Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-23-2025, 07:02 PM)Wild Touch Skreiv: Er vi ferdig handla??

Vi er vel nå der at vi ikke har noen store huller i stallen.

Storevik og Sjøeng på keeperplass
4 backer i Sjåtil, Borch, Pallas og Hedenstad
4 stoppere i Kjelsen, Kevin, Jarl og Kiil Olsen
Plenty av midtbanespillere
Sørensen/Thorvaldsen på venstre
Riisnæs/Obasi og etter hvert Promise på høyre.
Rijks og Brajanac på spissplass

Jeg håper ikke vi er ferdige, for jeg er bekymret for målscoringen. Jones sto for ca 16% av målene våre i 2024 og er borte. Hvis det nå blir Riisnæs på høyre så er han en god spiller, men ingen målscorer. Det blir derfor mange færre mål fra høyrekanten.

Vi har ikke så veldig målfarlige midtbanespillere. Riisnæs klarte 3 i fjor, Bjørdal 7, Strand 6, Hagen 3, Lange 2. 

I fjor sto Brajanac, Rijks, Jones, Kamara, Thorvaldsen og Håkans for 57% av målene våre. I år må Rijks, Brajanac, Thorvaldsen, Sørensen, Obasi og Riisnæs stå for det samme prosentvise forholdet sannsynligvis. Så de må stå for sannsynligvis 30 mål til sammen. 

Av dem igjen så er det vel rimelig å anta at Brajanac, Sørensen og Riisnæs er 1.valg ved sesongstart og må stå for brorparten. Riisnæs tror jeg som sagt ikke kommer til å score veldig mye. 5-6 for han, som vil være bra tatt i betraktning at han scorte 3 i 2024. Obasi og Thorvaldsen, kanskje 5 til sammen? Obasi scoret 1 i fjor, Thorvaldsen 2. Med litt fremgang på begge og litt mer spilletid så er de på 

Så da må Sørensen og Brajanac, evt Sørensen/Rijks score rundt 20. Brajanac/Rijks scoret 24 til sammen i fjor. Så kanskje 12-15 i år? Så vi er avhengig av 7-8 fra Sørensen også. Jeg tror det er her vi eventuelt kan drite oss ut i 2025, at vi ikke scorer nok.
Svar
Fra en bruker på X: ?EXCLUSIVE?

Holy Stars FC ?? winger, Prince Tweneboah, is being monitored by Eliteserien ?? side, Vålerenga.

The 18 year-old has been superb in the Ghana Premier League ?? this season, contributing to 6 goals in 17 league matches. ?

Sources close to the situation have confirmed!
Hvor vidt dette stemmer er jeg usikker på
Svar
(3 timer siden)christian1913 Skreiv: Fra en bruker på X: ?EXCLUSIVE?

Holy Stars FC ?? winger, Prince Tweneboah, is being monitored by Eliteserien ?? side, Vålerenga.

The 18 year-old has been superb in the Ghana Premier League ?? this season, contributing to 6 goals in 17 league matches. ?

Sources close to the situation have confirmed!
Hvor vidt dette stemmer er jeg usikker på

Holy shit. Wink

Er vel greit det? Smart å få inn disse unge talentene og ikke låse seg til bare en av dem. Som vi gjorde når vi droppet Boniface for å satse på Godly Michael.
Svar
Det er deilig at vi såpass tidlig i vinduet har en dobbel dekning.

Men jeg tipper vi blir nødt til å hente en midtstopper og jeg ønsker meg en angrepsspiller helst spiss før vinduet stenger.

Vi er alle enige i at det beste for klubben er at Kjelsen signerer ny kontrakt og så går på utlån. Problemet er bare at han ikke vil det selv, det er jo lenge siden han fikk tilbud om ny kontrakt uten at de har kommet i mål med det. I følge lokalavisen i Skien så vil han til Odd og det er tydelig at Odd er interessert i han. Det meste tyder vel på at vi blir enige med Odd om en overgang. Men uansett hvem av de to scenarioene det blir så vil han ikke være her i år og da trenger vi en erstatter.
Om han ikke signerer ny kontrakt så gir det lite mening å låne han ut, da kan vi ha han her som backup og håpe at han spiller seg inn på laget og signerer ny kontrakt. Det tror jeg imidlertid vil være å håpe på mye. DM og stopper er der vi har aller tøffest konkurranse sånn jeg ser det så å tro at han skal utkonkurrere to av Olsen, Jarlen og Kevin i år er veldig optimistisk.

