Avstemning Hva tror du, kryss av for alt du tror.
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi vinner!
22.76%
28 22.76%
Klassisk bananskall og poengtap
3.25%
4 3.25%
Håkans, Idumba, Bully og eller Obasi får spilletid
4.88%
6 4.88%
Kamara starter
12.20%
15 12.20%
Kamara skårer
12.20%
15 12.20%
Thorvaldsen starter
1.63%
2 1.63%
Ålesund tar poeng mot xxx
11.38%
14 11.38%
Sjøeng holder nullen
8.94%
11 8.94%
Vi selger mer enn 8666 billetter
15.45%
19 15.45%
Ny spiller (i tillegg til Lange) annonseres i pausen.
7.32%
9 7.32%
Totalt 123 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enga - Moss Søn 1900 Kamptråd i tippeform
#1
I skrivende stund er vi og Moss nummer to og tre på tabellen, begge lag har 20 poeng selv om vår målforskjell er marginalt bedre. 

Det er vel i sånne tilfeller man snakker om årets viktigste kamp og at det er nå det virkelig gjelder. 

Men å si årets viktigste kamp om en kamp mot Moss det hører ikke noe steds hjemme. 

Før sesongen ble Moss tippet på 14 plass av Tipsbladet, Tv2 tippet dem som nummer 11. 
Men hvem tippet Tv2 aller nederst da? Jo det var Egersund som med seier i dag mot Åsane passerer både oss og Moss på tabellen uten at de har spilt flere kamper. 
Egersund er vår neste motstander og nå er det sånn at noen håper vi unngår gule kort på Kreuz og Borch i kampen mot Moss for at de da skal slippe å stå over mot Egersund. 

Thomas Myhres disipler rykket opp til Obos før fjoråret etter å ha vært helt nede i post nord (nivå 4) 2016. 
Det ble skrevet om den vanskelige andre sesongen etter at de i fjor imponerte med 10ende plass.  

 Moss-supporter Roy Kenneth "Hjælmen" sa til TV2 før sesongen at han hadde klump i både ræva og halsen med tanke på årets sesong. Jeg vet ikke helt hva det betyr, men antar det er noe som kan skje om det blir for mye pølse og vaffel. 

I seriepremieren vant de mot Ranheim, men så gikk det omtrent som ekspertene trodde med tre strake tap etterfulgt av to uavgjort. Det midterste tapet var i cupen mot Råde så det smertet kanskje aller mest. Råde spiller som alle vet i A-medialigaen, et liganavn jeg ikke engang visste at fantes. Men nå virker det som klumpen er ute av ræva og Moss har skutt fram som en prosjektil. Beklager om det bilde der ga noen fæle assosiasjoner. 

Ser vi på de fem siste kampene så var det først uavgjort mot stabæk etter å ha ligger under 3-0 før de har tatt fire strake seiere mot henholdsvis Raufoss (0-2), Start (2-1), Mjøndalen (1-2) Ålesund (1-0). Det er med andre ord et lag i kanonform som vi møter. 

De står med 2-1-2 på bortebane noe som er helt likt som vår statistikk på hjemmebane. 

Det er begrensa med kamper mellom klubbene i nyere tid. Vi slo dem 2-0 i en treningskamp i sesongoppkjøringa i fjor. Men i 1989 gikk det skikkelig dårlig  Vålerenga 1 - 5 Moss FK • VG Live 

Moss har ingen suspenderte, om de har skader må jeg ærlig innrømme at jeg ikke vet noe om. Deres toppskårer Sebastian Pedersen står med dobbelt så mange mål som våre toppskårere (6 mål). 

Det er vel årets første kveldskamp og metrologene sier det er fare for regn, men at det med litt flaks har gitt seg rett før kampstart. Rundt 13 grader er det ventet. 

De utenlandske oddsetterne gir oss et snitt på 1,56 noe som tilsier 64 % sjanse for seier om oddsen er fair. 

Taper vi er Moss tre poeng foran oss og Egersund fire poeng dersom de vinner de to kampene sine som blåses av før denne kampen. Men det er vel ikke de to lagene jeg frykter aller mest når tabellene skal gjøres opp til slutt. 

Verre er det at xxx da kan få luke på 7 poeng. De har allerede en luke på fire poeng og møter Ålesund søndag kl 17. Jeg håper intenst og inderlig at vi tar innpå dem og at ikke de øker forspranget. 

Stabæk er fire poeng bak oss, men de har en kamp til gode og den spiller de i morgen mot Mjøndalen. Det er vel ikke der vi kan håpe på mest hjelp og de puster oss virkelig i nakken med seier. 

