Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Om vi må selge en spiller så bør det vel være en sentral midtbanespiller. Men da får vi selvfølgelig ikke like mye som vi kan få for Jones.

På sentral har vi Ambina, Hagen, Strand, Bjørdal, Sjøvold og Lange. Det er 7 spillere som konkurrerer om tre plasser, hvis vi også inkluderer Riisnæs i den oversikten. 8 hvis vi også tar med Bully. Samtidig har vi måttet bruke Strand og Bjørdal som venstrekant i år. Det tror jeg ikke vi kan gjøre neste år om vi har ambisjoner. De kampene har vist at de ikke er gode nok på kanten.

Så jeg kunne tenkt meg at vi selger en eller to sentrale, også henter vi heller en venstrekant som konkurrerer med Thorvaldsen. Da kan også Riisnæs spille sentralt.

I tillegg til det åpenbare, altså at vi må hente en stopper og en VB.
Svar
(12-10-2024, 01:57 PM)mestah Skreiv: Om vi må selge en spiller så bør det vel være en sentral midtbanespiller. Men da får vi selvfølgelig ikke like mye som vi kan få for Jones.

På sentral har vi Ambina, Hagen, Strand, Bjørdal, Sjøvold og Lange. Det er 7 spillere som konkurrerer om tre plasser, hvis vi også inkluderer Riisnæs i den oversikten. 8 hvis vi også tar med Bully. Samtidig har vi måttet bruke Strand og Bjørdal som venstrekant i år. Det tror jeg ikke vi kan gjøre neste år om vi har ambisjoner. De kampene har vist at de ikke er gode nok på kanten.

Så jeg kunne tenkt meg at vi selger en eller to sentrale, også henter vi heller en venstrekant som konkurrerer med Thorvaldsen. Da kan også Riisnæs spille sentralt.

Jeg tror vel egentlig ikke at vi har tenkt å kvitte oss med noen på midtbanen.

Vi har to 6'ere i Ambina/Hagen. Vi har to løpere i Strand/Bjørdal og vi har to mer kreative i Lange/Riisnæs. Altså dobbelt dekning. Sjøvold er 18 og han er ikke 1.lags materiale enda, selv om han kommer til å få enkelte innhopp. Av en eller annen grunn har vi gitt Bully kontrakt ut 2026, men hvem skal ta over han?

Vil vel si at det ikke er så mye mer enn vi trenger. Det er en del bytter på sentral midtbane i løpet av kamper, så dobbelt dekning er nok noe vi bør ha. Vi har nok av andre posisjoner å prioritere enn midtbanen.

Jeg tror heller ikke Riisnæs sin beste posisjon er som indreløper da.
Svar
Odin Thiago Holm står oppført med 3 kamper siden august. En revansjesugen Thiago Holm hadde ikke vært dumt dersom Bjørdal forsvinner.
Svar
Er han frisk og rask da, eller mye skadeplaget?
Svar
(12-10-2024, 09:44 PM)Majorstuen Skreiv: Odin Thiago Holm står oppført med 3 kamper siden august. En revansjesugen Thiago Holm hadde ikke vært dumt dersom Bjørdal forsvinner.

Hehe, tenkte akkurat det samme når jeg så han ikke var i troppen i går. 

Men jeg syntes det var mye hype rundt han, så egentlig aldri noe særlig til at han levde opp til det. Tror egentlig vi/Fagermo ødela han med å spille han alt for mye, alt for tidlig og i en rolle som han ikke passet til. I Fagermoball så er det en 6'er som skal styre spillet og to indreløpere som helst skal løpe til de spyr. Og er man ingen av delene, så får man enten prøve å bli det. Eller bli solgt.

Hadde han noen gang flere gode kamper på rad for oss? Ikke som jeg kan huske i hvert fall, selv om han hadde enkelte gode kamper. Celtic er bedre enn oss, men ikke vanvittig mye bedre enn oss. Ikke noe kvalitetstegn at han knapt har spilt der det siste halvannet året. 

Sikkert greit hvis han kommer tilbake, men ikke en spiller vi bør legge store penger i. Jeg tror han hadde vært en mye bedre erstatter for Riisnæs enn han ville vært for Bjørdal.
Svar
(12-10-2024, 02:49 PM)NilsDN Skreiv:
(12-10-2024, 01:57 PM)mestah Skreiv: Om vi må selge en spiller så bør det vel være en sentral midtbanespiller. Men da får vi selvfølgelig ikke like mye som vi kan få for Jones.

