Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(Igår, 03:21 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Lovende. Tydelig at Dansker er noe vi ser mye på.

På Transfermarkt står han oppført som venstrekant/spiss, men vil tro han hentes inn som erstatter til Jones.
Relativt lav pris er det også så foreløpig ser det eget bra ut.

De fleste andre steder oppgir han som en ren spiss. Han er jo 189 cm, så det er nok mer styrke enn en slepen dribler det her. Så noen YouTube klipp med han fra Newcastles ungdomslag og han virket som en stor, sterk og rask midtspiss ut fra det. Han er i hvert fall høyrebeint. 

Så historien virker å være 5 år i Newcastles ungdomsavdeling. Med noen mislykkede låneopphold. Så virker det som om han ville ha en fresh start i Danmark etter det og gikk til Esbjerg. Som var en skikkelig kaosklubb. Men han må jo ha gjort det bra der. Hvorfor han dro til Portsmouth og hvorfor han drar fra Portsmouth etter bare et halvt års tid aner jeg ikke. 

Ut fra hva jeg leste på diskusjonsforumet deres så virker det som om de fleste synes det er forståelig at han drar. Virker som at han har mistet plassen sin etter å ha bommet på en straffe og vært litt skadet. Og siden de sloss med ryggen mot veggen for å unngå nedrykk så kan de ikke gi spillere tid. 

Ikke all verdens YouTube videoer med han heller. Men ut fra hva jeg synes jeg kunne se der virket det som om han mest var brukt som spiss. Han har definitivt vært god nok til å vekke Newcastles interesse på et tidspunkt. Men de færreste ungdomsspillerene i Premier League ender jo opp med å spille der. 

Esbjerg klarte ikke å sikre opprykk til dansk Superliga i 2021, så det er vel ikke rart han trodde han gikk til en bra klubb. Men det var jo en kaossesong der uten like, så hans første sesong der endte med nedrykk i stedet. Så har han gjor det bra der, hjulpet Esbjerg til opprykk. Så får han altså et tilbud fra Portsmouth, som trenger en spiss etter opprykket til Championship. 

Så er litt vanskelig å spå denne her. Er han bare uheldig med klubbvalgene, eller er det noe annet? Han beskrives i hvert fall som en veldig intelligent spiller som både kan score selv og skape sjanser for andre og med god teknikk. En god kontringsspiller. Han kom til England som erstatter for skadde Colby Bishop, som er spiss. Men det påstås han kan spille spydspiss, linkup-spiss eller venstrekant. Selv beskriver han seg selv i et intervju som en som elsker å score og å ligge foran mål. 

Tror i hvert fall han kan bli en nyttig spiller, men jeg tviler på at han tar Eliteserien med storm. Men han er kanskje også en av dem som trenger litt flyt og selvtillit for å få det til. Og en lang preseason her, hvor han intergreres med laget og spillestilen, kan være akkurat det han trenger. Men det er vel grenser for hva vi får for 3 millioner og hvis han bidrar med noe vi mangler i troppen så holder jo det. Hvis planen er å bygge laget rundt han blir jeg straks litt mer skeptisk. Men det er det jo heller ingen ting som tyder på.
Svar
(Igår, 04:33 PM)NilsDN Skreiv:
(Igår, 03:21 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Lovende. Tydelig at Dansker er noe vi ser mye på.

På Transfermarkt står han oppført som venstrekant/spiss, men vil tro han hentes inn som erstatter til Jones.
Relativt lav pris er det også så foreløpig ser det eget bra ut.

Så historien virker å være 5 år i Newcastles ungdomsavdeling. Med noen mislykkede låneopphold. Så virker det som om han ville ha en fresh start i Danmark etter det og gikk til Esbjerg. Som var en skikkelig kaosklubb. Men han må jo ha gjort det bra der. Hvorfor han dro til Portsmouth og hvorfor han drar fra Portsmouth etter bare et halvt års tid aner jeg ikke. 

Ut fra hva jeg leste på diskusjonsforumet deres så virker det som om de fleste synes det er forståelig at han drar. Virker som at han har mistet plassen sin etter å ha bommet på en straffe og vært litt skadet. Og siden de sloss med ryggen mot veggen for å unngå nedrykk så kan de ikke gi spillere tid. 

I følge en annen link som ble posta lenger opp i tråden, sto det at Portsmouth måtte ha erstatter fra sin storscorer og "beste" spiller som ble skada (var vel noe hjerteproblemer). Men han kom seg mye raskere tilbake enn ventet, og derfor ble vår antagelige nye mann skjøvet ut i kulda. Var ikke verre enn det visstnok, så dette kan være en meget god signering.
Svar
Venter fortsatt på spillere som spiller bakover på banen. Underlig at ikke noe er på plass der.
Svar
Elias Sørensen har signert kontrakt med oss frem til 2028!
Svar
4-årsavtale, ut 2028. Håper på mange gode øyeblikk, Elias. Velkommen til Oslos Stolthet.
Svar
Det er så bra at slikt ikke siver ut før det er klart for signering. Mange klager over få rykter. Jeg er sjeleglad. Vitner om profesjonalitet.
Svar
Jaja, en spiss til inn minsker jo sjansen for comeback for Carew...
Spennede signering, da!
Svar
Tongue 
(Idag, 12:04 AM)hmchrist Skreiv: Jaja, en spiss til inn minsker jo sjansen for comeback for Carew...
Spennede signering, da!

Den siste Carew-linken er at han spilte Benny i den siste olsenbanden- filmen, og i hans siste sesong i RBK avgjorde han kampen mot Benny Lennartson's Viking. 
Mohammed Abdelloue hadde kallenavnet Benny Gullfot, og fettern hans igjen tok over stafettpinnen. 

Nå går det opp for meg at vi ikke trenger Carew, men en ny Benny Smile
Svar
(Igår, 12:36 PM)JackBlack Skreiv:
(Igår, 12:53 AM)Grimm Skreiv:
(01-08-2025, 02:04 PM)JackBlack Skreiv: Her var man positiv. 
Du lever opp til navnet ditt i det minste.

Så du tror han får masse spilletid i La Liga og/eller blir videresolgt for > 50 mill?

Kjenner du til Celta Vigo og deres spillestil og satsing på yngre spillere? 
Jeg tror han har alle forutsettninger for å lykkes.

Ikke en lyd, likevel står jeg på mitt.
Fair enough, da tar vi en fot i bakken i januar 2026.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 46 Gjest(er)