Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga 2 2025
Det bør bli spilletid på de fleste fremover.
Terminlista er jo helt grusom.
NM runde 2 spilles på torsdagen mellom RBK hjemme og KBK borte. Det er bare å sende wienerbrød til NFF så vi får et Oslo-lag i runde 2.
NM runde 3 spilles 7 mai som er midtuka mellom Brann hjemme og Sandefjord borte.
NM runde 4 er satt opp 21.mai

Innen utgangen av mai har vi altså, forhåpentligvis, spilt 10 runder eliteserie (tromsø borte er 31.mai) og 4 cup-kamper.
Vi trenger hele Troppen for å ikke gå på minst 1 stjernesmell.
Svar
(Igår, 01:46 PM)Loffen Skreiv: Det bør bli spilletid på de fleste fremover.
Terminlista er jo helt grusom.
NM runde 2 spilles på torsdagen mellom RBK hjemme og KBK borte. Det er bare å sende wienerbrød til NFF så vi får et Oslo-lag i runde 2.
NM runde 3 spilles 7 mai som er midtuka mellom Brann hjemme og Sandefjord borte.
NM runde 4 er satt opp 21.mai

Innen utgangen av mai har vi altså, forhåpentligvis, spilt 10 runder eliteserie (tromsø borte er 31.mai) og 4 cup-kamper.
Vi trenger hele Troppen for å ikke gå på minst 1 stjernesmell.

Godt våre venner i NFF vet råd, neste år skal vi vel spille ferdig de siste tre rundene av cupen fra 2025 i tillegg til serien og cupen for 2026 i samme periode. 

Det gjør produktet bedre og er bra for tven så hva mer kan man vel egentlig ønske seg? 

Det store spørsmålet blir hvor langt inn i 2026 cupen man kommer før VAR sjekken fra 2025 cupen er ferdig. 

Da trenger man ikke andrelag heller og kan isteden kjøre på med rullering. Det er sikkert det beste for lagene som er i Europa og de er trossalt de viktigste her.
Svar
(Igår, 03:42 PM)Bohem33 Skreiv: Godt våre venner i NFF vet råd, neste år skal vi vel spille ferdig de siste tre rundene av cupen fra 2025 i tillegg til serien og cupen for 2026 i samme periode. 

Det gjør produktet bedre og er bra for tven så hva mer kan man vel egentlig ønske seg? 

Ja, veldig smart å flytte et par serierunder fra den kanskje beste tiden å spille på, til langt ut på høsten. Sånn at vi kan få spilt enda en finale når det er både finaler i England, utlandet forvøvrig og Europa.

Men jeg klager ikke. Det som får meg opp om morran er muligheten til å kunne bidra til å heie på norske lag i Europa og sjansen til å få landslaget inn i et sluttspill. Det, samt at folk som Cato Haug, Inge Henning Andersen, Kalle Løken og Lise Klaveness får seg fine jobber ute i en eller annen komite i FIFA eller UEFA. Det fortjener de.
Svar
(Igår, 01:06 PM)NilsDN Skreiv:
(Igår, 10:20 AM)Bohem33 Skreiv: Vi sendte utpå et veldig ungt lag, og det er spennende det. Men hvor er det meningen at våre nest beste skal få kamptrening?

Jeg vet ikke helt hvor viktig dette med kamptrening egentlig er.

Jada, det er så klart ikke helt uviktig, men jeg tror også at vi supportere har en tendens til å overvurdere det.

Bodø/Glimt har sitt 2.lag i nivå 5. Ingen fra deres førstelag spiller der.
Ser man på serier som Premier League og sånt så er det ikke akkurat vanlig å sende 1.lagsspillere til reserveligaen heller.

En kamp i ny og ne så klart. Men det er ikke dødsviktig at etablerte spillere spiller seriekamper på nivå 4. 

Men føler at det først og fremst er et norsk fenomen det der om man på død og liv skal spille kamper, helst på et nivå man ikke mestrer. Mener at det er mer viktig for spillere i læringsfasen. Etablerte spillere skal ikke trenge det, i hvert fall ikke i like stor grad som vi har praktisert tidligere. Det er sånn mer hvis de har sittet flere uker på benken, er tilbake fra skade eller noe sånt. 

