03-02-2025, 01:34 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 03-02-2025, 01:36 AM av Kriger'n.)
Vålerenga er i mot VAR.
Synes hele klubben ha jobbet godt angående denne saken, så det er absolutt ingenting feil å si om hvordan Vålerenga som klubb har tatt stilling til spørsmålet.
Faktisk er jeg ganske stolt over hvordan Graff og styret har jobbet for medlemmene.
Når det er sagt, det er faktisk skammelig at klubber som kun har 7ver fotball skal bestemme over et så essensielt element de aldri kommer til å bruke i hverdagen. Medlemsdemokratiet vi har i Norge, Sverige og Tyskland er faktisk uniikt. Det skal være medlemmene som styrer skuta. I dette tilfellet er det langt i fra, dette er så langt unna demokrati vi kan komme.
MEN, vi har fortsatt makten, og vi kan lage et helvete for NFF hvis vi mobiliserer. Det kan koste oss Europa turer, men uansett bør det vel være til diskusjon?
1) NTF kan gå vekk fra NFF. NFF kan kose seg med NM og landskamper så skal NTF ha eierettigheter når det kommer til spill i Eliteserien.
2) Denne er kontroversiell, men samtidig tidenes SLAP mot forbund som tror de kan gjøre som de vil, og faktisk putter dommere foran hele demokratiet, domere som skal være der med jobb å gjøre som lite som mulig for å stanse kamper.
Jeg hadde hatt mer glede av å dra på turer til Køben og Stockholm enn Bodø og Fredrikstad.
En liga med Vålerenga, RBK, Brann, LSK, AIK, Hammarby, Djurgården, Malmø, FCK, Brøndby Aarhus og Midtjylland (+ 4 lag) hadde vært en liga hvor alt av TV rettigheter hadde gått bort fra forbundene til den skandinaviske ligaen, det hadde vært tidenes publikumsfest.
Igjen, jeg drar heller til Køben, Stockholm, Malmø enn; Fredrikstad, KFUM, Kristiansund, Sarpsborg, Egersund, Moss, Ranheim, Raufoss, Sogndal, Åsane, Aalesund, Hødd, Bodø/Glimt.
Probelemt er at da blir det aldri Europe, når det gjelder breddeklubber, så sviktet de oss, da lever jeg fint med å svikte tilbake.
Så kan bredden + Fredrikstad, KFUM, Kristiansund, Sarpsborg, Egersund, Moss, Ranheim, Raufoss, Sogndal, Åsane, Aalesund, Hødd, Bodø/Glimt kose seg med VAR regningen.