Jeg tror vel egentlig ikke at vi har tenkt å kvitte oss med noen på midtbanen.

Vi har to 6'ere i Ambina/Hagen. Vi har to løpere i Strand/Bjørdal og vi har to mer kreative i Lange/Riisnæs. Altså dobbelt dekning. Sjøvold er 18 og han er ikke 1.lags materiale enda, selv om han kommer til å få enkelte innhopp. Av en eller annen grunn har vi gitt Bully kontrakt ut 2026, men hvem skal ta over han?

Vil vel si at det ikke er så mye mer enn vi trenger. Det er en del bytter på sentral midtbane i løpet av kamper, så dobbelt dekning er nok noe vi bør ha. Vi har nok av andre posisjoner å prioritere enn midtbanen.

Jeg tror heller ikke Riisnæs sin beste posisjon er som indreløper da.

Helt uenig i at Sjøvold ikke er 1.lags materiale enda. Syntes han ser veldig bra ut i de få kampene han har fått. Og skal vi beholde han, så må han også få noen muligheter. Og det blir ikke mange innhopp dersom det er 6 spillere foran i køen. 

Poenget er også at jeg syntes troppen vår er ubalansert. Det er veldig god dekning på de plassene, også er det veldig dårlig dekning på andre plasser. Den balansen må bli bedre.
Svar
Sjøvold er i rivende utvikling, holder han seg skadefri vil jeg ikke se bort ifra at han blir vår beste sekser neste sesong.
Dessverre skadeutsatt som veldig mange andre i stallen vår. Er det medisinske apparatet bra nok ?
Svar
(Igår, 10:26 AM)mestah Skreiv: Helt uenig i at Sjøvold ikke er 1.lags materiale enda. Syntes han ser veldig bra ut i de få kampene han har fått. Og skal vi beholde han, så må han også få noen muligheter. Og det blir ikke mange innhopp dersom det er 6 spillere foran i køen. 

Poenget er også at jeg syntes troppen vår er ubalansert. Det er veldig god dekning på de plassene, også er det veldig dårlig dekning på andre plasser. Den balansen må bli bedre.

Jeg håper vi først og fremst prioriterer å vinne kamper. Så gir vi unggutta spilletid i den grad det er mulig. Som jeg også sier så kommer Sjøeng til å få spilletid, og han er fortsatt bare 18 da. Blir 19 i mai. Det er vel en spiller som bør ha sin gjennombruddssesong i 2026. Med 1.lags materiale så mener jeg spillere som er gode nok til å starte kamper over tid. Han er god nok til å få spilletid. Men som innbytter og noen sporadiske starter kanskje.

Jeg er også enig i at vi er veldig godt dekket på midtbanen i forhold til forsvar og angrep. Men løsningen må jo være å skaffe seg bedre bredde i de andre lagdelene, ikke å svekke midtbanen.

Venstreback og stopper er nødvedig å få inn. I dag har vi 6 forsvarsspillere og vi bør ha 8 i troppen. Dette er forholdsvis enkelt, det handler om ekstra spillere. Angrepet mener jeg er det som er mest i ubalanse. Her tror jeg en omrokkering er nødvendig.

Av de vi har nå så mener jeg Sjøeng, Hedenstad, Jarl, Kiil Olsen, Jukle, Ambina, Hagen, Bjørdal, Strand, Lange, Riisnæs, Jones, Rijks og Brajanac alle er gode nok til å spille fast på Eliteserienivå. Borch, Sjøvold, Obasi, Thorvaldsen og Hammer Kjelsen er utfordrere. Men vi trenger 3-4 spillere til inn som tilhører den første kategorien. Spillere som Apold Aasen og Usman er det for tidlig å kreve noe fra. Dicko Eng og Bully forventer jeg ingenting fra. Og om vi flytter opp noen andre også, så er det også læregutter. Ofkir og Bitri tviler jeg på at vi ser igjen.
Svar
Vi må først og fremst hente inn en ny venstreback og en stopper.
Lanserer noen på stopperplass i Momodou Nije fra KFUM som er god og sannsynligvis ikke så dyr. Sheriff Sinyan som rykket ned med Odd har skyhøyt potensiale og Fredrik Holme som har vært solid for Kongsvinger i år.

På venstrebacken er drømmesigneringen min Fredrik Oppegård, som for øyeblikket spiller for PSV i Nederland. Han har internasjonal erfaring og har vært i klubben som ungdomsspiller. Selv om det er usikkert om han er villig til å vende tilbake til Norge for å få mer spilletid, vil det ikke skade og undersøke muligheten. Ville også sett på Nickolas Mickelson fra Odense.

