Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Stjernen-VIF torsdag 28.11.24. kl. 1830
Vi møter er meget svakt Stjernen-lag som bare har tatt 13 av 60 mulige poeng. Står i fare for å ikke komme til sluttspill. I stedet må de kanskje spille nedrykkskval i best av 7 kamper mot det andre laget som ikke kommer til sluttspill.

Fikk med meg siste periode av kampen Frisk-Storhamar som var flyttet frem til tirsdag (mens resten av runden spilles torsdag). På tiden 57:00 setter Andreas Martinsen sin tredje skåring og SIL leder 1-3. Martinsen flere hakk bedre nå enn da han spilte for VIF fra januar 2023 og ut sesongen 22/23. Her tror jeg trener Petter Thoresen sine knallharde krav har løftet Martinsens spill.

Men Frisk ga ikke opp. Og kom opp til 3-3 og de vant til slutt på straffer. Dette var et bra resultat for oss. Storhamar spiller borte mot Oilers lørdag. Nytt poengtap der og vi vil nærme oss med 6 poeng mot Stjernen torsdag og hjemme mot Lørenskog lørdag.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/norway...le/overall

PS! Mot Storhamar sist manglet vi tre backer: Tommi Taimi, Anton Karlsson og Linus Rosdahl. Det lille man har hørt tilsier at Taimi blir borte noen uker. I podcasten TV 2 Hockeyprat ble det sagt at Karlsson kanskje var nær en retur. Rosdahl vet jeg ingenting om. De mente på podcasten at Myrvold måtte opp med lommeboka og signere en back. Men det må bli en utlending og da har vi en for mye ift kvota. Jeg tror ikke det skjer.

På Hamar hadde vi Herman Mowe og Bastien Thomas Semmerud-Garcia som tredje backpar. Begge har spilt nesten alle kampene for Gruner i 1. divisjon. Mowe har spilt de siste kampene for oss. De klarte seg veldig bra. Semmerud-Garcia overraskende bra. Det er bare å fortsette med disse gutta. Og ikke få panikk. Kanskje er Karlsson og Rosdahl snart tilbake.

PS! Vi har fire kamper før landslagspausen i desember:

Torsdag 28.11. Stjernen - VIF
Lørdag 30.11. VIF - Lørenskog
Torsdag 05.12. Frisk - VIF
Lørdag 07.12. VIF - Lillehammer

Her blir jo kampen i Asker neste torsdag en høydare. Den bør du ikke gå glipp av!
Svar
Stjernen mangler fire av sine beste: Brendan Ellis, Håkon Imset Stormli, Anton Carlsson og Christian Blomqvist.
Svar
Vi bør jo plukke mange poeng i disse fire kampene. Dette er vel det svakeste Stjernen-laget på veldig lang tid? Sånn sett syns jeg EHL har blitt ganske kjedelig og forutsigbart. To-tre lag som kan kjempe om de første plassene, og veldig mange veldig svake lag som fyller opp resten. Det er jo litt kjipt å gå inn i en sesong og forvente å vinne alle kamper mot lag som Stjernen og Lillehammer. Men begge de klubbene har vel vist ganske sviktende økonomisk styring og en voldsom optimisme rundt sponsoravtaler som kanskje ikke helt har truffet blink.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)