Så var det angrepsrekka da. Der er vi veldig spent på hvor bra det blir på alle tre plasser. Det kan tenkes at man velger å gå med de vi har og så er raske på labben i sommervinduet om høyre ving, venstre ving eller spissene ikke er gode nok. På alle plassene har vi spillere som kan være veldig bra, eller ikke gode nok. Det er kjedelig om man henter spiller i en posisjon der de to som er her virkelig leverer. Men jeg ville fått litt bedre søvn om vi fant en klasse spiss. Helst norsk, men det kan bli vanskelig å finne.

På den frie kvota har vi vel kun plass til å registere en utenlandsk spiller til og da må noen ut om Promise skal inn i neste vindu. Forsvinner kjelsen og erstattes av en utenlandsk så er det ingen plasser igjen. Bytter vi ut Rijks med en ny norsk spiss så har vi en plass til tilgjengelig på den frie kvota og litt mer handlingsrom til neste vindu.

Alt over tar utgangspunkt i klubbens strategiske planlegging. Det er jo vel og bra. Men ofte må man også være mer pragmatisk. Sier Brauten at han har fryktelig lyst til å komme hit så må man signere han uansett om man har enorm tro på spissene vi har. Og har en spiller internt signalisert at han er enormt misfornøyd og at det preger troppen så må man kvitte seg med han selv om han ikke får budene man ønsker seg eller om spilleren er tenkt å være en av stjernene på laget.
Dessuten er alle våre spillere til salgs om budene er store nok. Nå er den risikoen betraktelig redusert ved at mange internasjonale vinduer er stengt, men selv om det smerter å si det. Om Glimt la 60 mill på bordet for en av spillerne våre som ville gå dit så tror jeg ikke det er mange spillere vi hadde valgt å beholde. For de fleste er nok prisen langt lavere enn 60 mill også.

Så vi vet ikke hvilken tropp vi ender med før vinduet er stengt og da vet vi heller ikke hvem vi må hente.
Men det ser ganske bra ut nå, det gjør jo det. Mest på grunn av kontinuitet og balanse i laget.
Svar
Enig i mye Bohem.

Vi må ikke ha en norsk spiss om vi kvitter oss med en av de utenlandske. Men Ole Sæter kunne jo kanskje vært et norsk alternativ. Men enig i at vi ikke kan gå for en utenlandsk spiss nummer 3.

Midtstopper tror jeg vi får når vi også får avklart Kjelsen-situasjonen.

Vi er ikke fulle på utenlandsk om vi venter med Promise til sommeren. Obasi, Ambina, Pallas, Lange, Sørensen, Kevin, Brajanac og Rijks. Promise blir nummer 9. Så riktig det du sier. Stopperplassen tror jeg blir tatt av en norsk spiller da. Lode kanskje, eller Rosted. Eventuelt et nytt stoppertalent inn i stedet for Kjelsen.
Svar
Ole Sæter tror jeg ikke jeg hadde orket. Huff, ekkel.
Svar
(2 timer siden)NilsDN Skreiv: Enig i mye Bohem.

Vi må ikke ha en norsk spiss om vi kvitter oss med en av de utenlandske. Men Ole Sæter kunne jo kanskje vært et norsk alternativ. Men enig i at vi ikke kan gå for en utenlandsk spiss nummer 3.

Vi er ikke fulle på utenlandsk om vi venter med Promise til sommeren. Obasi, Ambina, Pallas, Lange, Sørensen, Kevin, Brajanac og Rijks. Promise blir nummer 9.  Så riktig det du sier. Stopperplassen tror jeg blir tatt av en norsk spiller da. Lode kanskje, eller Rosted. Eventuelt et nytt stoppertalent inn i stedet for Kjelsen.

Roested har vi sikla etter lenge, så skulle det åpne seg en mulighet der tror jeg vi er veldig klare. Da er vi pragmatiske igjen. For i utgangspunktet tror jeg ikke vi vil sprenge banken for å hente en fjerde stopper når vi er så godt fornøyd med de tre vi har. Roestedt og Lode ville nok fort blitt første valg, og det ville selvsagt vært topp med fire svært gode stoppere. Men jeg tror at særlig Lode ville ha vært veldig dyr og at det ville vært bedre å bruke de penga på angrepet og funnet en rimeligere talentfull stopper. 

