Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raufoss - Vålerenga, lørdag 6. april kl. 16:00
#1
Under to døgn til neste kamp. Greit å rette fokus mot den. Borte mot Raufoss. Kanskje ikke verdens navle, men overkommelig avstand for en bortetur for de som har lyst og anledning til det. For de som ikke tar turen til Raufoss vises kampen på Direktesport og TV2 Play.  
Raufoss havna på 9. plass i fjor, og har ikke skremmende hjemmestatistikk (5-6-4 i fjor). Ingen grunn til å frykte Nammo Stadion mer enn et hvilket som helst bananskall. 
Vi krangla inn en knepen seier i treningskamp på Raufoss i februar, men siden den tid har det jo skjedd et og annet med stallen vår, så vi burde være greie favoritter. Som vi forsåvidt var mot Sogndal også... 
Raufoss har klart å holde oss til uavgjort to ganger. Treningskamp i 2013 og 1. divisjon i 2001. Ellers har vi slått dem i alle andre tidligere oppgjør.
Raufoss åpna sesongen med 1-1 borte mot Mjøndalen, så det er altså to lag som ligger helt likt på tabellen, både på poeng og målforskjell og alt som er, som møtes Wink 
VPN skrev noen velvalgte ord om Raufoss for litt tid tilbake

Mistenker vel at vi starter med omtrent samme startellever som mot Sogndal. Om ikke det løsner for Rijks i første omgang håper jeg Kamara er i form til å ta hele andre omgang...
Vi har allerede kasta bort 2 av de max 30 poengene vi har råd til å somle bort denne sesongen, så her er det bare 3 poeng som gjelder.
Svar
#2
Ifølge tvkampen.com går kampen på tvsport 1 også
Svar
#3
Vi solgte ut over 1000 billetter på et blunk, så det blir bra støtte.
Svar
#4
(04-04-2024, 09:36 PM)Glennsoe Skreiv: Ifølge tvkampen.com går kampen på tvsport 1 også

Stemmer. TV2 Sport 1, altså Wink
Svar
#5
Det er spådd fire fem varmegrader i det avsparket skal tas, det hører vel med til sjeldenhetene at det er varmegrader i Raufoss. 

Blant de hyggeligste nyhetene man har hørt på en stund er at Riisnæs var med på en full trening med laget i går og sier at han håper på å være i kamptroppen og kanskje få noen minutter på slutten. Det hadde vært veldig gøy og da er han lagt foran skjema med opptreningen. 

Vi er nok en gang den største oddsfavoritten av alle i Obos denne runden. Snitt hos de utenlandske er 1,58 Norsk Tipping gir 1,45 det tilsvarer henholdsvis 63 % og 68 % sjanse for at vi vinner om oddsen er fair.

Forrige runde var de andre resultatene ekstremt gunstige for oss, det var kun xxx som vant av de som er tippet i toppen så med seier her er vi med i tet fra første stund. 

Jeg blir overrasket om det er noen endringer i lagoppstillingen, men håper som andre her at Kamara får komme inn allerede til pause og at Obasi får være med i troppen. 
Det hadde ikke gjort noe om vi ledet med et par mål og kunne satt inn Borch, Kiil og Kamara midtveis. 
Også vil vi se Thorvaldsen ikke altfor langt ut i andre omgang.
Svar
#6
Kampdag!

Jeg vil gi en hyllest til Raufoss.
Ryktene sier at de har gjort en enorm innsats for å tilrettelegge best mulig til vårt besøk I Toten.
At vi har fått 1/3 av billettene til kampen bør man også gi respekt for. Dette kan vi ikke forvente av alle lag.

Artig kamprop tekst de har snekra sammen også Big Grin


https://www.raufossfotball.no/nyheter/vi...bos-ligaen

Stor hyllest til dem fra meg, terningkast 6 fra meg i tilrettelegging.
Svar
#7
(04-06-2024, 08:49 AM)Kriger'n Skreiv: Kampdag!

Jeg vil gi en hyllest til Raufoss.
Ryktene sier at de har gjort en enorm innsats for å tilrettelegge best mulig til vårt besøk I Toten.
At vi har fått 1/3 av billettene til kampen bør man også gi respekt for. Dette kan vi ikke forvente av alle lag.

Artig kamprop tekst de har snekra sammen også Big Grin


https://www.raufossfotball.no/nyheter/vi...bos-ligaen

Stor hyllest til dem fra meg, terningkast 6 fra meg i tilrettelegging.


Ja veeeldig fin tekst der om Engas positive betydning for OBOS ligaen og besøket vårt i Raufoss i dag!

Forøvrig en god hjemmeside de har i Raufoss. Her en link til en annen artikkel der med reflektert stoff om OBOS ligaen og norsk toppfotball.

https://www.raufossfotball.no/nyheter/da...mot-goliat
Svar
#8
Rart at Engas hjemmeside ikke har en eneste artikkel de siste dagene om denne kampen.
Virker som alt fokus allerede er på Lyn-kampen.
Skummelt om også spillerne fokuserer på samme måte.

Raufoss fikk en opptur da de utlignet mot Mjøndalen på overtid i første serierunde. Enga med en ditto nedtur ved å bare klare uavgjort mot Sogndal.
Jeg er redd denne kampen blir relativt jevn, Raufoss parkerer bussen, får noen gode kontringer og det ender uavgjort.
Svar
#9
(04-06-2024, 11:19 AM)Caanradi Skreiv: Rart at Engas hjemmeside ikke har en eneste artikkel de siste dagene om denne kampen.
Virker som alt fokus allerede er på Lyn-kampen.
Skummelt om også spillerne fokuserer på samme måte.

Raufoss fikk en opptur da de utlignet mot Mjøndalen på overtid i første serierunde. Enga med en ditto nedtur ved å bare klare uavgjort mot Sogndal.
Jeg er redd denne kampen blir relativt jevn, Raufoss parkerer bussen, får noen gode kontringer og det ender uavgjort.

Det er vel ikke noe sjokk om det ender uavgjort i dag også, men jeg tipper samme resultat som i 2001.

Dette er de som startet mot Raufoss for ganske nøyaktig 23 år siden:
Øyvind Bolthof
Erik Hagen
Bjørn Arild Levernes
Pa-Modou Kah
Kjetil Rekdal
Aasmund Bjørkan
Rune Hagen
Hai Ngoc Tran
Tom Henning Hovi
Kristen Viikmäe

Vi vinner 1-2 etter mål fra Viikmäe og Reka rett før pause.
Det ble dog spenning mot slutten av kampen etter at Raufoss reduserte.
Svar
#10
(04-06-2024, 10:56 AM)Brumm Skreiv: At vi har fått 1/3 av billettene til kampen bør man også gi respekt for. Dette kan vi ikke forvente av alle                                                  

Hehe
Nei kanskje ikke med unntak av Lyn borte hvor jeg vil anta at minst 2/3 av de 24 tusen er Enga-supportere
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)