Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De andre 2024
(07-26-2024, 11:13 AM)NilsDN Skreiv:
(07-26-2024, 10:17 AM)Loffen Skreiv:
(07-25-2024, 08:08 PM)NilsDN Skreiv: Serien ble ikke ødelagt, så ta det helt med ro

https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/...e%3AAvv6Vq

Som Sebastian Hytten kommenterer til TV2 så er det fortsatt helt uvisst hva som skal diskuteres og hva som blir utfallet. For oss som har hatt noen runder i organisasjonslivet så er bud nr 1 å utarbeide og sende inn sitt eget forslag. Aldri sett din lit til at de på toppen lager en sak med innstillinger med reelle avstemmingsmuligheter.

Nei, det er jeg helt enig i. Men jeg regner med at supporterne, gjennom NSA, kommer på banen her. 

En utfordring her kan jo være at fotballtinget er 1-2 mars. På det tidspunktet vil nok ikke mange av klubbene ha rukket å ha hatt et eget årsmøte. 

Dessuten er det jo et spørsmål om hvem som skal bestemme hva. Tinget er jo alt som kan krype og gå av breddeklubber. Skal Ytre Havgap IL ha like mye å si her som RBK og Brann? Og hva med OBOS-klubbene som også er med i NTF. Skal Åsane i OBOS ha like mye å si som Brann i Eliteserien?

Jeg, i motsetning til VAR motstandere, tar det helt med ro. Det er forøvrig ihvertfall ikke disse supporterne som skal bestemme for alle. Tipper det blir en avstemning blant supporterne i hver klubb, og så blir det tatt hensyn til i klubbene som igjen må stemme FOR eller MOT. VAR motstandere roper høyest, men ikke sikkert de er flest. Fler og fler begynner å.bli drit lei, så kan fort være dette "back fire" på dere. Jeg driter i om VAR forsvinner, men synes/tror fotballen det blir mer rettferdig om vi fortsetter å ha det. Som sagt før, det kommer antageligvis til å bli bedre. Kan ikke dømme noe nord og ned før vi har fått prøvd det ordentlig.
Svar
(07-26-2024, 12:34 PM)Wild Touch Skreiv: Som sagt før, det kommer antageligvis til å bli bedre. Kan ikke dømme noe nord og ned før vi har fått prøvd det ordentlig.

Det som er problemet her er at vi HAR prøvd det ordentlig, og den FirstPrice NFF varianten vi har prøvd kan virkelig dømmes nord og ned. Få det vekk.
Det er ikke så vanskelig å forbedre VAR, men det koster mye penger og det blir neimen ikke feilfritt da heller. Se på EM. Kjapt og effektivt, men bruken er fortsatt blotta for forståelse for spillet. Millimeteroffside og hands det trengs elektroniske målere i ballen for å avsløre er ingen fremgang. Og på ingen måte «clear and obvious».
Vi kan drømme om å kjøre Porsche og mene at det gjør fotballen mer rettferdig, men så lenge UEFA stiller med en Passat i EM er det all grunn til å fortsette å være kritisk. Ikke minst mot NFFs trillebår med påhengsmotor.
Svar
(07-26-2024, 12:34 PM)Wild Touch Skreiv: (...) Tipper det blir (...)

Akkurat dette er poenget mitt.
Uansett hva man mener om saken så er det å tippe eller håpe på en innstilling i en slik sak, oppskrift på å bli skuffet.
Det kryr av jurister og folk med politisk bakgrunn i NFF. De bruker mange fine ord, men det er ikke alltid lett å skjønne hva de egentlig mener.
Dog, NFF har ikke råd til å prøve seg "på en spansk en" her. Så de må i løpet av høsten også evne å legge fram hvordan behandlingen skal skje og hva som skal stemmes over.
Det positive er at siste uttalelser er ganske klare på at fotballtinget kan ta opp og vedta hva enn fotballtinget ønsker.
Men dersom dette utvalget som skal settes ned ender med dissenser i øst og vest så lukter det en haug med VAR-saker med litt ulik ordlyd på fotballtinget
Svar
(07-26-2024, 03:09 PM)Loffen Skreiv:
(07-26-2024, 12:34 PM)Wild Touch Skreiv: (...) Tipper det blir (...)

