Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Grøgaard kunne sikkert fungert det. Bryter vel litt med prinsippet om å signere spillere på vei opp så klart, men ingen regler uten unntak. Men det ligger vel i korta at Pallas er hentet for å starte. Så en gammel spiller som vil akseptere benken…vet ikke helt jeg. En jo and coming ung norsk back på 20 passer vel bedre. Om noe sånt finnes da. Men Grøgaaard ville kjøpt oss tid til å finne en.

Men kontraktøøs venstreback bosatt i Oslo fra samme divisjon vi har spilt i. Og så har vi ikke tatt kontakt? Får vel tro vi har såpass med oversikt. Så har vi ikke tatt kontakt så er det sikkert en grunn.
Svar
(Igår, 11:10 PM)-peto- Skreiv: Minner meg om en gammel 90’ sang..:

I promised myself
I promised I'll wait for you
The midnight hour
I know you'll shine on through

Kan høre den sangen i hodet mitt.

Det er jo bare vinn-vinn for både spiller og klubb. 
Kanskje det er sånn vi burde videreutvikle akademiet.
Bør tilby både utdanning og sportslig utvikling.

Venste back, trenger fart og alternativer.
Er Grøgård raskere enn Jukle? Kanskje.
Svar
(Idag, 12:10 AM)NilsDN Skreiv: Grøgaard kunne sikkert fungert det. Bryter vel litt med prinsippet om å signere spillere på vei opp så klart, men ingen regler uten unntak. Men det ligger vel i korta at Pallas er hentet for å starte. Så en gammel spiller som vil akseptere benken…vet ikke helt jeg. En jo and coming ung norsk back på 20 passer vel bedre. Om noe sånt finnes da. Men Grøgaaard ville kjøpt oss tid til å finne en.

Men kontraktøøs venstreback bosatt i Oslo fra samme divisjon vi har spilt i. Og så har vi ikke tatt kontakt? Får vel tro vi har såpass med oversikt. Så har vi ikke tatt kontakt så er det sikkert en grunn.

Helt sant, han er jo ganske lavt hengende frukt da med tanke på at han er kontraktsløs og oslobasert, så må de ha tro på at han kan prestere og at han er er sulten og vil hit. 
Vi aner ikke om vi har eller skal snakke med han, men det er i hvert fall en mulighet særlig om andre alternativer som nok var høyere på lista faller igjennom. 

Behovet på høyre back og stopper plass er større, men det ene utelukker jo ikke det andre. 

De fleste at oss puster vel litt roligere om det snart kommer noen forsvarsspillere inn
Svar
Jeg er ikke helt enig i at behovet for høyreback er større enn venstre. Vi har 2 rene høyrebacker i Hedenstad og Borch. I tillegg har vi Kjelsen, Strand og Bjørdal som alle kan spille der.

På venstreback har vi ingen. Og vi har heller ingen venstrebente midtstoppere som kan være nødløsning. Selv om vi har Hedenstad da. Og det er jo muligens det som også er planen. Ny høyreback, vi vet ikke hvem, ny venstreback, Pallas. Hedenstad som backup på begge posisjoner. Hvis begge backer er ute samtidig så setter vi Hedenstad på venstre og finner en annen løsning på høyre.

Nigeriansk prøvespiller på venstreback signeres hvis han er bra. Går inn i U21 troppen på våren, uten å belaste utenlandskvota. Promise går nok også inn i Eliteserietroppen alt i august. Så vi skyver problemet med utenlandske spillere foran oss inn i sommervinduet. Sikkert mulig å signrere spissen vi har på prøvespill også med å dytte han inn på 2.laget nå på våren. Om han er god nok så klart.

Men det løser ikke problemet. Men om vi kan kjøre en løsning der vi henter talenter inn og lar de være med på U21 troppen minst et halvår så blir jo problemet med antall litt mindre akutt. Jeg mener likevel at de som ryker først ut er fra gruppa Lange, Brajanac, Sørensen.

