Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(Igår, 12:53 AM)Grimm Skreiv:
(01-08-2025, 02:04 PM)JackBlack Skreiv: Her var man positiv. 
Du lever opp til navnet ditt i det minste.

Så du tror han får masse spilletid i La Liga og/eller blir videresolgt for > 50 mill?

Kjenner du til Celta Vigo og deres spillestil og satsing på yngre spillere? 
Jeg tror han har alle forutsettninger for å lykkes.
Svar
(11 timer siden)JackBlack Skreiv: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina...-soerensen

Ser spennende ut.

Virker som en ganske anvendelig angriper, som nok kan spille på begge kantene eller som spiss. God avslutter, sterk og god relasjonelt. Virker også som en god presspiller, noe Bakke har signalisert at er et viktig forbedringspunkt i år. Men han mangler litt på fart og teknikk.

Uansett meget spennende.

Ekstreme tall fra dansk 2. divisjon forrige sesong, med 18 mål og 11 assist
Svar
Veldig spennende med Elias Sørensen og særlig at han både kan spille midtspiss og ving på begge sider.

Det vil i så fall gi oss mange muligheter offensivt.

Fra transfermarkt https://www.transfermarkt.com/elias-sore...saison=ges
ser man at han har to u-landskamper for danmark og like mange mål
Han er 25 år og 189 cm.
Legger vi sammen statistikken hans etter posisjon så ser vi
97 kamper 45 mål og 16 assist som midtspiss, det er veldig fine tall
38 kamper 27 mål og 13 assist som venstre ving det er jo enda mer imponerende
21 kamper 4 mål og 7 assist som høyre ving. fortsatt målpoeng i hver andre kamp

Han har 12 kamper i championship og spilt mye ungdomsfotball i England og andre divisjon i Danmark (nivå 3, men danskene har litt færre lag i ligaene sine enn oss (14 på øverste nivå og 12 på nivå 2)

Så den aller mest meriterte spilleren er han vel ikke, men gode stats der han har spilt og når den danske speideren vår har sett seg ut han er det grunn til å håpe at han kan slå ut i full blomst her.

Her er 12 mål han skårte for Newcastel U23 
Elias Sørensen | Deadly Dane's Dozen
6 år siden videoen ble posta så ikke helt ferskt

I følge Tipsbladet koster han oss 300 K Euro som tilsvarer 3,5 M Nok. Så da har vi 46,5 M nok igjen å bruke etter salget av Jones, eller kanskje var det ikke helt sånn.
Svar
(11 timer siden)Morrison Skreiv: Ifølge Nettavisen er vi nær med å signere danske Elias Sørensen fra Portsmouth.

Klubbene skal være enige om en avtale, noe også danske Tipsbladet rapporterer torsdag.

https://www.nettavisen.no/sport/norsk-fo...95-2223857

Spennende. Virker som en stor og rask spiss som har gått gradene i Newcastle, men som kanskje har slitt litt etter det. Virker som han kan spille både spiss og kant, men har i det siste blitt sett på mest som en spiss.

Spørsmålet er om han er Jones sin erstatter eller om han skal sloss med Rijks og Brajanac om en spissrolle.
Svar
Statsene hans er jo meget gode. Dette er interessant, spesielt erfaringen fra England. Ny boost og en fresh start hos oss da.
Svar
Lovende. Tydelig at Dansker er noe vi ser mye på.

På Transfermarkt står han oppført som venstrekant/spiss, men vil tro han hentes inn som erstatter til Jones.
Relativt lav pris er det også så foreløpig ser det eget bra ut.
Svar
I følge BBC (!) har han alt fløyet til Norge, så da er neppe overgangen langt unna.

https://www.bbc.com/sport/football/artic...8q81xy0y2o

Han ble for øvrig kåret til åretsspiller i andredivisjon i Danmark.

Jeg er ikke overbevist om at han blir den største stjernen vår, men tror han kan ha en verdifull rolle i stallen.
Det er fint å ha noen rutinerte som ikke er for gamle som kan brukes på flere plasser og så har vi langt mer spennende, Thorvaldsen og Obasi som garantert vil variere mer i prestasjonene.
Om vi sammenligner han med Kamara tror jeg det er et stort steg opp og en som får spille langt mer.
Men jeg gråter ikke om han er mest super sub om det er fordi de yngre foretrekkes.
Vi har jo spekulert litt her i om vi trenger en ny spiss eller om vi tror på Rijks og Braja, dette kan være en slags mellom løsning. Han kan settes inn på spissplassen om behovet er størst der og brukes mest som ving om behovet er størst der og sitter han på benken så gir han trenerne flere muligheter til hvem de vil bytte ut.
Jeg har på følelsen av at han ikke blir dette vinduets største eller dyreste signering, men det behøver ikke bety at han ikke blir en stor suksess.
Svar
(8 timer siden)Bohem33 Skreiv: I følge BBC (!) har han alt fløyet til Norge, så da er neppe overgangen langt unna.

https://www.bbc.com/sport/football/artic...8q81xy0y2o

Han ble for øvrig kåret til åretsspiller i andredivisjon i Danmark.

Jeg er ikke overbevist om at han blir den største stjernen vår, men tror han kan ha en verdifull rolle i stallen.
Det er fint å ha noen rutinerte som ikke er for gamle som kan brukes på flere plasser og så har vi langt mer spennende, Thorvaldsen og Obasi som garantert vil variere mer i prestasjonene.
Om vi sammenligner han med Kamara tror jeg det er et stort steg opp og en som får spille langt mer.
Men jeg gråter ikke om han er mest super sub om det er fordi de yngre foretrekkes.
Vi har jo spekulert litt her i om vi trenger en ny spiss eller om vi tror på Rijks og Braja,  dette kan være en slags mellom løsning. Han kan settes inn på spissplassen om behovet er størst der og brukes mest som ving om behovet er størst der og sitter han på benken så gir han trenerne flere muligheter til hvem de vil bytte ut.
Jeg har på følelsen av at han ikke blir dette vinduets største eller dyreste signering, men det behøver ikke bety at han ikke blir en stor suksess.

Ifølge artikkelen betaler vi altså i underkant av 3mill.

Jeg tror du får rett i at han først og fremst kommer til å spille på en av kantene, men han har en fysikk som gjør at han kan spille spiss om vi trenger en skikkelig target man. Lovende signering!
Svar
(11 timer siden)Bohem33 Skreiv: Et annet spørsmål er om det er noe håp om å få låne Jones fra Celta. 

Og da er et naturlig oppfølgingsspørsmål om det nødvendigvis er så lurt. 
Var ingen videre suksess å låne hjem Dønnum i sin tid...
Svar
(7 timer siden)hmchrist Skreiv:
(11 timer siden)Bohem33 Skreiv: Et annet spørsmål er om det er noe håp om å få låne Jones fra Celta. 

Og da er et naturlig oppfølgingsspørsmål om det nødvendigvis er så lurt. 
Var ingen videre suksess å låne hjem Dønnum i sin tid...

Jeg tror det hadde funket bedre enn med Aron, ettersom han kom på lån like etter å ha avsluttet en lang sesong i Belgia.

Nå blir det nok uansett ikke aktuelt, da dette ville ha vært avtalt allerede.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Dunder, Flemmern, Patriot, Peeer, 27 Gjest(er)