09-24-2024, 11:36 AM
(09-24-2024, 10:05 AM)NilsDN Skreiv:(09-24-2024, 09:37 AM)mestah Skreiv: Jeg blir ikke lei meg om vi henter nytt førstevalg på topp, men jeg tviler på det. Tror heller ikke vi har så mye penger å bruke som mange tror.
Jeg tror det er fint mulig å hente en spiss som både er god og som ikke koster 15-20 millioner. Vi må finne en spiss som er på vei opp, ikke en som er på vei ned.
Den spissen vi eventuelt henter kan godt være å gamble litt. Vi er ikke i samme situasjon nå som vi var i f.eks. høsten 2023 der spissen MÅTTE levere fra dag 1. Vi har sannsynligvis fortsatt både Mees og Mo i troppen neste år også.
Selv om jeg kanskje ikke helt har tro på at Mees eller Mo kommer til å herje i Eliteserien neste år, så er de i hvert fall bedre enn Børven.
Det er mange bra fotballand som får fram bra spisser som det går an å hente hit. Det er unge afrikanske og brasilianske spisser som gjør det bra i land som Latvia, Litauen. Det er sikkert noen spisser på Island også. Serbisk liga? Kroatisk? Hva med litt nedover i divisjonene i land som Spania og Portugal?
Det er selvfølgelig mulig, men det er ikke lett. Henter vi en ny spiss som skal rett inn som førstevalg så bør vi nok selge enten Mees eller Mo. Med mindre vi skal ut i Europa så blir det dyrt å lønne tre A-lagsspisser når vi kun bruker en om gangen. Tror også Mees ville bedt om å få dra hvis han skulle vært tredjevalg på topp.
Henter vi et talent som kan starte sesongen som utfordrer/tredjevalg, så er nok det mer levelig for de to andre. Den spilleren kan være Apold-Aasen, tror jeg. Men jeg blir ikke skuffet om vi henter et supertalent fra Afrika/Brasil eller et annet sted i tillegg.