Og jeg er fortsatt spent på hva vi gjør på spissplass. Jeg tror ikke vi får tak i en god norsk spiss. Selv om det jo er litt bråk rundt Sæter i RBK og det kunne kanskje vært et alternativ. Men han blir nok alt for dyr. Er vel heller ingen helt åpenbare kandidater på utenlandsproffer som vil hjem. Har ikke særlig tro på at vi får tak i Håvard Nielsen nå heller gitt. Jeg mener i hvert fall at vi bør bytte ut en av Brajanac eller Rijks med et klarere 1.valg. Men det blir sannsynligvis utenlandsk spiller det og. Så selv om spissen er bedre så har det ikke noe å si i forhold til antall utenlandske.
Svar
(Idag, 10:10 AM)NilsDN Skreiv: Jeg er ikke helt enig i at behovet for høyreback er større enn venstre. Vi har 2 rene høyrebacker i Hedenstad og Borch. I tillegg har vi Kjelsen, Strand og Bjørdal som alle kan spille der.

På venstreback har vi ingen. Og vi har heller ingen venstrebente midtstoppere som kan være nødløsning. Selv om vi har Hedenstad da. Og det er jo muligens det som også er planen. Ny høyreback, vi vet ikke hvem, ny venstreback, Pallas. Hedenstad som backup på begge posisjoner. Hvis begge backer er ute samtidig så setter vi Hedenstad på venstre og finner en annen løsning på høyre.

Nigeriansk prøvespiller på venstreback signeres hvis han er bra. Går inn i U21 troppen på våren, uten å belaste utenlandskvota. Promise går nok også inn i Eliteserietroppen alt i august. Så vi skyver problemet med utenlandske spillere foran oss inn i sommervinduet. Sikkert mulig å signrere spissen vi har på prøvespill også med å dytte han inn på 2.laget nå på våren. Om han er god nok så klart.

Men det løser ikke problemet. Men om vi kan kjøre en løsning der vi henter talenter inn og lar de være med på U21 troppen minst et halvår så blir jo problemet med antall litt mindre akutt. Jeg mener likevel at de som ryker først ut er fra gruppa Lange, Brajanac, Sørensen.

Og jeg er fortsatt spent på hva vi gjør på spissplass. Jeg tror ikke vi får tak i en god norsk spiss. Selv om det jo er litt bråk rundt Sæter i RBK og det kunne kanskje vært et alternativ. Men han blir nok alt for dyr. Er vel heller ingen helt åpenbare kandidater på utenlandsproffer som vil hjem. Har ikke særlig tro på at vi får tak i Håvard Nielsen nå heller gitt. Jeg mener i hvert fall at vi bør bytte ut en av Brajanac eller Rijks med et klarere 1.valg. Men det blir sannsynligvis utenlandsk spiller det og. Så selv om spissen er bedre så har det ikke noe å si i forhold til antall utenlandske.

Er ikke Pallas bedre enn Borch da? Jeg håper i hvert fall det. 

Min tanke etter opprykket har vært at midtbanen og keeperne er gode nok, forsvaret er definitivt ikke godt nok og det er noen usikkerheter rundt angrepsrekka. 

At forsvaret må styrkes har vært det klare signalet fra klubben og. 

Det dreier seg mest om bredden blant stopperne, jeg tror Jarlen og Olsen kan gjøre en god jobb også i eliten, men vi har ingen bak dem unntatt Kjelsen som det er svært usikkert om blir med videre og som ikke har spilt mange kamper for a-laget. 

Og det går på kvaliteten til backene. Nå har vi fått en ny venstre back i Pallas og da må vi håpe og tro at han er god nok til å være et førstevalg og en som hever laget. 
På høyreback mener jeg vi trenger en som er bedre enn Borch og Hedenstad. 
Hedenstad kan som du sier spille på begge sider så får vi inn en nytt førstevalg på høyre side kan vi dyrke Hedenstad som VB og la Borch og han nye sloss som HB. Da har vi dobbel dekning og to av de tre vi hadde (Jukle er jo solgt) har gått fra faste til utfordrere det høres ut som en styrking av laget. 
Får vi inn Grøgård som jeg nevnte over så ser jeg han som en utfordrer til Pallas. Da kan vi enten dyrke Hedenstad som høyre og satse på at han og Borch sammen kan fylle rollen, da er jeg fortsatt litt nervøs må jeg innrømme, eller vi kan få inn et nytt førstevalg på hb og ha 2,5 dekning siden hedenstad er med og sloss på begge sider. 
Jeg håper virkelig at tida da vi brukte strand og bjørdal som hb er forbi. 

