Avstemning Stem på alt du tror/mener
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Vi ofrer oss og taper mot Mjøndalen
0%
0 0%
Vi slår Mjøndalen uansett
21.67%
13 21.67%
Sjøeng spares til cupen
1.67%
1 1.67%
Olsen og eller Jarl hviles fra start
8.33%
5 8.33%
Jones og eller Bjørdal hviles fra start
18.33%
11 18.33%
Idumba, Obasi, Hammer og eller Kamara starter
5.00%
3 5.00%
Det blir storming av banen og feiring av opprykk
13.33%
8 13.33%
Rijks skårer to mål eller mer
13.33%
8 13.33%
Strand er med i troppen
10.00%
6 10.00%
Jeg håper Fagermo vinner i sin første kamp som LSK trener (cup kvartfinale mot Molde)
8.33%
5 8.33%
Totalt 60 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mjøndalen vår tids Steaua Bucuresti? En kamptråd i tippeform Ons kl 19
#21
Gratulerer med opprykket!
En lettelse.
Nå kan de fire siste seriekampene brukes som trening før neste sesong og eventuelt flere cupkamper i år.

Sånn ellers må jeg si at vi virkelig har noen juveler i El-Abdellaoui og Thorvaldsen.
Håper de blir et par sesonger til før de selges for store summer.
Svar
#22
Gratulerer alle sammen! Skulle bare mangle, men deilig å få det overstått. Lange ser for øvrig ut som en skikkelig bra signering.
Svar
#23
Gratulerer alle sammen. Sjukt deilig. Idag driter vi i analysene. Festen etter kampslutt kommer jeg til å huske lenge. Man blir jo bare glad av scenene på banen når dommern blåser
Svar
#24
Syntes jeg så et glimt av Riisnæs på krykker. Lover jo ikke veldig bra. Noen som vet status?
Svar
#25
Riisnæs kan vi vel se bort fra resten av sesongen dessverre.
Kommer nok sterkt tilbake i Eliteserien.
Svar
#26
(10-02-2024, 10:55 PM)Oldtimer Skreiv: Syntes jeg så et glimt av Riisnæs på krykker.  Lover jo ikke veldig bra. Noen som vet status?

Huff da, kommer på et drit kjipt punkt i karrieren hans.... 

Som svar på navnet på tråden her: NEI Big Grin
Svar
#27
Gratulerer alle. Det så mørkt ut i starten, så har vi greid å gjøre noen brilliante signeringer som har vært avgjørende for opprykket.
Kred til Jokke&Co for det.

Men er vi gode nok for å holde oss oppe i Eliteserien?
Jeg tror at vi er ganske safe der om vi gjør noen forsterkninger.
Spesielt i forsvaret. Troppen er solid, men trenger noen justeringer til eliteserien.
Svar
#28
(10-03-2024, 11:02 AM)MaxManus Skreiv: Gratulerer alle. Det så mørkt ut i starten, så har vi greid å gjøre noen brilliante signeringer som har vært avgjørende for opprykket.
Kred til Jokke&Co for det.

Men er vi gode nok for å holde oss oppe i Eliteserien?
Jeg tror at vi er ganske safe der om vi gjør noen forsterkninger.
Spesielt i forsvaret. Troppen er solid, men trenger noen justeringer til eliteserien.

Jeg er vel en av få som mener stallen er god nok for Eliteserien. Vi var for gode til OBOS, det kan vi konstantere. Nivåforskjellen er ikke så himla stor heller.
Men for å nå den berømte 7.plassen eller bedre, bør vi nok ha en spiss som er bedre enn Braj, som ikke er spesielt god på noen andre ting enn å være foran mål. Rijks tror jeg kan bli bedre  enn idag og god nok for Eliteserien.
Høyreback må prioriteres, kanskje også venstre - men ikke prekært der.
Som tidligere nevnt, finnes det flere gode backer i OBOS vi sikkert kunne fått billig.
Svar
#29
(10-03-2024, 11:02 AM)MaxManus Skreiv: Gratulerer alle. Det så mørkt ut i starten, så har vi greid å gjøre noen brilliante signeringer som har vært avgjørende for opprykket.
Kred til Jokke&Co for det.

