Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00
#11
Enig. Har sett dem mot Glimt og Brann, der de ble presset tilbake i alle kampene. Likevel slo de Glimt borte og Brann hjemme på Romsaa, fordi de kontret inn mål mot uetablert. Saken er den at TIL vinner mot gode lag fordi de er gode til å forsvare seg og kontre inn et heldig mål. Mot etablert er de mer hjelpeløse. For VIF handler dette om å spille sikkert bakover og ikke gi muligheter til overganger hvor dere er i ubalanse. Da klarer dere minst uavgjort og hvis dere klarer å omsette kontringer, blir det seier. Begge deler holder sannsynligvis til minst kvalik.
Svar
#12
Jeg tror dere har rett, vi må tette igjen bakover og satse på farta til Håkans eller at vi får en corner eller noe som Illic kan stange inn.

Det kan fort bli en kjedelig kamp der ingen av lagene vil fram. Men jeg tror ikke det holder med uavgjort. At lsk taper er 100 % sikkert.
At Stabæk vinner er langt fra like sikkert, men jeg tror mer på dem enn Haugesund. Vi er jo avhengig av Haugesundseier for at vi skal klare oss med uavgjort.

Vi holdt jo nullen mot tromsø sist. Vi får satse på to mål av super spissen vår så han ender på to sifra og da kan godt stabæk og haugesund få lov til å dele poengene
Svar
#13
Blokka utsolgt.

Kom igjen Enga!!!
Svar
#14
(11-28-2023, 03:18 PM)Bohem33 Skreiv: Jeg tror dere har rett, vi må tette igjen bakover og satse på farta til Håkans eller at vi får en corner eller noe som Illic kan stange inn.
Det kan fort bli en kjedelig kamp der ingen av lagene vil fram. Men jeg tror ikke det holder med uavgjort. At lsk taper er 100 % sikkert.
At Stabæk vinner er langt fra like sikkert, men jeg tror mer på dem enn Haugesund. Vi er jo avhengig av Haugesundseier for at vi skal klare oss med uavgjort.
Vi holdt jo nullen mot tromsø sist. Vi får satse på to mål av super spissen vår så han ender på to sifra og da kan godt stabæk og haugesund få lov til å dele poengene
Husk på at TIL vinne for å ha sjansen på å stjele sølvet fra Brann og for å sikre Viking fra å ta bronsen fra dem. Alt annet enn seier for TIL er en gedigen nedtur som betyr at de står uten plass i Europa neste år. Her gjelder det å forsvare seg godt for kontringsmuligheter kommer det til å bli en del av etter hvert som TIL blir desperate. En tidlig scoring til TIL vil være katastrofe. Da kommer de til å legge seg bakpå og sikre ledelsen helt inn.

Jeg er forreste temmelig sikker på at Haugesund slår Stabæk. De hadde en meget god periode, før de møtte Brann og TIL i de to sste kampene. De ble rundspilt av Brann, men spilte jevnt med TIL. De er et mye bedre lag enn tabellsituasjonen tilsier. Hvilket vel betyr av uavgjort mot TIL holder for VIF.
Svar
#15
(11-28-2023, 03:47 PM)Churchill Skreiv:
(11-28-2023, 03:18 PM)Bohem33 Skreiv: Jeg tror dere har rett, vi må tette igjen bakover og satse på farta til Håkans eller at vi får en corner eller noe som Illic kan stange inn.
Det kan fort bli en kjedelig kamp der ingen av lagene vil fram. Men jeg tror ikke det holder med uavgjort. At lsk taper er 100 % sikkert.
At Stabæk vinner er langt fra like sikkert, men jeg tror mer på dem enn Haugesund. Vi er jo avhengig av Haugesundseier for at vi skal klare oss med uavgjort.
Vi holdt jo nullen mot tromsø sist. Vi får satse på to mål av super spissen vår så han ender på to sifra og da kan godt stabæk og haugesund få lov til å dele poengene
Husk på at TIL vinne for å ha sjansen på å stjele sølvet fra Brann og for å sikre Viking fra å ta bronsen fra dem. Alt annet enn seier for TIL er en gedigen nedtur som betyr at de står uten plass i Europa neste år. Her gjelder det å forsvare seg godt for kontringsmuligheter kommer det til å bli en del av etter hvert som TIL blir desperate. En tidlig scoring til TIL vil være katastrofe. Da kommer de til å legge seg bakpå og sikre ledelsen helt inn.

Jeg er forreste temmelig sikker på at Haugesund slår Stabæk. De hadde en meget god periode, før de møtte Brann og TIL i de to sste kampene. De ble rundspilt av Brann, men spilte jevnt med TIL. De er et mye bedre lag enn tabellsituasjonen tilsier. Hvilket vel betyr av uavgjort mot TIL holder for VIF.

Da er det enda godt at vi aldri slipper inn mål tidlig .... 