Så kunne vi heller brukt de summene på en angrepsspiller. 

Ellers har det vært merkelig stille rundt Storevik. Det var mange som forventet at han skulle gå i dette vinduet og da keeper krisen i viking var komplett da Klaesson ble skada hadde jeg trodd at Viking skulle snappe han. men det skjedde ikke. Det er veldig bra for vår del, det er gull å ha en så god norsk keeper som utfordrer og som i tillegg er god på straffer.
Svar
(2 timer siden)Ettlagioslo Skreiv: Ole Sæter tror jeg ikke jeg hadde orket. Huff, ekkel.

Fagermo var også "ekkel" i manges øyne når han var i Odd, men rart hvor fort det endret seg når han kom hit og var like breial og tok bronse første sesongen. Da var tonen at han passet perfekt inn i Enga ;-)
Svar
(2 timer siden)Bohem33 Skreiv:
(2 timer siden)NilsDN Skreiv: Enig i mye Bohem.

Vi er ikke fulle på utenlandsk om vi venter med Promise til sommeren. Obasi, Ambina, Pallas, Lange, Sørensen, Kevin, Brajanac og Rijks. Promise blir nummer 9.  Så riktig det du sier. Stopperplassen tror jeg blir tatt av en norsk spiller da. Lode kanskje, eller Rosted. Eventuelt et nytt stoppertalent inn i stedet for Kjelsen.

Roested har vi sikla etter lenge, så skulle det åpne seg en mulighet der tror jeg vi er veldig klare. Da er vi pragmatiske igjen. For i utgangspunktet tror jeg ikke vi vil sprenge banken for å hente en fjerde stopper når vi er så godt fornøyd med de tre vi har. Roestedt og Lode ville nok fort blitt første valg, og det ville selvsagt vært topp med fire svært gode stoppere. Men jeg tror at særlig Lode ville ha vært veldig dyr og at det ville vært bedre å bruke de penga på angrepet og funnet en rimeligere talentfull stopper. 

Så kunne vi heller brukt de summene på en angrepsspiller. 

Ellers har det vært merkelig stille rundt Storevik. Det var mange som forventet at han skulle gå i dette vinduet og da keeper krisen i viking var komplett da Klaesson ble skada hadde jeg trodd at Viking skulle snappe han. men det skjedde ikke. Det er veldig bra for vår del, det er gull å ha en så god norsk keeper som utfordrer og som i tillegg er god på straffer.

Lode ville til oss når han ble kippet ut av Bodø/Glimt. Han har bare kontrakt et år til i Sverige. Det er i hvert fall et norsk alternativ om ikke noe annet. Rosted har kontrakt ut 2025. Kan jo også være at vi kjører bare 3 stoppere i vårsesongen fordi vi venter inn f.eks. Rosted.

Det er jo også mulig for oss å låne inn en ung norsk stopper om vi har behov for det på nasjonal utlånsordning. Litt usikker på statusen på de bak Kjelsen i køen internt, men et korttidslån av ung stopper er i hvert fall en backup-mulighet også utenfor overgangsvinduene. Eller vi kan bare beholde Kjelsen fram til sommeren og la han gå på en samme type lån. Så han kan kalles tilbake hvis behov. Også en mulighet som ville fungert hvis vi hadde en stopper klar, men først til sommeren.

Hvis vi skal ha inn en angrepsspiller som i spiss så kan vi ikke beholde både Mees og Brajanac. Nytter ikke med 3 utenlandske spillere i en posisjon der vi kun bruker 1 om gangen .Vil vel tro at vi kan få inn noen kroner for både Mees eller Brajanac, avhengig av hvem vi i så fall beholder. Det vil jo langt på vei sikkert hjelpe til med å finansiere en ny spiss.

Storevik tror jeg blir værende. Ville jo vært naturlig å kvitte seg med han og heller forfremme en av unggutta. Men nå har jo egne talenter dratt, så da beholder vi nok Storevik.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Ingar, 27 Gjest(er)