Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Petter Myhre tilbake i Enga
#61
(01-12-2024, 10:33 AM)Østblokka Skreiv:
(01-12-2024, 04:58 AM)ForrestGump Skreiv:
(01-11-2024, 05:35 AM)ForrestGump Skreiv:
(01-10-2024, 12:53 PM)Kriger'n Skreiv: Her er en times episode med Petter Myhre hvor han snakker om alt han ser for seg med Vålerenga til neste år.

https://open.sGpotify.com/episode/4cAbu6...EcLfYfwfBT

Tusen takk for tipset, mange takk.
Jeg leste at noen skrev " Godt å høre at det ikke blir 5-3-2 i OBOS" Got my attention. Smile
Ræva lyd da, trenger Røde mikrofoner og båndbredde.

Jeg er bare 5 minutter inn i pod-casten, når jeg skriver dette, men sånn rent formasjonsmessig:
Alt annet enn 4-3-3 Holding - Gegenpress. High line / High press vil naturlig nok være en skuffelse.

Geir Myhre = pur nytelse: Fra 00:47:25 til 00.53:41 i Podcasten som Kriger'n tipset om. Han sier 4 bak og 1 spiss.
Deilig å høre. Gledelig.
Geir Myhre? Hvem er det?  Big Grin

Geir Myhre husker jeg godt Østblokka. I følge Eliteprospects har han spilt 135 hockey kamper for Enga.
Wikipedia sier

Geir Myhre var trener for det norske landslaget i ishockey fra 1994 til 1996. Han har også vært trener for Vålerenga Hockey, Stjernen Hockey, Manglerud Star osv.

Takk for innsatsen Geir, måtte du hvile i fred.

(01-12-2024, 11:54 AM)Oldtimer Skreiv:
(01-12-2024, 10:33 AM)Østblokka Skreiv:
(01-12-2024, 04:58 AM)ForrestGump Skreiv:
(01-11-2024, 05:35 AM)ForrestGump Skreiv:
(01-10-2024, 12:53 PM)Kriger'n Skreiv: Her er en times episode med Petter Myhre hvor han snakker om alt han ser for seg med Vålerenga til neste år.

https://open.sGpotify.com/episode/4cAbu6...EcLfYfwfBT

Tusen takk for tipset, mange takk.
Jeg leste at noen skrev " Godt å høre at det ikke blir 5-3-2 i OBOS" Got my attention. Smile
Ræva lyd da, trenger Røde mikrofoner og båndbredde.

Jeg er bare 5 minutter inn i pod-casten, når jeg skriver dette, men sånn rent formasjonsmessig:
Alt annet enn 4-3-3 Holding - Gegenpress. High line / High press vil naturlig nok være en skuffelse.

Geir Myhre = pur nytelse: Fra 00:47:25 til 00.53:41 i Podcasten som Kriger'n tipset om. Han sier 4 bak og 1 spiss.
Deilig å høre. Gledelig.
Geir Myhre? Hvem er det?  Big Grin
Hvor hørte du fire bak? Det greide ikke jeg å oppfatte.

00:49:20 Mulig du må ta noen minutter mer for å få med sammenhengen/hans tankerekke. 

Vi har Elias. Var det ikke hans andre kamp han nesten spilte like godt som Casimiro/Casemiro. In CDM I trust.

Smoking Gun: "Vi ønsker å stå høyt med den bakre 4-ern" 00:52:45, står det på min skjerm.

Oldtimer: 4-3-3 I rest my case.


RIP Geir Myhre, leve Petter Myhre.
Geir Bakke trenger Petter Myhre.

I og Myhre, Siem and Trøim I trust.

Hilser samtidig til Nils som tydeligvis er en oppegående gutt/mann, eller hva man kan si i disse woke-tider.
Slenger på Jentene Ruler, for godt hell.

Ære være Capo med monitor.
Svar
#62
Jeg liker det jeg ser fra Petter! Gutta får kjørt seg.
Tydelig at vi terper på "Gegenpress" stilen.

Jobbes hardt med press,holde ball og spille fra lavt til høyt tempo.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/myhre-mic-d-up
Svar
#63
(01-17-2024, 11:57 AM)MaxManus Skreiv: Jeg liker det jeg ser fra Petter!  Gutta får kjørt seg.
Tydelig at vi terper på "Gegenpress" stilen.

Jobbes hardt med press,holde ball og spille fra lavt til høyt tempo.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/myhre-mic-d-up

Helt klart noe vi har vært for svake på de siste åra.
Hva er det Fagermo har trent på? Greit vi har hatt for dårlig stall, men press og presshøyde kan jo alle med litt innsats få til.