Det blir litt av en thriller det er i hvert fall sikkert. 
Om vi må ha seier er det en fordel at godset holder brann til uavgjort så lenge som mulig sånn at tromsø vet de får sølvet om de tar ledelsen. 
Men om haugesund kjører over stabæk så kan gjerne brann lede klart så tromsø har mindre å tjene på å jage ledelsen. 
leder rbk mot viking så føler de tromsø mindre plass fra laget bak seg på tabellen det er en fordel om vi trenger u. men viking ledelse er en fordel om vi trenger et mål og vil ha tromsø høyere opp i banen. 
Med så mange kamper som er avhengig av hverandre er det jo dømt til å svinge fram og tilbake hva som er gunstig i de ulike kampene. 
Men på en sånn dag så skal jeg tilgi gutta om de tidlig dreper spenninga med å skaffe oss en firemåls ledelse. 
At det er kaldt er vel det eneste vi kan være helt sikre på. 
Vamos
Svar
#16
Jeg tror Viking banker RBK temmelig greit. I tillegg bør Brann feie over Strømsgodset. Brann har en tendens til å avgjøre kampene sine i første omgang og så skru litt ned på tempoet utover i kampen, så jeg tror ikke det er mye hjelp å hente fra de to der. HOLDE NULLEN holder for VIF. Ikke slipp Tromsø til en eneste sjanse. Spille seg ut bakfra når de kan og måke ut når de må.
Svar
#17
(11-28-2023, 02:44 PM)Churchill Skreiv: Enig. Har sett dem mot Glimt og Brann, der de ble presset tilbake i alle kampene. Likevel slo de Glimt borte og Brann hjemme på Romsaa, fordi de kontret inn mål mot uetablert. Saken er den at TIL vinner mot gode lag fordi de er gode til å forsvare seg og kontre inn et heldig mål. Mot etablert er de mer hjelpeløse. For VIF handler dette om å spille sikkert bakover og ikke gi muligheter til overganger hvor dere er i ubalanse. Da klarer dere minst uavgjort og hvis dere klarer å omsette kontringer, blir det seier. Begge deler holder sannsynligvis til minst kvalik.

Om Vålerenga legger seg bak og kontrollerer så kommer det til å bli tidenes støy fra Østblokka. Der er det vel nesten forventa at VIF skal angripe for å score mål på mål. Privat klarer jeg meg fint med en litt kjip 1-0-seier.
Svar
#18
(11-28-2023, 02:33 PM)Pete05 Skreiv: Tromsø spiller best mot de bedre lagene som møter dem høyt. Derfor sliter de også markant mot lavtliggende lag som kontrer. De er ikke gode til å spille mot etablert forsvar. Med hurtighet på topp burde dette absolutt være en mulighet.

Det her kommer til å bli en helt koko kamp tror jeg.

Ved kampstart er ingen av lagene fornøyd med uavgjort, men det kan endre seg gjennom kampen. Vi har fordelen/ulempen av hjemmekamp her. Det er jo normalt en fordel, men hvis det er 0-0 hos oss og Haugesund leder klart så skal ikke vi fremover. Så viktig at tribunen ikke presser laget framover hvis resultatet i de andre kampene tilsier at 0-0 er et bra resultat.

Det samme utgangspunktet er det jo også i Haugesund. Der er heller ingen fornøyd med uavgjort. Vinner vi vår kamp, så rykker Stabæk ned. Vinner vi med to så spiller også Haugesund kvalik. Hvis det blir en vinner i Haugesund unngår det laget både nedrykk og kvalik. Men ligger vi under så er plutselig uavgjort et helt greit resultat likevel. Da kan i hvert fall Stabæk angripe uten bekymringer.

Men igjen, jeg tror det er viktig å være tålmodig. Vi kan ikke gå ut og prøve å avgjøre kampen tidlig, selv om vi så klart skal ta de muligheten som kommer. Det er sikkert en del nerver som trengs å roes ned også, så jeg tror det er viktig å bruke det første kvartetet til å la kampen sette seg.

Så er jo så klart Sandefjordkampen en X-faktor. Alle tar det for gitt at de vinner. Det gjør jeg også, men kampen skal jo også spilles. Det er vanskelig å spille fotball halvhjerta når kampen først er i gang.
Svar
#19
Vi må moderniseres og fornyes om vi skal få til dette.
Reka ble jo med rette genierklært i 2004 da han holdt igjen laget i pausen og vi fikk mulighet til å spille på rosenborgsresultat. La oss ikke rippe i hvordan det gikk da Berre kom alene med keeper, men vi hadde i hvert fall en stor fordel av å avslutte kampen vår noen minutter etter den i Trondheim.
Jeg tror ikke Tore Hansen vil tillate at vi bruker samme taktikk nå, men den moderne fotballen vi alle elsker har laget et smutthull for oss.

Skaper vi en VAR-situasjon eller to tidlig i andre omgang så vinner vi fort mange minutter. Vi lærte av jentenes cupfinale at det går lynraskt å avklare hvor folk står på straffer (uansett hvor blinde de er), men offside derimot tar fryktelig lang tid. Da må først noen hente VAR-dommerne i VIP-losjen der de nyter kanapeer så må dommeren ha varme servietter for en ansiktsrens og fjerne flekker fra slipset. Han må sikkert en raskt tur på toalettet, om det er tett vil det ta lengre tid #Aalbufikser så må de forte seg inn på VAR-rommet og finne fram gradskiven passer og linjal for å måle linja og om det er passe mye røyk vil det være vanskelig å se og følgelig ta mer tid. Det må ikke blusses så mye at det er helt umulig å se for da gir de opp med en gang , men om det er en lett dis så blir det bra. Målet må være å knuse rekorden rekorden vi satt mot Odd da VAR-sjekken tok 8 minutter. Om vi litt mer en dobler blir det 19 det er kanskje mye, men vi bør minst klare 13.

Og skårer vi det avgjørende målet på overtid så må vi gjøre som Stabæk gjorde sist og storme banen. Da blåser en livredd dommer av kampen og løper i garderoben så slipper vi å risikere nytt avspark og angrep i mot. Så målet må være at om kampen i Haugesund blåses av klokka 1858 (det blir garantert var, bluss og andre forsinkelser på alle baner) så har vi klart å drøye et kvarter til så vi får spille fram til klokka 1913.
Svar
#20
Jeg tror klubben skal konsentrere seg om hvordan de skal spille for å slo TIL og ikke sette sin lit til tyvtriks og annet fanteri.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)