Men er det bare meg, eller er Moss det mest skitne laget vi har møtt på veldig lenge?

Jeg kan ikke huske å ha sett et lag med så mange etterslengere, dytt i rygg, stygge og unødvendige taklinger som det laget der. Spesielt taklingen på Jones selvfølgelig, men det var også flere. De plukker vel en 5-6 gule kort i løpet av kampen, som er mye. Men de burde jo hatt enda flere også. At ikke de fikk ett rødt kort i går er helt utrolig.

All ros til Thomas Myhre for det han har fått til i Moss. For de er gode. Men et mer stygspillende lag kan jeg virkelig ikke huske å ha sett før.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)