Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Treningskamper 2025
Mildt sagt mye å jobbe med frem mot seriestart, de er nok stinne av trening som vanlig under Roy. Synes egentlig nye importer ser bra ut, McLaughlin feks spiller med mye grit. Torrisen gjør en fin turnering, begynner å bli senior i spillestil. Dessverre virker spillere som Røymark, Karterud, Christiansen og Ekelund helt flate. Virker som alle er langt over middagshøyden men får gi dem noen kamper i serien før motorsaga eventuelt kommer.
Svar
Faktisk litt skremt.Trodde vi var bedre enn dette her.Nå er det hentet i hytt og gevær og alt annet en edelt metall er skuffende i min bok.Håper det blir bedre med mer samhandling frem mot seriestart.Selv om Lasch kommer kan han ikke dra dette alene!
Svar
Ryan Lasch med frue lander på Gardermoen ved lunsjtider tirsdag. Trener med laget onsdag. De har en mini Camp Roy tirsdag til fredag hvor spillerne skal få kjørt seg.

Neste treningskamp er ikke før lørdag 30. august mot Frisk.
Svar
Tror man skal puste litt med magen med tanke på resultatene i helgens cup. Vi er helt på høyden om ikke bedre i store deler av disse matchene. Søndagens kamp var et lite steg ned fra matchen før mot presumtivt dårligere motstand, men vi skal huske på at i en tung treningsperiode er det seigt med to kamper med bare 16 timers hvile. Det har vært store utskiftninger så tror vi må smøre oss med litt tålmodighet før spillet sitter skikkelig.

Noen betraktninger så langt.
Caamano og McLaughlin ser bra ut. Sistnevnte har mange fine detaljer og småfikse pass og var bedre i helgen enn mot lørenskog. Caamano kommer til å bli en viktig spiller, men jeg er spent på hvilken rekke han ender opp i med. Å spille med Mathis Olimb krever sin mann. Veldig spent på hvor Lasch passer inn. Kan vi få en 1 rekke med alle tre utlendingene? Så kan Olimb gutta med en eller annen utgjøre 2 rekka.

Grunnen til at vi taper begge disse kampene er fordi vi er for inneffektive og for svake foran begge mål. Roy påpeker dette etter match, så det kommer nok til å bli fokus fremover. Det store spørsmålet er om spillerene er villig til å betale prisen? Dette var jo et gjennomgående problem i fjor også. Blir helt svett av å se f.eks Ekelunds opptreden på en av scoringene på fredag hvor han i stedet for å flytte sin man skyver han inn i egen keeper og skuddet fra blå går rett i mål. Den slags snillhet må bort.

Karterud og Nystuen er to spillere som må produsere mer. Syns det har sett greie ut under disse tre kampene, men det er sluttproduktet de måles på, så der må de opp noen hakk.

Er "3 rekka" vår svakeste rekke? Syns 4 rekka med Finstad, Brekke og Torrissen kom bra fra det og virker mye mer på hugget enn den såkalte tredje rekka. Spesielt Torrissen virker å ha tatt store steg og jeg håper han får plass på laget. Farten og intensiteten til Finstad trenger vi også. Synd Brekke har så lite offensive fibre.

Det er tidlig enda, men jeg er litt bekymret for om vi har den kvaliteten som trengs på backplass. Har vi nok offensiv kraft? Hvem spiller back i pp2? Er vi fysiske nok i egen sone og har vi tempo nok til å spille av press?

Ser ut som vi har en solid keeperduo i år. Riktignok ikke blitt satt under sånn kjempepress, men tryggere på den plassen så langt enn jeg var i fjor.

