Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 3.75 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Treningskamper 2024
Ser på kampen på Direktesport med et halvt øye. Virker jo ikke helt betryggende, men veldig vanskelig å vite hva man skal legge i det her.
Svar
Tviler på at spillerne gidder å legge inn en 100% innsats i en ubetydelig treningskamp. For en liten klubb som xxx er det stas å slå Vålerenga. Wink
Svar
2 mål av vår nye danske spiss. Bra!
Svar
Interessant å se det som skjer når vi får inn spillere som faktisk ønsker å spille fotball, og å vise seg fram.
Svar
Synes kampen viser det som blir vårt sterkeste kort i høst. Bredden i stallen.

Vi kan gjøre en del bytter uten at vi går ned i kvalitet. Det er det vel ingen andre i OBOS som kan.
Svar
(07-12-2024, 01:49 PM)NilsDN Skreiv: Synes kampen viser det som blir vårt sterkeste kort i høst. Bredden i stallen.

Vi kan gjøre en del bytter uten at vi går ned i kvalitet. Det er det vel ingen andre i OBOS som kan.

Hundre prosent enig i det, det er også mitt klareste inntrykk fra kampen. 

Men skal man si noe mer så var første omgang skremmende dårlig. Vi er heldig som bare ligger under en null til pause særlig etter den vanvittige dobbelt sjansen til xxx der de treffer innsida av begge stengene. 

Riisnæs var kampens klart beste, han var på et helt annet nivå enn de andre i første omgang. 

Kamara var kampens store positive overraskelse for meg. Han kom inn til pause og virka skikkelig påskrudd som høyre kant. Han brukte stadig vekk farta si, var mye spillbar og ofte god på å finne Brajanac og de andre. Han skårer ett og leverer en assist til vår nye danske som er fullstendig ferdig skåra. Man kunne frykte at han skulle gi opp litt mtp at han kun har kontrakt ut året, er bak Rijks i køen for spissplassen og at vi nå har henta en ny spiss som da også vil være foran Kamara i rekken, men i dag var han virkelig på! 

Veldig hyggelig å se Stian og Bully komme inn en halvtime før slutt. De har begge slitt mye med skader så fint å se dem utpå der. Stian var veldig trygg med ball og gjorde en del bra. Bully og Thorvaldsen har potensiale til å gi mange forsvarere mareritt når man ser hvordan de kombinerer i blant. De er virkelig noen som kan komme inn på slutten og snu kamper for oss. 

Vår nye spiss var nok ganske heldig som fikk æren av å sette to mål. Begge var i kategorien ferdig skåra, men han er der og setter dem og han viste mye styrke og duellkraft så det kan absolutt bli bra. 

Thorvaldsen og Sjøvold vil bli utrolig bra for oss framover, vi skal være lykkelige over at de har lange kontrakter. 

Lange gjorde også et positivt inntrykk bra gjenvinninger og teknikk. 

Jukle bør ikke starte mot Start. Kamara leverte en meget sterk søknad om å knabbe høyre ving plassen. Med han og Håkans på hver sin kant synes jeg synd på Start. Håkans kunne vært bedre i dag, men er jo alltid en trussel. 

Dette var kampen der utfordrerne leverte, jeg tviler på at vi starter med idumba sjøvold rijks (i off midt rolle) Thorvaldsen Kamara og Brajanac neste kamp, men de markerte i hvert fall tydelig at nå er det kamp om plassene. 
Og at muligheten for å ta taktiske grep og endre kamper har forbedret seg radikalt.

Kanskje kan man si at vi løp xxx i stykker siste tyve, kanskje skyldes det at xxx satt inn mange som ikke normalt spiller. Det er ikke godt å svare på etter en treningskamp, men våre muligheter for å kjøre langt høyere tempo og slite ut motstanderne er i hvert fall der mtp bredden i stallen. 

Interessant sak om hvordan Bakke oppsummerer det første året sitt i klubben 
Geir Bakke, Vålerenga IF | Ett år siden Bakke sjokkerte Fotball-Norge: – Krevende (nettavisen.no)
Den passer ikke inn i denne tråden, men jeg vet ikke helt hvilken tråd den passer inn i.
Svar
Enig i at Jukle var veldig dårlig, men det er jo den eneste plassen vi ikke har alternativer.
Svar
(07-12-2024, 02:55 PM)Oldtimer Skreiv: Enig i at Jukle var veldig dårlig, men det er jo den eneste plassen vi ikke har alternativer.

Ingen tvil om at vi er tynne bakerst. Men Hedenstad og Borch er bedre enn jukle per nå synes jeg. 

Drømmen er å få inn en bauta av en stopper og se om Kreuz kan fungere som back. Eller helst også en ny venstre back. Men det skal vel kanskje litt til før vi får inn to nye. 

Idumba spilte litt i dag da og og var litt ujevn. I følge rykter på twitter skulle han være i helt andre land.  

Intervju med flere av dagens aktører her
POSTMATCH: Brajanac, Kamara og Myhre oppsummerer (youtube.com)

Og der kom målene: 
https://youtu.be/sz4hRQZumlg?si=Nm0hVpFIxotWw-_6
Svar
Vi trenger både en ny venstre og høyre back.
En backup, eller helst konkurrent til Jukle, og en høyreback som er klart bedre enn Hedenstad og Borch.
Svar
Tipper det kommer en stopper inn. Sidebacker tror jeg vi venter til vinteren med.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 26 Gjest(er)