Hva kan man så si om oss? Vi er også i meget god form og har med litt velvilje vunnet syv av de åtte siste. Vi ser ut som vi har blitt sjefer på egen stadion igjen selv om vi trenger ekstraomganger og eller straffekonk dersom vi møter eliteseriemotstand. Den store positive overraskelsen for meg sist kamp var at Kamara den oppgitte og utskjelte virkelig våkna og reddet dagen. Han kom inn fra benk i det 70 minutt og skårte umiddelbart og jaggu ble han ikke tomålsskårer under et kvarter senere. Med ett mål mot Moss står han som toppskårer i klubben (3 mål). Til klubben sier han at det var nå det løsna og at han har stor tro på at dette er starten på noe stort  - Følte at jeg var litt tilbake (youtube.com) Da er det vel ingen overraskelse om han stjeler startplassen fra Rijks. 

Ellers er Ambina, mannen som gjerne vil signere ny kontrakt med oss, men som har en grisk og grådig klubb om vi skal tro ryktene, ute med karantene. Han vil vi savna. Stian Sjøvold er skadefri igjen, men får han spille i en dyp midtbanerolle? Han var på benken mot Ranheim etter å ha vært skadet en stund, men det blir vel litt tøft å gå rett inn fra start etter ikke å ha spilt for andrelaget på en stund. Men kanskje får vi se han etter hvert.
Håkans flørter svært med svenskene om dagen og sier han nærmer seg skadefri. Er han i troppen i denne kampen og vil han i så fall putte for å gjøre seg mer attraktiv for andre klubber? 

Etter mange kamper med få endringer i laget tror jeg vi må stokke om litt nå som Ambina er suspendert. 

Jeg tipper Jukle igjen får starte på venstre og at det blir en kamp mellom Borch og Hedenstad om høyre plassen. 

Kanskje skyver vi strand ned i den dypeste rollen og bruker Riisnæs på hans plass. I så fall er det ledig på venstre kant. Skal Thorvaldsen få prøve seg igjen da, eller vil vi ha Kamara som kant sånn at både han og Rijks får starte. Eller er det duket og Kurd Rønnig? Å tippe laget er faktisk langt vanskeligere enn på lenge og jeg tror Bakke og Myhre klør seg mye i huet om dagen etter å ha vært veldig fornøyd med å gå fra seier til seier med uendret lag en stund. 
Skriv gjerne laget du tror du kamptråden. 

Jeg må innrømme at dette er en kamp jeg er skikkelig spent på. Og det gjelder både resultat, lagoppstilling og benk. Sitter Håkans, Bully og Obasi på benken og vil endelig noen av spillerne våre passere den magiske tremålsgrensa? 

Hva tror du? Stem på alt du tror og tipp gjerne lagoppstilling og kampresultat i kamptråden. 

Det blir ingen skåring eller poengtelling fra meg på denne, men det er jo gøy allikevel.




Vi holdt nullen i kamp 6 og 7, men i alle andre kamper i Obos har vi sluppet inn, er det på tide å holde buret rent igjen?
Svar
#2
Sjøvold Thorstensen gikk dessverre ut med skade i første omgang mot Ull Kisa,  så det spørs vel dessverre om han er klar til denne kampen.
Svar
#3
(06-05-2024, 01:42 PM)Oldtimer Skreiv: Sjøvold Thorstensen gikk dessverre ut med skade i første omgang mot Ull Kisa,  så det spørs vel dessverre om han er klar til denne kampen.

Huff, 6er rollen begynner igjen å bli et problem for oss. Hagen ute lenge, Sjøvold skada igjen og det spørs om vi får beholde Ambina. 
Da har vi ingen naturlige 6-ere igjen. Det spørs om ikke Jokke må hoste opp en ny spiller her om han ikke kommer til enighet om Ambina. 


Skal vi sette en av de faste der så er det et stort spørsmål om vi jager Riisnæs eller Strand bakover i banen. Bjørdal har fungert utrolig godt som offensiv midtbane i det siste så å trekke ned han hadde vært veldig rart. Kanskje blir det minst omskiftinger om det er Riisnæs som trekkes ned. Han er vel den som har best forutsetninger for å slå noen av de gjennombruddspasningene som Ambina har fått til i det siste. Det hadde vært veldig spennende å hatt Riisnæs der og Kamara som venstre kant. 

Det blir spennende å se hva de går for.
Svar
#4
(06-05-2024, 01:59 PM)Bohem33 Skreiv:
(06-05-2024, 01:42 PM)Oldtimer Skreiv: Sjøvold Thorstensen gikk dessverre ut med skade i første omgang mot Ull Kisa,  så det spørs vel dessverre om han er klar til denne kampen.

Huff, 6er rollen begynner igjen å bli et problem for oss. Hagen ute lenge, Sjøvold skada igjen og det spørs om vi får beholde Ambina. 
Da har vi ingen naturlige 6-ere igjen. Det spørs om ikke Jokke må hoste opp en ny spiller her om han ikke kommer til enighet om Ambina. 