Akkurat dette er poenget mitt.
Uansett hva man mener om saken så er det å tippe eller håpe på en innstilling i en slik sak, oppskrift på å bli skuffet.
Det kryr av jurister og folk med politisk bakgrunn i NFF. De bruker mange fine ord, men det er ikke alltid lett å skjønne hva de egentlig mener.
Dog, NFF har ikke råd til å prøve seg "på en spansk en" her. Så de må i løpet av høsten også evne å legge fram hvordan behandlingen skal skje og hva som skal stemmes over.
Det positive er at siste uttalelser er ganske klare på at fotballtinget kan ta opp og vedta hva enn fotballtinget ønsker.
Men dersom dette utvalget som skal settes ned ender med dissenser i øst og vest så lukter det en haug med VAR-saker med litt ulik ordlyd på fotballtinget

Det er litt sprøtt at breddeklubber skal avgjøre dette på fotballtinget. Jeg har vært med på noen og breddeklubbene stemmer som regel i henhold til instillingene som kommer. Så det er selve innstillingen som er viktig. 

Men akkurat det regner jeg med at NSA og andre er godt kjent med. De må jobbe for å få gjennomslag for sitt syn. 

Personlig så håper jeg at det blir noe sånt som at det er noen minimumskrav som må oppfylles og at VAR fjernes inntil det er på plass.

Som jeg skrev i et annet innlegg så er det ikke teknisk vanskelig å få VAR til å i praksis erstatte linjemenn 100% ved bruk av AI, masse kamera og Hawkeye og sikkert noe annet. Det er vanskelig å argumentere mot et system som kommer til å ha 100 av 100 offsideavgjørelser riktig og i sanntid. Så på et tidspunkt så blir jo VAR sikkert bra nok. Spørsmålet er jo mer hva vi gjør fram til den dagen kommer. Forsetter med First Price VAR eller går tilbake til mennesker som dømmer fram til maskinene faktisk er gode nok.
Svar
Gode argumenter fra NilsDN her.

Jeg er svært skeptisk til denne "arbeidsgruppen" som NFF skal bruke som et utgangspunkt før fotballtinget.
Tenker med grøss og gru tilbake til Hangeland-utvalget. Skal ikke være altfor konspiratorisk her, men sjansene for at denne arbeidsgruppen konkluderer med å avvikle VAR er nok nærmere null prosent.

Fint at NFF har lagd en plan og har endelig åpnet dialog om VAR-debatten. Men sånn som jeg ser det så er det VAR-tilhengerne som kommer seirende ut av denne duellen.
VAR skulle aldri vært innført i utgangspunktet. Det å avvikle noe eksisterende viser seg å være betydelig mer utfordrende enn å innføre noe nytt. Spesielt når det gjelder hjertebarnet til NFF. Dette går nok også på æren deres, det ville vært et skikkelig skudd i baugen for dem om de ble tvunget til å avvikle VAR som de har brukt ufattelig mye penger og ressurser på å utvikle.

NFF mener at klubbene nå har god tid til å ta et standpunkt i debatten, men som Nils sier så blir det vanskelig hvis ikke alle klubbene en gang har gjennomført årsmøte i mellomtiden. Tidslinjen her henger ikke helt sammen.

Breddeklubber burde heller ikke være stemmeberettiget, for da kommer det samme til å skje som i Qatar-debatten.
Da kuppet NFF tinget ved å sende et skriv til alle breddeklubbene der de anbefalte å stemme i mot boikott, i tillegg til at de truet med å kutte pengestøtten til de nevnte klubbene hvis det ble flertall for boikott. Utpressing er det eneste riktige ordet for det som skjedde, og det er ikke utenkelig at det skjer igjen i mars.

Dette er en kamp der det er svært urettferdige lag. Alle vet hvor NFF sitt standpunkt er og de sitter med alle kortene på hånda og makta til å avgjøre utfallet. Cato Haug tabbet seg ut da han sa at NFF ikke trengte å lytte til flertallet, nå som det har vekket kraftige reaksjoner har han så klart lagt seg flat, men det holder ikke. Han er nødt til å få sparken.