Men når vi har toppet laget i PostNord tidligere så mener jeg det har mer med det å gjøre at vi trenger et resulat. Enn at det er kritisk viktig for spillerne å spille. 

Vi har 5 kamper i april. Tipper vi kommer til å se litt rullering, kampene mot FFK og Sarp kommer tett, så er det cupen etter det, som sikkert også er en fin mulighet for de som ikke har fått så mange sjanser. 

Neste kamp for 2.laget er borte mot Loddefjord, dit reiser nok helt sikkert ingen 1.lags spillere. Det er dagen før vi møter Sarp. Så er det kamp igjen der 21.4 hjemme mot Bjarg. Mulig vi ser noen der.

Jeg kan forstå at gamle gutta ikke ble med, men undrer meg over at gutta som er under 21 ikke spilte. Var ikke det som var meningen med den nye satsingen? Nivået og intensiteten i 3 div er naturligvis lavere enn i ES, men jeg jeg vil jo likevel tro at at det er viktig med kamptrening. Gutta opparbeider seg også erfaring ii slike kamper. Det stilles mer krav til deres ferdigheter fordi de skal gå utpå der og lede laget.  Fem kamper på en måned er ikke så mye @nils.  Er bare å se på hvor mange kamper lag  lag i CL spiller i løpet av en sesong. 

Bakke er en fin fyr, men han er generelt lite flink til å gi unggutta sjanser. Blir ikke overasket om Obasi, Sjøvold, Leopold knapt vil få min i løpet av april. Det virker som unggutta er der først og fremst for å bedre treningshverdagen til de etablerte. Det er ikke så rart at unggutta velger å forlate skuta, når det eneste de tilbys er å reise rundt omkring i Norges land og varme  benk. Tipper at Sjøvold er neste mann til å forlate skuta.
Svar
Problemet er jo at for de som er tett på å kunne spille i Eliteserien er det ikke så mye å hente på å spille på nivå 4.

Kan godt være du har rett om Sjøvold, men generelt mener jeg unggutta er alt for utålmodige. Å spille defensiv midtbane i Eliteserien er ikke noe for 18-åringer. Jada litt så klart. Men ingen utvikler seg av å spille mye på et nivå de ikke er klare for.

Unggutta får gripe sjansen når de får den. Ikke forvente en ny firefelts motorvei laget spesielt for dem så de bare kan cruise inn på laget og videre til Europa. Men akkurat han ville jeg vurdert utlån av da. Så unge spillere kan kalles tilbake på kort varsel. Og ville helt sikkert hatt godt av å spille litt i OBOS eller no sånt.
Svar
Er helt enig i at nivået er betydeligere dårligere, men det er fortsatt en plattform der de kan øve på seg erfaring i kampsituasjoner og de opprettholder også en matchform.Vi kommer aldri til å rykke opp med med en haug av 17 åringer på banen. Problemet til våre nest beste er at de får to dager i uka om ikke flere der de knapt får trent. Tenker da på dager der det er kamp og restitusjonsdagen.
Er ellers enig i at de ikke skal forvente at kan få en fast plass i elleveren, men de er på et stadiet i karrieren der de må få spilt også. Så tenker jeg at dersom du er god nok så er du gammel nok. Vi kan heller ikke forvente at de blir hos oss dersom de ikke føler seg satset på. Greit nok at unggutta skal være tålmodige, men de kan heller ikke være det i så lang tid at det går utover deres utvikling. Flere som burde lånes ut til Obos klubber spør du meg og mitt inntrykk er at at man ikke har en klar og tydelig plan for dem. Men ser og at vi må ha en stor nok spillertropp for å optimalisere treningshverdagen til hele laget . Er nok billigere å ha unggutter enn eldre spillere. Vanskelige avveininger dette?
Svar
Vi får vel se. Foreløpig har det blitt spilt en kamp. Tipper de har grei kontroll på det her.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)