Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enga - Raufoss 11.08.24 kl 14.30
#31
Når vi har bred tropp tror jeg det er viktig at spillerne oppleverat konkurransen om plasser er reell. Og at veien ut og inn på laget er gjennom prestasjoner.

Klarer ikke helt å se at det er tilfelle med Rijks og Riisnæs. De har jo ikke spilt seg ut.

Brajanac virker jo som en Ilic-kopi. Bare dårligere. Håper vi ikke skal tilbake til den spillestilen neste år.
Svar
#32
Grei dag på jobb for gutta i går, de hadde god kontroll og ser ut til å spille med en helt ny selvtillit bakerst etter at "Jarlen av Kjelsås" har kommet inn. Selvtillit har også Ambina og Bjørdal nå. Ambina (hadde to feilpasninger så vidt jeg kunne telle) var overalt og styrte, og Bjørdals lille Marseilleroulette er å pisse kraftig på bønda. Herlig!

Synes ikke Borch hadde noen dårlig kamp, jeg telte to missa innlegg, og få sjanser skapt på vår høyreside.

Som andre har nevnt ser jeg ikke hvorfor Braja skal starte foran Rijks, men dere ser vel at han gir oss en annen dimensjon enn det MR gjør? Det gir oss bedre muligheter på innlegg i tillegg til småspillet vi alltid har drevet med. Samtidig mener jeg det gjør oss dårligere på kontringer, men det er en avveining.

Men 3 minutter på scoring, etter å ha kommet inn på overtid! Gutten er brennheit. Kanskje vi ikke vil at han skal bli for heit, slik at vi kan beholde ham også neste sesong :-D
Svar
#33
Rijks hadde jo 4 mot Follo for VIF2 sist også. I går scora han. Og en giganttabbe gjør at han ikke scora sist også. Og så 4 mot Sandnes i siste kamp før ferien. Han har helt klart en positiv formkurve for oss og det virker litt rart å ta han ut.

Ser heller ikke hva Riisnæs har gjort som gjør at han blir ofra. Jeg skjønner at vi har behov for å ha mer enn 11 spillere i kampform for å sikre opprykket. Men likevel…
Svar
#34
Det hjelper å vinne kamper. Synes vi er bunnsolide særlig i første omgang og at spillerne strutter av selvtillit. Vi skaper sjanser, brenner sjanser, skaper sjanser og maler på. Virker ikke som vi bli stressa i det hele tatt selv om det ikke kommer mer enn ett mål. Ambina var utrolig god, Bjørdal en gigant, han skårer nesten et mål i botrehjørne litt på samme måte som målet han fikk etterpå, men da klarte en forsvarsspiller å styre den til corner. Men herregud så mange sjanser Mo brenner. Det var nesten skremmende. Fint at han kommer til dem da selvsagt og deilig at han fikk et mål, da får vi håpe skuldrene senker seg litt. Men man sitter jo og lurer på hva i all verden Rijks har gjort for noe galt som har fått 10 min på de siste tre kampene etter fire mål to kamper før det og fire mål i en kamp for andrelaget. Langt bedre hadde vært å gi Mo kampene mot Ranheim Raufoss og Levanger og Rijks kampene mot Moss og Lyn. Men men vi må håpe og tro at Mo også skal bli god etter hvert.
I tillegg sliter jeg med å forstå hvordan vi kan plassere Strand på kanten. Han er veldig god på midten og Lange kan jo spille kant. Eller så kan vi bruke Riisnæs på kant. Han behersker nå både kant og ving det gjør ikke Strand. Men det er nok sutring. Vi ser ut som en maskin og det er få som bekymrer seg over at noen spillere er i feil posisjoner at noen spillere på benken er bedre enn de på banen, at vi ble snytt for en klar straffe eller at vi brenner mange sjanser når vi uansett vinner med tre mål og har full kontroll fra start til slutt.
Så kan vi heller vente med å toppe laget til kampen mot Lyn. Da må jukle inn på venstre back, Rijks på topp og Strand må enten spille midtbane eller starte på benken.
Men før det kan vi kose oss med Levanger. Både Olsen og Borch må stå over om de får gult i den kampen. Kanskje vi skal la Olsen stå over? Vi trenger virkelig han mot lyn. Må vi klare oss uten Borch så går det greit, men en suspendert Olsen vil jeg svært gjerne unngå. La Hammer få prøve seg, han trenger spilletid og skulle det bli noen feil så kan vi leve med det i den kampen.
Svar
#35
Vi skal jo være veldig glad for at vi begynner å få bredde i stallen! Vi begynner virkelig å se bra ut nå.
Ambina blir bare bedre og bedre. Bjørdal danser. Kiil og Jarlen utfyller hverandre meget bra bak!

Jeg synes også det er litt rart at vi benker både Risnæs og Reijks. Men ingen skandale her så lenge vi faktisk vinner. Men jeg håper jo vi kan variere noe fremover for ingen av de to har spilt seg ut.
Borch er meget god på innlegg og dødball, men pasningsspillet hans er tidvis fryktelig. Han er OK defensivt, men ser gjerne Jukle inn.


En annen ting. Skulle vi ikke teste ut det nye anlegget på blokka i går? Mulig jeg var døvhørt, men jeg hørte bare den vanlig roperten...
Svar
#36
Solid resultat i går og sterkt innhopp av Reijks! Synes at Ambina er en solid spiller. Nesten alltid spillbar. Trygg med ball, gode pasninger, sterk. Men skulle ønske han tok litt mer risiko utover i kampene vi leder/har kontroll på. Dra av en mann eller to, skyte, spille fremover når vi ikke er i etablert angrep.
Når det gjelder Mo burde han tatt seg en tur på DEFs headeskole. Han fikk sitt første mål på flaks i går, han mangler å vise at han kan skåre mål. Og håper at vi ikke skal bli LSK med lange baller opp på brautende tragetspiss...
Liker ikke at vi i de siste kampene har invitert motstander litt vel mye inn i kampene. Samtidig er det ingen andre lag i OBOS som holder Enga-kvalitet.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)