Det blir vår oppgave som VAR-motstandere nå å kjøre en ENDA tydeligere kampanje mot VAR med protester og markeringer fremover. Kampen i mars blir kampen om å få fotballen tilbake igjen, og da er vi nødt til å mobilisere.
Svar
Meget bra skrevet. Stiller meg bak denne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KMM...enn-fansen
Svar
(07-27-2024, 03:53 PM)Wild Touch Skreiv: Meget bra skrevet. Stiller meg bak denne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KMM...enn-fansen

Mange selvmotsigelser her.

Roser den gule veggen og fansen til Dortmund der det er supporterne som styrer klubben. Konkluderer likevel med at supporterne er like viktige som "Barnefamilier, WAGs, pundits, og pubgjester". 
Dette er selvsagt helt feil. Fotball ER FOR supporterne. Spillere, trenere kommer og går men supporterne består. Derfor er det supporterne som er selve ryggraden i en fotballklubb, og ja, deres ord veier tyngre enn pubgjester og barnefamilier som dukker opp på 2 kamper i løpet av året. 

Det eneste han bidrar med i debatten er å diskredittere supporterne sine meninger. VG sine standpunkter med Welhaven i spissen er viden kjent, og ikke overraskende at det kommer unyansert oppgulp fra den kanten igjen.
Svar
(07-27-2024, 04:29 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-27-2024, 03:53 PM)Wild Touch Skreiv: Meget bra skrevet. Stiller meg bak denne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KMM...enn-fansen

Mange selvmotsigelser her.

Roser den gule veggen og fansen til Dortmund der det er supporterne som styrer klubben. Konkluderer likevel med at supporterne er like viktige som "Barnefamilier, WAGs, pundits, og pubgjester". 
Dette er selvsagt helt feil. Fotball ER FOR supporterne. Spillere, trenere kommer og går men supporterne består. Derfor er det supporterne som er selve ryggraden i en fotballklubb, og ja, deres ord veier tyngre enn pubgjester og barnefamilier som dukker opp på 2 kamper i løpet av året. 

Det eneste han bidrar med i debatten er å diskredittere supporterne sine meninger. VG sine standpunkter med Welhaven i spissen er viden kjent, og ikke overraskende at det kommer unyansert oppgulp fra den kanten igjen.

Da stiller jeg samme spørsmål som han; hvem er supportere?
Svar
(07-27-2024, 04:40 PM)Wild Touch Skreiv:
(07-27-2024, 04:29 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-27-2024, 03:53 PM)Wild Touch Skreiv: Meget bra skrevet. Stiller meg bak denne.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KMM...enn-fansen

Mange selvmotsigelser her.

Roser den gule veggen og fansen til Dortmund der det er supporterne som styrer klubben. Konkluderer likevel med at supporterne er like viktige som "Barnefamilier, WAGs, pundits, og pubgjester". 
Dette er selvsagt helt feil. Fotball ER FOR supporterne. Spillere, trenere kommer og går men supporterne består. Derfor er det supporterne som er selve ryggraden i en fotballklubb, og ja, deres ord veier tyngre enn pubgjester og barnefamilier som dukker opp på 2 kamper i løpet av året. 

Det eneste han bidrar med i debatten er å diskredittere supporterne sine meninger. VG sine standpunkter med Welhaven i spissen er viden kjent, og ikke overraskende at det kommer unyansert oppgulp fra den kanten igjen.

Da stiller jeg samme spørsmål som han; hvem er supportere?

Du og meg. Vi som bruker tid, krefter og penger på å følge klubben vår. Våres meninger er verdt mer enn han nøytrale som følger med på fotballen på TV for underholdningens verdi istedenfor genuine lidenskapen. 
Det er også stor forskjell på å være en supporter og det å være en fan.

Nå har Vålerenga som klubb, med Klanen blitt enige om at vi skal jobbe for å avvikle VAR. Og da er det "vi supportere" som har bestemt dette på årsmøtet. Der så jeg ingen pubgjester, WAGs eller barnefamilier (kronikkforfatters ord)
Derfor når denne skribenten prøver å diskredittere supporternes ord så setter han også spørsmålstegn ved hva selve klubben demokratisk har vedtatt.
Svar
Supporterne er de som er mest interessert. Det er heldigvis et demokrati vi lever i og det går helt fint for VAR-støttende supportere å organisere støttedemonstrasjoner for VAR.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)