Men er vi gode nok for å holde oss oppe i Eliteserien?
Jeg tror at vi er ganske safe der om vi gjør noen forsterkninger.
Spesielt i forsvaret. Troppen er solid, men trenger noen justeringer til eliteserien.

Enig, og Jokke lover jo at noen skal ut og noen skal inn før neste år. 
Så hadde det selvsagt vært rart om han sa noe annet. 

Sjøeng er helt klar god nok mener jeg, så tipper jeg Storevik er lei av benken og at vi får en ny andrekeeper. 

På backene er vi ikke i nærheten av gode nok. Der vil jeg helst ha to nye som gjerne går inn som første og andre valg. 

Olsen og Jarl tror jeg er gode nok som stoppere, men bak dem er det syltynt. Vi trenger en til på omtrent samme nivå. 
Idumba forsvinner selvsagt (lån ut året) og Hammer har ikke tatt nivået enda. 

Midtbanen mener jeg er god nok og kanskje mere til. Her er vi godt besatt så det kan fort hende at noen forsvinner. 
Så avhenger det litt av hvem det er for om vi må erstatte dem eller ikke. 

Vi har et lite usikkerhets tegn på venstre ving, jeg blir aldri helt fornøyd med å ha Strand der. Riisnæs er bedre på midten synes jeg, men jeg tipper at vi ikke prioriterer å forsterke den plassen om det ikke har forsvunnet mange fra midtbanen. 

På høyre ving har Jones vært klasse denne sesongen med 20 målpoeng (serie + cup) han bør være det soleklare førstevalget og jeg håper og tror både at han blir værende siden det er et steg opp og at han vil ta nivået på strak arm. Obasi, Thorvaldsen, Bully og Åsen kan alle spile der selv om det vel kun er Thorvaldsen som har vært i nærheten av spilletid så langt. 

Spissene våre må også få sjansen uten at vi henter et klart førstevalg. Men det er klart at om de ikke leverer blir det fort et sterkt ønske om ny spiss fra sommeren. 
Begge har bra med målpoeng i Obos, men det behøver ikke bety at de vil herje i eliteserien. 

Tar vi et kjapt blikk på kontraktssituasjonen til slutt så ser vi at: 

Kamara og Idumba kun har kontrakt ut sesongen og begge vil garantert forsvinne. 
Hedenstad, Storevik, Strand, Borch og Kjelsen har kontrakt ut 2025 
De andre har lengre kontrakter 

Høyest verdi i følge transfermarkt har Jones etterfulgt av Riisnæs, så Ambina. 

Det slår vel ikke ned som en bombe om en av de blir kjøpt opp av en rik klubb, men det at de kun har spilt i obos gjør nok andre klubber mer forsiktig med å hente dem og bidrar samtidig med at vi kan lokke dem med spill på et høyere nivå neste år. Det kan nok tenkes at det er mer rift rundt spillerne våre til sommeren enn nå dersom de har vist at de presterer første halvår. 

Så oppsummerer vi med at Kamara, Idumba, Storevik, Hagen og Bully fort går ut portene og at Hagen da vel er den eneste som vi får betalt for så henter man inn en reservekeeper en klasse back, en klassestopper, og gjerne en som både kan være stopper og back og kanskje en ving så tror jeg vi har et meget konkurransedyktig lag. 

Skulle vi klare cup gull er det nok mer penger å rutte med enn om vi ryker ut søndag. 
Graff understrekt i går at vi må være ydmyke og ikke begynne å tenke på medalje.  Vålerenga rykket opp fra OBOS-ligaen. Svein Graff og Joacim Jonsson mener VIF ikke må glemme hvorfor de rykket ned (vg.no)
Så ser vi da at både FFK og KFUM har gjort det veldig bra etter opprykket og selv KBK har en stor sjanse til å klare seg. 
Det skal nok veldig mye til for å komme helt opp til medalje, men øvre halvdel og da kanskje vår faste 7.ende plass bør helt klart være realistisk. 
Jeg blir i hvert fall veldig overraska og skuffa om vi igjen er i nedrykkskampen neste år.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 9 Gjest(er)