Vi har vært en av laga med dårligst press. Det baserer jeg på kampene jeg har sett og jeg har sett veldig mange kamper (ikke bare våre).
I tillegg har vi sliti voldsomt med å få ballen ut under press (som vi så sist mot Kristiansund). 
Det er helt tydelig at vi har trent for lite på dette, om det har vært trent på i det hele tatt.
Vi har stinki i begge retninger for å si det sånn.

Myhre virker litt "bad cop" oppi dette trenerteamet, og jeg er skråsikker på at han kan tilføre laget noe vi har manglet.
Svar
#64
(01-17-2024, 12:52 PM)Flemmern Skreiv: Myhre virker litt "bad cop" oppi dette trenerteamet, og jeg er skråsikker på at han kan tilføre laget noe vi har manglet.

Myhre klarte seg jo veldig bra her som vikartrener i 2006. 9 seire på 11 kamper var det vel, og sikra bronse med det.

Så gikk det ikke like bra i 2007 når han satt med alt ansvaret alene. Men nå heller gjør han jo ikke det. Så da får vi håpe på at 2006-utgaven av Bakke er tilbake.
Svar
#65
(01-17-2024, 02:47 PM)NilsDN Skreiv:
(01-17-2024, 12:52 PM)Flemmern Skreiv: Myhre virker litt "bad cop" oppi dette trenerteamet, og jeg er skråsikker på at han kan tilføre laget noe vi har manglet.

Myhre klarte seg jo veldig bra her som vikartrener i 2006. 9 seire på 11 kamper var det vel, og sikra bronse med det.

Så gikk det ikke like bra i 2007 når han satt med alt ansvaret alene. Men nå heller gjør han jo ikke det. Så da får vi håpe på at 2006-utgaven av Bakke er tilbake.

Husker godt 2006 ja, da han tok over.
Vi spillte knallbra fotball og var regna som skandinavias beste lag (dette er sitat fra danske og svenske klubber).
Var vel i Royal League dette kom fram.
Svar
#66
(01-17-2024, 03:26 PM)Flemmern Skreiv: Husker godt 2006 ja, da han tok over.
Vi spillte knallbra fotball og var regna som skandinavias beste lag (dette er sitat fra danske og svenske klubber).
Var vel i Royal League dette kom fram.

Ja. Norge var jo best i Norden på den tiden og vi var best i Norge. Vi var jo så gode at vi fikk spille CL kvalik mot Brugge i 2005 etter sølvet. Norge hadde to plasser i turneringen. Freddy bomma jo på den straffa, men Molde tok seg vel til CL et år etter sølv i serien tror jeg. Nå drømmer vi om å komme gjennom nåløyet til Conference League. Må bare rykke opp fra OBOS først.
Svar
#67
Freddy: "Dos Santos forsøkte å gjemme hodet i hendene etter missen, som kan ha kostet Oslo-klubben mellom 70 og 80 millioner kroner." Det var i 2006-ish. Hva er det i dagens penge verdi, ca. 125. En Edjuke og Osame kombo.
Hvem glemmer den, men han var en ganske god fotballspiller.

Jeg skal ikke gni det inn, men mine bønner angående spillestil har blitt hørt.

Ser på Myhre Mic'd up, for andre gang. Blir glad.

Uten tvil det beste som har skjedd klubben i år.

Gegenpress 4-3-3 Holding:  Elias.
Svar
#68
Det var en nytelse å se Myhre tilbake på feltet i den lange videoen.
Jokke hinter i vpn-podcasten om at det er sannsynlig med formasjonsendring og Riisnæs sier i QA vidoen at han skal spille høyere i banen (indreløper ikke back) i år.
Det høres jo ut som 433 da. I så fall vil nok Elias være temmelig fast som dm og vi har tøff konkurranse om indreløper plassen med Strand, Bjørdal og Riisnæs. Det er veldig bra. Thorstensen kan spille både indreløper og DM, så han er nok med å banke på døra der selv om det er tøft å ta ut et lag med bare tre av de fire nevnt over når alle er skadefri og i form.
Ellers (beklager at jeg nå er litt off topic) så svarte jokke at vi har en liste med ca tre spisser som er aktuelle for oss om Illic går og at strandberg er klar dersom han fortsetter i klubben. men det var vel ganske tydelig at alt tyder på at strandberg og illic forsvinner.
Prøver vi oss da på en 433 så har vi
Ke: Sjøeng (storevik, Storm. dvs litt mange keepere, jeg tipper storevik forsvinner)
HB: Borch © (Bjurstrøm)
Stopper: Olsen, Kjelsen (Bitiri, Kreuz, regner med at strandberg forsvinner)
VB: Jukle/Hedenstad (tøff kamp her, ikke sikker på hvem som foretrekkes. fint at Hedenstad og Bjurstrøm kan spille på begge sider)