Tipper vi ser mest i andre land for å få mest mulig for pengene, men blir veldig spennende å følge med hva som skjer framover.
Svar
(Igår, 01:43 PM)VIF123 Skreiv: Vi må først og fremst hente inn en ny venstreback og en stopper.
Lanserer noen på stopperplass i Momodou Nije fra KFUM som er god og sannsynligvis ikke så dyr. Sheriff Sinyan som rykket ned med Odd har skyhøyt potensiale og Fredrik Holme som har vært solid for Kongsvinger i år.

På venstrebacken er drømmesigneringen min Fredrik Oppegård, som for øyeblikket spiller for PSV i Nederland. Han har internasjonal erfaring og har vært i klubben som ungdomsspiller. Selv om det er usikkert om han er villig til å vende tilbake til Norge for å få mer spilletid, vil det ikke skade og undersøke muligheten. Ville også sett på Nickolas Mickelson fra Odense.

Tipper vi ser mest i andre land for å få mest mulig for pengene, men blir veldig spennende å følge med hva som skjer framover.

Sheriff Sinyan har nok muligens et høyt potensiale. Men han blir 29 til sommeren da, og har han ikke fått det ut enda så spørs det vel. Nicholas Mickelsen vet jeg ikke så mye om, men får mye skryt for innsatsen i år på venstreback. Riktig nok på nivå 2 da. Mens Fredrik Holme håper jeg vi dropper. Jeg tror han styrker bredden mer enn han styrker laget. Nije fra Kåffa er jeg litt mer med på.

Jeg også håper vel på Oppegård, men jeg tviler. Spilte fast på Heracles, også de i Eresdivisie, fra januar og fram til sommeren. Så om han ikke helt når opp i PSV så tror jeg likevel han kan få tilbud fra andre i Nederland når kontrakten går ut neste sommer. Tviler på at PSV lar han gå gratis til oss før sesongstart. Og tipper han kanskje heller vil bli i Nederland, i en annen klubb en PSV, enn å komme tilbake hit. Men man vet jo aldri.

Og angrepet mener jeg som sagt vi bør bygge om på. Vi har 2 veldig like spisser. Vi har en høyrekant i Jones, som har sin debutsesong som antatt førstevalg i Eliteserien. Han er jo fortsatt bare 18 da, selv om han blir 19 rett på nyåret. Bak han er Obasi, vi har ikke den dekningen på den posisjonen nå som Kamara er borte. Og om Obasi er god nok til våren til å dekke opp for Jones, om han skulle være ute noen uker, tviler jeg på.

Så per i dag så har vi da en venstre kant der vi i 2024 angrep mye med å skyve opp venstrebacken og la venstre kantspiller trekke mer inn. Det tror jeg vi forstetter med i 2025. Da har vi ikke noe akutt behov for en ren venstrekant. Her kan Riisnæs spille, her kan Thorvaldsen spille om vi trenger en mer klassisk ving/kant. Til og med Strand har jo spilt der. Lange kan sannsynligvis også spille venstrekant i et sånt system. Men vi har 2 spisser som det er litt spørsmålstegn bak. Ingen har prestert på Eliteserienivå før. Rijks har aldri fått muligheten, mens Brajanac har blitt droppet av FCK, Horsens og Randers på dansk toppnivå. Han var riktig nok yngre og dansk Superliga er nok hakket bedre enn her. Men likevel. Jones er det også flere spørsmålstegn ved. Klarer han å gjenskape fjorårets form, gitt at han fortsatt bare er 18 og vil sannsynligvis svinge litt i prestasjoner? Klarer han å ta nye steg, som er nødvendig siden motstanden er bedre? Og kommer han i det hele tatt til å være her?

Mener at i dag så har vi egentlig bare 3 reelle kandidater til 2 roller i laget, det er alt for lite. Rikjs og Brajanac på spissplassen, Jones på høyresiden i angrep. Som jeg allerede har sagt så mener jeg Rijks og Brajanac er alt for like. Og begge kommer best til sin rett i et kampbilde der vi dominerer, som det vil bli veldig mye mindre av i 2025 enn det var i 2024. Så vi absolutt MÅ erstatte Kamara, med en spiller som kan spille både spiss og kant. Og jeg mener vel vi også bør bytte ut en av spissene med en annen spiss med andre kvaliteter. Ellers blir vi veldig forutsigbare. Og så må vi så klart også erstatte Jones hvis han drar, men det sier seg jo egentlig selv.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 21 Gjest(er)