2 uker med hardkjør nå, så blir det spennende å se hvordan vi fremstår mot Frisk lørdag 30.
Svar
Dagens kamp mot Frisk kan sees på VGTV og da her

Helt jevn kamp i første periode. Forskjellen er at Frisk scorer i begge sine overtall, og vi klarer ikke å score i våre 2 overtall.
Spesielt andre scoringa er en gedigen tabbe av Koch som følger ut i rundvantet som siste forsvarer. Frisk får en enkel oppgave ved å spille inn foran mål til en annen dust som står alene og scorer.
KA Olimb gikk ut med skade etter noen få minutter. Takling bakfra han ikke var obs på. Kan være skulder ute av ledd ble det nevnt, men vi får håpe det ikke er noe alvorlig.
Forøvrig nevner jeg det igjen, han som kommenterer for VGTV går utenpå de rævva kommentatorene TV2 bruker. Meget bra!

0-3 i nok et overtall. Kock som kødder det til igjen ved å bli utvist.
Den gutten har litt å bevise denne sesongen, og har ikke gjort det bra i oppkjøringa.

0-4 - elendig av Arnkværn. Vi har ikke vært over midtstreken med puck og det har gått drøyt 4 minutter av andre periode. 75% redningsprosent er rett og seltt meget dårlig.
Sesongen har ikke starta, men dette laget tar ingen gull slik det ser ut.
Svar
1-4, Lasch - pass Larsson.
Meget bra scoring. Pasning fra dropsirkel, over hele banen hvor Lasch "fisker" og kommer alene med keeper. Scorer på returen.

Periode 2 over, stillingen er 1-4
Skuddstatistikken er fortsatt ganske jevn, med Frisk med et lite overtak der.
Frisk er ikke fryktelig gode i overtall, men vi er fryktelig dårlig i undertall - med en keeper som ikke helt har dagen, selvom han ikke kan lastes for mål 2 og 3. En god keeper kunne allikevel tatt alle 4. Første og siste mål skal Arnkværn ta.

Var enkelte som var negative til Håkon Nilsen før sesongstart, men han framstår som en av de bedre med Larsson. Trygg defensivt og god til å spille opp puck.

En direkte elendig treningskamp.
Det gjøres så ekstremt mange dårlige valg på offensiv blå. De bare plukker fra oss pucken når vi kommer.
Christiansen, Nystuen og Mowe har så lite kvalitet at det er skummelt dårlig nivå.

Legg til at Frisk mangler 4-5 kvalitetsspillere, vi mangler Røya (som ikke akkurat styrker oss).
Som tidligere nevnt, serien har ikke starta, men det ser ikke veldig lyst ut. Jeg skjønner ikke hvem som skal score måla. I tillegg ser vi litt puslete ut på isen. Frisk har flere tyngre spillere som viser vei.

Defensivt klarer vi nok å tette igjen. Roy er dyktig på det defensive.
Overtall var ikke så gæærnt heller. Vi hadde et par, tre gode overtall hvor det burde blitt scoring, men Gillan i mål er kanskje seriens beste keeper.

Her er det en del å rette på og det er dårlig tid før seriestart.
Svar
Så ikke kampen, men hvorfor bruker vi ikke vår finske venn i buret?
Svar
Roy Johansen er bekymret for skadene på Brekke Henriksen og Kenna Olimb  

https://www.nitten.no/blogg/olimb-skaden...kke-bra-ut
Svar
Etter skadene til Kenna Olimb og Brekke tror jeg rekkene blir slik i kampene mot Oilers torsdag og Sparta lørdag.

Caamano - Olimb - Lasch

Karterud - McLaughlin - Nystuen

Røymark - Halmrast - Christiansen

Torrissen - Finstad - Kokkim
Svar
(09-01-2025, 12:53 AM)sorum2 Skreiv: Etter skadene til Kenna Olimb og Brekke tror jeg rekkene blir slik i kampene mot Oilers torsdag og Sparta lørdag.

Caamano - Olimb - Lasch

Karterud - McLaughlin - Nystuen

Røymark - Halmrast - Christiansen

Torrissen - Finstad - Kokkim

Når du ser de rekkene, er vi ikke i nærheten av å true Storhamer eller Oilers om seriemesterskap.
Halmrast bør opp i andre rekka, som kan produsere.
Så får Røymark, Christiansen og Nystuen være en bulkerekke - gjerne 4.rekke spør du meg.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)