På kantene har vi mista Jones, men Obasi har i følge rapportene forbedret seg så mye at han nesten kan regnes for en ny spiller særlig med tanke på at han spilte svært få minutter i fjor. Og vi har fått inn Sørensen på motsatt kant som ser lovende ut. Så håper vi jo at Thorvaldsen kan utfordre på begge sider. Og vi har flere andre muligheter (blant annet Riisnæs som VK) og. Midtbanen er overbefolka og jeg vet ikke helt hva som er planen. Sånn ville jeg satt opp laget nå, utfra hvem i dagens tropp jeg forventer mest av i vårsesongen. Der en spiller kun kan brukes som utfordrer i en posisjon 

Sjøeng (Storevik) 

HB: Hedenstad (Borch, jevnt, men usikker på om de er gode nok) 
Stoppere: Olsen og Jarlen (Kjelsen som alle håper forlenger, ingen bak han. Det gjør det til vårt tynneste ledd, men ikke der vi har dårligst kvalitet blant de som vi antar skal starte)
VB Pallas (Hedenstad kan brukes her om vi får inn ny HB, en ny back må inn, men helst på HB). 

DM Ambina (beinhard konkurranse Sjøvold er fremtida Hagen bør kunne være en klasse spiller her. Trippel dekning med høy kvalitet)  
Midt Riisnæs (strand, det er her jeg helst vil se begge to, men vet at de ble brukt som venstre kanter i fjor, beinhard konkurranse) 
Off midt: Bjørdal (Lange, beinhard konkurranse)

HK Obasi (tror han gjør denne til sin, Thorvaldsen som utfordrer han kan spille på begge sider) 
VK Sørensen (Aasen, stort spørsmålstegn ved utfordrer her så er nok mer aktuelt å låne fra midtbanen (aka Riisnæs om han ikke spiller eller Thorvaldsen) 

Spiss Braja (Rijks) 

Bonus spiller: Bully. 

Alternativt kunne man nøyd seg med Sjøvold som utfordrer til Ambina. Latt Hagen være utfordrer til Lange på den ene midtbaneplassen og latt Strand utfordre Bjørdal på den andre. Så sloss Riisnæs og Sørensen om venstre kant og Obasi og Thorvaldsen om høyre. 

Bedømmer vi da så tror jeg 11ern kan gjøre det bra, men at det er store spørsmålstegn rundt HB.  
Mange er ubeskrevne blad som vi håper, men ikke vet hvor bra vil prestere. Det gjelder de nye Pallas på vb og Sørensen på vk og Obasi på HK. 
Er spissene gode nok? Håper det, men jeg er ikke helt overbevist om at de holder samme nivå som de ni andre (altså untatt HB) 

midtstopper er helt krise med tanke på bredde, forsvinner Kjelsen blir det verre, men her er vi vel lovet nye spillere så da får vi puste litt. 

Når det gjelder Promise så tror jeg som deg at han går inn i troppen fra høsten, men jeg tror vi skal være forsiktig med å forvente altfor mye av han i år. Han virker super lovende og bra og jeg har store forventinger til han i 2026, men det han får til i år får være en bonus. 
Det er flott at vi også har en VB på prøvespill, men her er forventningene mine enda lengre fram i tid. Det er vanskeligere å komme inn som VB og han vet vi ikke en gang om vi vil signere så er han her om ett år så er det topp og da får man vurdere på nytt hvor langt unna laget og troppen han er. 

