08-16-2025, 08:10 PM
Noe nettside som oppdaterer kampen?
|
Treningskamper 2025
|
|
08-16-2025, 08:10 PM
Noe nettside som oppdaterer kampen?
08-16-2025, 08:36 PM
Arnkværn står.
0-0 etter 1.periode. Sjansefattig.
08-16-2025, 08:42 PM
0-0 etter første periode. 6-6 i skudd og det gir vel et ok bilde av kampen. Vålerenga henger godt med og er ganske aggressive i forecheckingen. En stor sjanse til Nystuen og Arnkværn hadde en kjemperedning tidlig i kampen, ellers så har det vel ikke vært de store sjansene. Lite finspill begge veier og mistenker at det kanskje er litt vanskelig is, ser ut som det hopper og spretter en del. Sånn ved første øyekast etter 4 perioder tror jeg vi kan forvente et lag som nok kommer til å jobbe hardt over hele banen. Så er jeg spent på hvor fysiske vi kommer til å spille når det drar seg til med tellende kamper.
08-16-2025, 09:03 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 08-16-2025, 09:30 PM av TreogNitti.)
Karterud setter 1-0 i PP tidlig i 2.periode.
VIF klart best etter scoringen. Veldig nære 2-0 I nytt overtall. 10 minutter igjen av 2.periode. Frankfurt utligner i undertall på tiden 32:20 Står 1-1 etter 2 perioder. Frankfurt tok over initiativet etter at de utlignet. Jevn kamp og vi henger veldig godt med.
08-16-2025, 09:37 PM
(08-16-2025, 08:10 PM)Ingar Skreiv: Noe nettside som oppdaterer kampen? Löwen Frankfurt vs Valerenga Oslo - Dolomiten Cup 2025 - Tournament / Friendly games Kaltrud Nystuen er nr. 27
08-16-2025, 10:32 PM
Selvom vi taper 4-1 er ikke dette tyske laget spesielt godt, og vi kunne like godt vunnet.
Tyskerne scorer kanskje 1 mål i 5 mot 5 (2 var i overtall, 1 i undertall). Det blir for mange minutter på oss også i denne kampen, som blir avgjørende. Tyskernes andre mål står jo dusten inni målgården, bak Arnkværn og putter. Jeg trodde ikke det var lov? Mål nummer 3 ser ut til å få en styring rett før Arnkværn skal plukke puck, og siste målet blir Arnkværn "pressa" ned av tyskern, men han ble dytta av Ekelund kanskje? Uansett, Arnkværn burde kanskje tatt 1 eller 2 av måla? 2 første perioder er vi veldig gode og bedre - burde leda. Siste periode er tyskerne bedre, mye på grunn av utvisningene og de vinner da skuddstatistikken totalt. Olimb-rekka viser mye bra, og jeg synes de fleste spiller bra idag. Vi spiller oss ofte bra ut bakfra, ved å spille korte pucker istedenfor å lempe ut. Viktig å trene på dette i håp om at det sitter når serien starter. Røymark virker å være helt ute av det, og jeg håper Roy tar en prat med han. Dette må jo sitte i hodet, for så dårlig skal han ikke være. Løper inn i offside, spiller feilpasninger, klarer ikke ta imot puck, mister puck, sklir rundt uten mål og mening. Synes rett og slett syndt på fyren. Vi vil jo ikke huske han som detta. Han er ingen stjerne lenger, men langt bedre enn det han har vist så langt. Får håpe at han bare rister det av seg ila noen kamper og treninger. Pontus sin takling så ikke så stygg ut i reprisa forøvrig. Tyskern stopper opp helt når Pontus kommer i fart, men han skulle selvfølgelig ikke fullført tacklinga. Heldigvis klarte tyskern vri seg unna før han traff vantet slik at skulder traff først, ikke hodet. Uviktig match, men fint å få spilt inn rekkene.
08-16-2025, 11:05 PM
Når Ryan Lasch er på plass vil jeg se rekkene slik:
Ken Andre Olimb - Mathis Olimb - Ryan Lasch Jørgen Karterud - Blake McLaughlin - Nick Caamano Martin Røymark - Leo Halmrast - Stian Kaltrud Nystuen Christian Torrissen - Magnus Brekke Henriksen - Mikkel Christiansen Pontus Finstad (Teodor Skjellum-Kokkim) Ryan Lasch må spille med Olimb-brødrene. Gode hockeyspilllere vil trives sammen. Jørgen Karterud er den av våre norske forwards, etter Olimb, som har det største potensiale til å bidra med poeng. Jørgen må bare bli mer stabil god kamp etter kamp. Finstad mister plassen til fordel forTorrissen i mitt oppsett.
08-16-2025, 11:31 PM
(08-16-2025, 11:05 PM)sorum2 Skreiv: Når Ryan Lasch er på plass vil jeg se rekkene slik: Litt uenig her, jeg mener at Finstad må spille og være i enten 3 eller 4 rekka. Karen jobber bra og har i tillegg bra fart på skøytene. Han mangler bare poengene og scoringene. Er heller andre jeg ville satt som ekstra forward enn han. Jeg synes også vi bør forvente mer Stian Kaltrud Nystuen som bør ha mye mer å tilføre laget. Føler ikke at han fikk ut potensialet sitt forrige sesong. Han leverte jo bra med poeng begge sesongene i stjernen
08-17-2025, 12:55 AM
(08-16-2025, 11:31 PM)Espengoo Skreiv:(08-16-2025, 11:05 PM)sorum2 Skreiv: Når Ryan Lasch er på plass vil jeg se rekkene slik: Helt enig med deg. Både Nystuen og Christiansen er mindre gode enn Finstad, det samme med Røymark - men han er kaptein og blir aldri satt ut. Samtidig er jeg uenig i at Lasch skal inn med Olimb gutta. Da blir det 3 mindre fysisk sterke karer i en og samme rekke. Jeg vil ha Caamano der som er en kar med muskler samtidig som han er en meget dyktig spiller.
08-17-2025, 05:06 PM
27-13 i skudd etter 2 perioder, men vi skyter alt for dårlig og ligger derfor under 0-2.
Dette laget er langt dårligere enn det vi møtte igår, og det er jo også tysk 2.div og et lag vi SKAL slå. De scorer i overtall, og det andre målet er det Karterud som gjør en elendig puchhåndtering, mister pucken til en "tysker" og de holder trykket oppe i 30 sekunder og får avslutta ganske alene foran mål. Det er vel overtallsrekke nummer 2 som er utpå og bare roter. Mye fint spill for vår del, men vi sliter altså med å score. I tillegg til de 27 skudda har vi sikkert det samme antall rett utenfor. Det er store perioder med spill mot et mål, så resultatet er ganske flatterende. |
|
« Neste nyere | Neste eldre »
|