Skal vi sette en av de faste der så er det et stort spørsmål om vi jager Riisnæs eller Strand bakover i banen. Bjørdal har fungert utrolig godt som offensiv midtbane i det siste så å trekke ned han hadde vært veldig rart. Kanskje blir det minst omskiftinger om det er Riisnæs som trekkes ned. Han er vel den som har best forutsetninger for å slå noen av de gjennombruddspasningene som Ambina har fått til i det siste. Det hadde vært veldig spennende å hatt Riisnæs der og Kamara som venstre kant. 

Det blir spennende å se hva de går for.

Det blir helt feil å bruke Riisnæs i den dype rollen. Han er vår mann som er flinkest til å gå av en og to mann med ballen i beina. Det kan han ikke gjøre i den rolla.
Strand blir den naturlige mannen der, som ryddegutt. Riisnæs inn i Strands rolle og en eller annen på ving istedenfor Riisnæs.
Kan være de gjør en endring vi ikke ser for oss. Spennende blir det uansett Smile
Svar
#5
Syntes ikke Strand gjør seg godt i den rollen heller. Han har for mye energi og er for udisiplinert til å holde seg i posisjon, og blir løpende rundt alle andre steder enn å ligge foran forsvaret i ankerrollen.

Er forresten ikke Borch også suspendert nå? Etter at han fikk gult mot Ranheim. I så fall er jo Jukle klink inn på laget, og Hedenstad tilbake på høyre.
Svar
#6
(06-05-2024, 02:27 PM)mestah Skreiv: Syntes ikke Strand gjør seg godt i den rollen heller. Han har for mye energi og er for udisiplinert til å holde seg i posisjon, og blir løpende rundt alle andre steder enn å ligge foran forsvaret i ankerrollen.

Er forresten ikke Borch også suspendert nå? Etter at han fikk gult mot Ranheim. I så fall er jo Jukle klink inn på laget, og Hedenstad tilbake på høyre.

Enig med deg og Flemmern i at verken Strand eller Riisnæs er perfekt i 6er rollen. Men Bjørdal er verre for da mister vi enda mer av det offensive. Så gudene vet hvem vi skal bruke der om vi ikke skal spille på en annen måte da. Vi hadde jo på mange måter to seksere før Hagen ble skada, da fungerte Ambina langt dårligere enn da han ble eneste 6er. 
I følge Transfermarkt kan både Strand og Olsen beherske dm rollen selv om ingen av dem er naturlige der. 
Jeg gråter en skvett om vi putter Olsen der, han trenger vi bakerst til å løpe opp motstandere. 


Når det gjelder Borch så trodde jeg også at han fikk gult sist og at han derfor var suspendert. 

Men på fotball.no står det at kun Ambina har fire gule  Vålerenga Menn Senior A - Spillere - Norges Fotballforbund

Vg skriver i sitt referat at det bare var Ambina og Olsen av våre som fikk gult sist  Ranheim 1 - 3 Vålerenga • VG Live 
det samme står det på klubbens sider  Kamp: Ranheim TF - Vålerenga / Vålerenga (vif-fotball.no)

Men jeg og trodde Borch ble notert i dommerens bok, men da kan det ha vært noe feil på tv2s grafikk eller at han som kaptein stod og diskuterte med dommer da en annen spiller fikk gult og at vi derfor misforstod.
Svar
#7
Moss har 4 seiere på de siste 5 kampene, men mot relativ svak motstand i Aalesund, Start, Raufoss og Mjøndalen (hadde ikke håpet på å kunne kalle Mjøndalen for svake etter at vi fikk bank av dem, hehe. Dog har de kun vunnet 2 kamper, og henger rett over kvalikk.).

De lå under 0-3 mot Stabæk, og klarte til slutt 3-3 så her må laget være påskrudd fra start til slutt. Jeg frykter ikke Moss som en opprykks-konkurrent, og de kommer til å dabbe av etterhvert. De har ikke tapt på hele 7 kamper, så blir neppe en enkel kamp, men vi satser på at deres rekke uten tap blir brutt på søndag.
Svar
#8
6000 solgte. 2603 på Østblokka, 647 bortebilletter.
Svar
#9
Spennende problem med manglende 6er. Hadde vært veldig interessant å se Borch der, men usikker på om har overblikket. Jaja, bare en tanke. Er vel uansett mest sannsynlig at vi får strand i den dype, med bjørdal og riisnæs foran seg
Svar
#10
Jeg var optimist når jeg tippa tilskuertall. Ser nå at kampen går på TV2 Sport og været ligger an til 13 grader og overskya. Blir nok mange som velger sofaen da..

Om kampen: hvem som skal erstatte Ambina er ikke lett å si. Med 2 mål forrige kamp er fort Kamara en utfordrer til Rijks om startplass. Men jeg tror vel Rijks starter og Kamara kommer inn. Jukle bør starte. Vi er farligere fremover med han
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)