Grøgård er first price løsningen, men han tror jeg vi kunne signert veldig fort og rimelig om vi ville. Da hadde han vært backup for Pallas og Borch vært backup for Hedenstad det ser i hvert fall litt bedre ut enn sånn det er akkurat nå.

Håvard Nilsen ble nevnt litt spøkefullt av meg over, jeg er helt enig at han er den nye Carew en man observerer i Vålerenga klær på tbanen eller hører fra taxisjåfører at er nær en overgang, men som neppe kommer. Det er jo fint å ha noen gjengangere til spekulasjoner hvert overgangsvindu så vi slipper å fornye oss hele tida. 

Sæter ville vært konge, men han tror jeg er helt urealistisk dessverre.

I innlegg 179 så svarer Stenz Christian1913 med at forsvarsspillere er rett rundt hjørnet. Jeg liker flertallsformuleringen. 
Etter det blir vi vel litt klokere på hvordan stå er og hva vi kan forvente. Så kan vi heller drømme om en spiss eller noe krydder når vi har defensiv trygghet i bånn. 
christian1913 Skreiv: Skreiv:Hvordan er ståa med forsvarsspillere inn Stenz?

Rett rundt hjørnet
Svar
Én spiller rett rundt hjørnet enn så lenge, dessverre
Svar
Er det noe mer hold i ryktene om Borchgrevink til Sverige?
Ble snakket om på Mercato/fotball.tv også.
Svar
(11 timer siden)Stenzenga Skreiv: Én spiller rett rundt hjørnet enn så lenge, dessverre

En spiller er bedre enn ingen. 

Sæter ser ut til å gå på lån med opsjon til Polen, det har vært snakk om overgangssummer på fem millioner der. 

Kilder til TV 2: Sæter nærmer seg overgang til polsk fotball

Det synes jeg hørtes utrolig lite ut når man sammenligner med andre overganger 
Eliteserien, Fotball | Sjelden millionfest for norske fotballklubber: – Aldri vært bedre

Tror Jokke hadde gjort en bedre jobb om han var sportssjef der.
Svar
Som et lite apropos til den diskusjonen om at vi selger alt for billig, så har TwentyFirst group gjort en undersøkelse.
https://www.twentyfirstgroup.com/tfg-wor...football-2

Selv på dagens prisnivå så selges spillere ut fra Eliteserien til halv pris i forhold til hva de virkelig er verdt. Det er vel omtrent det jeg også mener. Så når jeg har sagt at vi må bli bedre på å ta oss betalt så har det altså vært rom for det. Og er det fortsatt.
Svar
(11 timer siden)Bohem33 Skreiv:
(11 timer siden)Stenzenga Skreiv: Én spiller rett rundt hjørnet enn så lenge, dessverre

En spiller er bedre enn ingen. 

Sæter ser ut til å gå på lån med opsjon til Polen, det har vært snakk om overgangssummer på fem millioner der. 

Kilder til TV 2: Sæter nærmer seg overgang til polsk fotball

Det synes jeg hørtes utrolig lite ut når man sammenligner med andre overganger 
Eliteserien, Fotball | Sjelden millionfest for norske fotballklubber: – Aldri vært bedre

Tror Jokke hadde gjort en bedre jobb om han var sportssjef der.

Hei folkens!

Jeg skal starte min deltakelse i dette vennlige forumet med å fremheve noe som skremmer meg veldig: Norge selv selger sine spillere veldig billig.

En del av dette skyldes en sunn fornuft om at ligaen ikke har et høyt utfordringsnivå, noe som ikke stemmer gitt at ligaer som er på samme nivå ifølge Global Football Rankings selger mye bedre. Den gode formen til mange norske spillere i de europeiske toppligaene bør også heve nasjonalproduktet.

En annen del skyldes også det faktum at NFF ikke vet hvordan de skal jobbe sitt produkt særlig godt, gitt de siste tilfellene av First Price VAR og den nylige omleggingen av kampen vs Tromsø.

Det vi har igjen er å fortsette å sette inn fete videresalgsklausuler for å tjene noen flere millioner over tid.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: bj-mi, Fredmidt, 28 Gjest(er)