DM: Elias (Thorstensen)
Indreløper: Riisnæs, Bjørdal (Strand,

Høyre ving: Håkans (forhåpentligvis Bully snart, Jones kanskje om han ikke er spiss)
Venstre ving: Ofkri (Thorvaldsen, håper på Dicko fra sommern)
Spiss: NY (Jones/Børven)

Illic må erstattes. Om strandberg og storevik går så trenger vi ikke fylle på der. Det samme gjelder vel Kreuz. Men går både strandberg og kreuz er det vel lurt med en ny stopper inn. Det har jo blitt spekulert i at vi ønsker Amundsen fra glimt
Børven trenger ikke erstattes om Jones er back up spiss (og ikke kant).
Arilas har fra flere kilder at Aune Heggebø (22 fra brann) er på vår liste.

Jeg synes vi ser klart mer rigga ut for en 433 og at vi har gode muligheter for å slanke stallen og fortsatt se sterke ut.
Det mest avgjørende er at vi virkelig lykkes med den nye spissen vår om ikke Jones eller Børven presterer helt ekstraordinært i oppkjøringa da.

Men da har vi på ut lista: Storevik, Strandberg, Kreuz, Børven og dessvrre Illic. Det vil si 5 mann
Og på inn lista ny spiss (kanskje Heggebø) og ny stopper (kanskje Amundsen)
Det betyr slanking av stallen med tre mann. Storevik og Kreuz har neppe hatt all verden i lønn men både Strandberg og Børven har tjent altfor mye og Illic har nok hatt en ganske god lønn selv om han har fortjent hver krone.
Økonomisk vil scenarioet over innebære voldsom inntjening/sparing siden verken Amundsen eller Heggebø kan være så dyre og at vi får godt betalt for Illic. De andre tre kan vi neppe drømme om å få store penger for. Finner vi noen som dekker våre utgifter for Børven og Strandberg tror jeg vi gir dem bort gratis på sekundet. Det blir vel fort en løsning der vi må betale deler av lønna deres for å bli kvitt dem.
Ser man på kvaliteten i laget så vil det selvsagt svekke oss mye at Illic er borte. men han er den eneste spilleren her som jeg føler at blir et savn. Jeg synes fortsatt det er veldig mye kvalitet i laget og at vi har en mer en god nok stall til å rykke opp om spillerne våre presterer. Og får vi i gang Dicko og Bully etterhvert så kan det virkelig bli gøy. Å ha Håkans og Ofkir som vinger i Obos tror jeg kan bli utrolig bra. Midtbanen vår er veldig sterk og det samme gjelder backene og keeper og stopperne egentlig. Det største spørsmålstegnet blir da på spissplassen. Er heggebø eller Jones gode nok som spisser eller bør vi tenke utenlands? Her er jeg litt usikker.
Jeg synes Hedenstad virket veldig offensiv og fin i intervjuet på klubbens YouTube. Han var skadefri og klar for å gi noe tilbake.

Myhre og Bakke brukte vel ti kamper på å få skikk på lsk i obos, om vi tenker at de ti kampene ble unnagjort i løpet av høsten og at vi derfor er klare fra sesongstart i år så kan det bli en gøyal sesong.
Svar
#69
Synes Amundsen høres veldg optimistisk ut. Vil han til OBOS, med så mange andre mulige alternative klubber å gå til i Eliteserien?
Svar
#70
(01-18-2024, 12:38 PM)idle76 Skreiv: Synes Amundsen høres veldg optimistisk ut. Vil han til OBOS, med så mange andre mulige alternative klubber å gå til i Eliteserien?

Godt spørsmål. I 2022 spilte han i litt under halvparten (14) av seriekampene til glimt og var på banen en time i snitt per kamp han var involvert i (tot 833 min). 
Det er ikke så ille. 
Men i fjor var han bare involvert i syv seriekamper og fikk vel kun spille en av dem fra start til slutt. Totalt fikk han 219 minutter som blir en drøy halvtime per kamp har var involvert i. Så det er vel liten tvil om at han bør dra fra glimt om han skal få spilletid. 
For ordensskyld, han har en del spilletid i cup hjemme og i Europa, det over er kun serien. Men han er langt fra fast for glimt eller særlig nærme å være fast. 
Han vet nok at vi har vært interessert i han lenge og at han da vil være fast på laget til en opprykksfavoritt, men hvor attraktivt det er sammenlignet med eliteserieklubber vet jeg ikke. Det er lov å håpe, å bytte han med strandberg hadde vært en betydelig oppgradering i mine øyne.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)