Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Årsmøte 2024
#11
(01-05-2024, 06:29 PM)NilsDN Skreiv: Siden jeg klager så mye på de som har vært der, så kan jeg ikke si nei hvis noen ønsker å foreslå meg dit.

Anbefalte deg som medlem av VFE. Håper flere gjør det samme! For å si det sånn. Stoler mere på deg, enn gjengen som er der nå.
Svar
#12
Noen som har gjort det samme som meg? Eller vil vi ha hu derre Tuva og gjengen hennes, som har bidratt sterkt til Obos? Gjør noe.
Svar
#13
(01-06-2024, 10:44 PM)Langbølgen Skreiv: Noen som har gjort det samme som meg? Eller vil vi ha hu derre Tuva og gjengen hennes, som har bidratt sterkt til Obos? Gjør noe.

Gjort som deg? 
Tipsa valgkomiteen om NilsDN, eller tips om "noen"? 
Valgkomiteen ser ut til å være en nokså oppegående gjeng, så jeg håper de tar en prat med "aktuelle kandidater", og jeg håper de er i stand til å se hva som faktisk er "aktuelle kandidater". 

Jeg kjenner ikke NilsDN som noe annet enn et alias her på forumet. Jeg synes han har mange gode og reflekterte tanker om klubben. Jeg holdt på å gå "til angrep" på ham fordi han gjentok seg selv i overkant mye. Det slapp jeg fordi han viste selvinnsikt på akkurat dette, og kom meg i forkjøpet. Men, bortsett fra dette er stort sett enig med NilsDN. 
Men - som nevnt - jeg kjenner ham kun som et nick her på forumet. Det ville aldri falle meg inn å anbefale noen til styret i Vålerenga på så tynt grunnlag. Jeg håper du kjenner NilsDN bedre. 

Om NilsDN er en "aktuell kandidat" og ønsker et styreverv, anbefaler jeg ham å slenge ut CVen sin og selv oppfordre til at flere fremmer ham til valgkomiteen. En slik CV bør innholde det meste av det en CV vanligvis inneholder, som navn, alder, utdanning og erfaring. I tillegg bør det i dette tilfellet også inneholde en kort tekst om hvorfor han er rett mann i styret til VIF Elite. 

Om NilsDN kun er en forumnisse (som meg, i den forstand at jeg mener mye men har lite relevant erfaring), må vi for all del unngå å få en sånn en inn i styret. Om NilsDN har erfaring med styrearbeid, organisasjonsarbeid, idrett og gjerne fotball, så er han brått mer interessant, men om jeg skal ta din oppfordring og anbefale ham til valgkomiteen, så trenge jeg mer kunnskap...

Ellers så jeg noe nevne Vidar Davidsen, og ja, han er jeg positiv til, for han kan fotball/sport. Men om han er god på styre- og organisasjonsarbeid aner jeg ikke. Det tror jeg faktisk "hu derre Tuva" er ganske god på, uten at jeg vet, men om hun forsvinner så må vi få inn noen som klarer gjennomføre styremøter m.m. på en såpass ryddig måte at bredde, elite, AS og Trøim eller sportssjef, daglig leder, hovedtrener og trener ikke blir til en eneste stor smørje... Nytt styre bør avklare sitt handlingsrom og få det skriftliggjort (det samme bør gjelde alle andre ledd i organisasjonen). Så må de være handlekraftige innenfor dette handlingsrommet! 

Jeg har dessverre ikke "gjort som deg". Jeg har ikke gjort "noe" i det hele tatt. Jeg har ikke oversikt nok til å vite hvem som bør anbefales til valgkomiteen. Men, jeg skal på årsmøtet, høre på valgkomiteens argumentasjon og eventuelle benkekanditaters apeller, og bruke stemmeretten min. Så får det være mitt "noe".
Svar
#14
Kan denne tråden skifte tema? Takk.
Svar
#15
Denne tråden avslører mest av alt en ting og det er hvor viktig valgkomiteen er. Ingen her aner hvilke kandidater de ser på eller hva de tenker. Men selv om de ber om cv og motivasjon på foreslåtte kandidater så skader det jo ikke å sende mail der man bare lister kandidater uten å vite om de selv vil. Så må man bare håpe komiteen tør å ta kontakt med noen av de som foreslås...
Svar
#16
(01-07-2024, 02:24 AM)hmchrist Skreiv:
(01-06-2024, 10:44 PM)Langbølgen Skreiv: Noen som har gjort det samme som meg? Eller vil vi ha hu derre Tuva og gjengen hennes, som har bidratt sterkt til Obos? Gjør noe.

Gjort som deg? 
Tipsa valgkomiteen om NilsDN, eller tips om "noen"? 
Valgkomiteen ser ut til å være en nokså oppegående gjeng, så jeg håper de tar en prat med "aktuelle kandidater", og jeg håper de er i stand til å se hva som faktisk er "aktuelle kandidater". 

Jeg kjenner ikke NilsDN som noe annet enn et alias her på forumet. Jeg synes han har mange gode og reflekterte tanker om klubben. Jeg holdt på å gå "til angrep" på ham fordi han gjentok seg selv i overkant mye. Det slapp jeg fordi han viste selvinnsikt på akkurat dette, og kom meg i forkjøpet. Men, bortsett fra dette er stort sett enig med NilsDN. 
Men - som nevnt - jeg kjenner ham kun som et nick her på forumet. Det ville aldri falle meg inn å anbefale noen til styret i Vålerenga på så tynt grunnlag. Jeg håper du kjenner NilsDN bedre. 

Om NilsDN er en "aktuell kandidat" og ønsker et styreverv, anbefaler jeg ham å slenge ut CVen sin og selv oppfordre til at flere fremmer ham til valgkomiteen. En slik CV bør innholde det meste av det en CV vanligvis inneholder, som navn, alder, utdanning og erfaring. I tillegg bør det i dette tilfellet også inneholde en kort tekst om hvorfor han er rett mann i styret til VIF Elite. 

Om NilsDN kun er en forumnisse (som meg, i den forstand at jeg mener mye men har lite relevant erfaring), må vi for all del unngå å få en sånn en inn i styret. Om NilsDN har erfaring med styrearbeid, organisasjonsarbeid, idrett og gjerne fotball, så er han brått mer interessant, men om jeg skal ta din oppfordring og anbefale ham til valgkomiteen, så trenge jeg mer kunnskap...

Ellers så jeg noe nevne Vidar Davidsen, og ja, han er jeg positiv til, for han kan fotball/sport. Men om han er god på styre- og organisasjonsarbeid aner jeg ikke. Det tror jeg faktisk "hu derre Tuva" er ganske god på, uten at jeg vet, men om hun forsvinner så må vi få inn noen som klarer gjennomføre styremøter m.m. på en såpass ryddig måte at bredde, elite, AS og Trøim eller sportssjef, daglig leder, hovedtrener og trener ikke blir til en eneste stor smørje... Nytt styre bør avklare sitt handlingsrom og få det skriftliggjort (det samme bør gjelde alle andre ledd i organisasjonen). Så må de være handlekraftige innenfor dette handlingsrommet! 

Jeg har dessverre ikke "gjort som deg". Jeg har ikke gjort "noe" i det hele tatt. Jeg har ikke oversikt nok til å vite hvem som bør anbefales til valgkomiteen. Men, jeg skal på årsmøtet, høre på valgkomiteens argumentasjon og eventuelle benkekanditaters apeller, og bruke stemmeretten min. Så får det være mitt "noe".
Et medlem, eller for den saks skyld en leder, av et styre trenger ikke nødvendigvis være god på "styrearbeid". Det er derfor man har sekretærer. En leder har selvsagt en fordel om man kan noe om prosess, men det er viktigere å ha et mål, kunne legge planer, og kunne få gjennomført planene innafor de rammene som er satt for styret. Så det med handlingsrom og faktisk "makt" er helt korrekt.

Jeg mener et styre bør ha en miks mellom de som kan fotball som spill og de som kan fotball som "business". Og kanskje noen som kan noe om breddefotball, avhengig av arbeidsoppgavene. Kun sekretæren burde ha fritak for å kunne et minimum om fotball. 

Med "kunne fotball" mener jeg ikke kunne fotball som en supporter, heller ikke taktisk eller spillerspeiding. Klubbdrift, personalbehandling av fotball-ledere, kontraktsforhandlinger i fotball, regelverk om overganger og sånt er det jeg tenker på.

Jeg er enig i at det er litt for mange "unknowns" for å kunne foreslå forumbrukere direkte på årsmøtet, men det skader ikke å spille inn til valgkomiteen. Det er deres jobb å sile ut kandidater uansett, og de må ha møter med de som de har som potensielle kandidater. Da vil mye av det du nevner som manglende informasjon falle på plass. Og flere anbefalinger == større sjanse for intervju. Sånn er det alltid. Og man må kunne stole på at valgkomiteen gjør jobben sin, ellers går det til helvete uansett.

Personlig er jeg ikke medlem. Jeg er kun medlem av min lokale klubb (langt nede i divisjonene). Jeg er bare supporter av "elite"laget til Enga. Men alle dere som er medlemmer bør komme dere på årsmøtet og gjøre som @hmchrist tenker å gjøre. Det er medlemsdemokratiet i praksis. Men husk å sette dere godt inn i reglementet og ikke minst dagorden før møtet. Så slipper man å bli lurt - det er mange luringer rundt dette med styrer, i alle deler av organisasjonslivet.
Svar
#17
"hmchrist". Det har enkelt og greit med kunnskapen NilsDN viser, i hvert innlegg. Det nåværende styre med hu derre Tuva, har sendt oss til Obos. En jævla fuckings SKAM!!

Det er vanskelig å forklare hvor sint jeg egentlig er på alle som klarte denne utrolige "bragden". Bakke skulle vært kicka ut.
Svar
#18
(01-07-2024, 10:54 PM)Langbølgen Skreiv: Det er vanskelig å forklare hvor sint jeg egentlig er (...)

Synes du klarer å få det frem ganske bra Wink
Svar
#19
(01-08-2024, 02:03 PM)hmchrist Skreiv:
(01-07-2024, 10:54 PM)Langbølgen Skreiv: Det er vanskelig å forklare hvor sint jeg egentlig er (...)

Synes du klarer å få det frem ganske bra Wink

Ser det nå ja Big Grin
Svar
#20
Big Grin 
(01-08-2024, 02:21 PM)Langbølgen Skreiv:
(01-08-2024, 02:03 PM)hmchrist Skreiv:
(01-07-2024, 10:54 PM)Langbølgen Skreiv: Det er vanskelig å forklare hvor sint jeg egentlig er (...)

Synes du klarer å få det frem ganske bra Wink

Ser det nå ja Big Grin

Det er når nedrykket ble et faktum at en blir påmint hvor mye klubben betyr i livet. Vi er jo skuffa, sinte, irriterte, rasende på alle involverte som har vært med og satt klubben i denne situasjonen. Det jeg vet er når vi begynner å vinne kamper og opprykket er et faktum så er det ikke glemt, men vi er ikke sinte lenger. Da er vi plutselig begeistra, blide, glade og ekstatiske. Kanskje er vi tilbake og jakter topp 3 og derbyseire i 2025. Det må skje, vi er ikke veldig tålmodige nå!
Big Grin
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 8 Gjest(er)