Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(5 timer siden)NilsDN Skreiv:
(6 timer siden)Wild Touch Skreiv: Det der skjønner jeg ikke. Kom ikke han fra HJK Helsinki, og har hatt 3 landskamper for Finnland. Det var vel også.et bilde av han i en Europa cup kamp?

Hør på selv. Var ålreit den Smile

Poenget hans er vel mer det at den finske serien i sin helhet er dårligere enn Eliteserien. Selv om HJK i seg selv er et bra lag, spiller de mot dårligere motstandere enn det vi gjør her. Så han må litt opp i forhold til hva han er vant til. Følte ikke han ble pratet ned da. Var vel også der det kom fram at vi betalte 1,5 millioner for han.

Hør her fra 21.54 https://youtu.be/wOurh3592JM?si=Pjs_9m2ljzpbmRob&t=1314 

Han sier at vi henta Pallas for 1,5 mill at en lignende spiller herfra ville kosta 5-7 mill 
At den finske ligaen udiskutabelt er dårligere 
At Pallas må tilpasse seg og at det ikke er sikkert at han tar tempo 
Henter vi en sånn spiller fra Norge så er det veldig usikkert om de tar nivået 
Vi må ta lavrisiko signeringene 
Jokke har jo tidligere vært kjent for å hause spillere noe helt voldsomt, det gjør han i hvert fall ikke her. 

Men misforstå meg rett, det er klart de ikke hadde henta Pallas om de ikke hadde tro på han. 
Men jeg synes han demper forventingene en del her og ikke akkurat sier at Pallas vil dominere fra dag en. 
Ellers sier han jo og at alle nå budsjetterer med spillersalg (og har investorer), men at det før var fy fy og gjøre seg avhengig av inntekter sånn. 

Det høres ut som ganske lite av det vi fikk for Jones vil gå til å hente spillere for. Forretningsmodellen er å ha et storsalg ala Jones i året og ellers prøve å beholde de beste og kjøpe billige spillere med stort potensial. Så drømmer man om å kvalifisere seg for Europa og hente store penger der selvfølgelig. Men det er ikke mange norske klubber som ikke er avhengige av spillersalg.
Svar
(5 timer siden)NilsDN Skreiv:
(6 timer siden)Wild Touch Skreiv: Det der skjønner jeg ikke. Kom ikke han fra HJK Helsinki, og har hatt 3 landskamper for Finnland. Det var vel også.et bilde av han i en Europa cup kamp?

Hør på selv. Var ålreit den Smile

Poenget hans er vel mer det at den finske serien i sin helhet er dårligere enn Eliteserien. Selv om HJK i seg selv er et bra lag, spiller de mot dårligere motstandere enn det vi gjør her. Så han må litt opp i forhold til hva han er vant til. Følte ikke han ble pratet ned da. Var vel også der det kom fram at vi betalte 1,5 millioner for han.

Hvis penger var Jokkes bekymring kunne han tatt Redenstrand gratis. Jeg tror forakten for den finske ligaen ikke stemmer overens med kvaliteten til nyere spillere som har gjort en umiddelbar innvirkning utenfor Finland, som Haarala og Stavitski for eksempel. Jeg ville ikke hatt noe imot å se Lucas Lingman eller Axel Kouame i kongeblått... Pallas er ung, han har vist gode ting og har han hodet på rett plass vil han gjøre gode ting, jeg har tro på ham.
Svar
(4 timer siden)papajoao Skreiv: Hvis penger var Jokkes bekymring kunne han tatt Redenstrand gratis. Jeg tror forakten for den finske ligaen ikke stemmer overens med kvaliteten til nyere spillere som har gjort en umiddelbar innvirkning utenfor Finland, som Haarala og Stavitski for eksempel. Jeg ville ikke hatt noe imot å se Lucas Lingman eller Axel Kouame i kongeblått... Pallas er ung, han har vist gode ting og har han hodet på rett plass vil han gjøre gode ting, jeg har tro på ham.

Det har nok Jokke også. Ellers hadde vi nok ikke hentet han.

Ta det som at han ikke ønsker å legge urimelige forventninger på han. Han var jo veldig høyt oppe i starten når han fikk tak i Jukle, Børven og Strandberg. Så han lærte vel litt av det.

(5 timer siden)Bohem33 Skreiv: Det høres ut som ganske lite av det vi fikk for Jones vil gå til å hente spillere for. Forretningsmodellen er å ha et storsalg ala Jones i året og ellers prøve å beholde de beste og kjøpe billige spillere med stort potensial. Så drømmer man om å kvalifisere seg for Europa og hente store penger der selvfølgelig. Men det er ikke mange norske klubber som ikke er avhengige av spillersalg.

Tror vi skal ta alt sånn med en klype med salt.

Jokke kommer aldri til å innrømme at vi ser etter spillere i posisjoner der vi har spillere, før vi plutselig har en spiller likevel.
Han kommer også alltid til å si at vi har lite penger, uansett om vi har lite eller mye.
Alle spillere som kommer inn kommer han til å dempe forventningene til, uansett om det er Pallas eller Messi.

Det er interessant å høre på Jokke fordi han forteller litt om hvordan de tenker. Noen ganger så kommer det litt info også. Men han har lært seg dette med å styre forventninger.

Når det gjelder dette med spillersalg og ta ut penger fra det så mener jeg han tar feil. At andre gjør det samme gjør det ikke mer riktig. Det er først når vi klarer å drive uten å være avhengig av å selge at ting kommer til å gå bra. Men igjen, det er kanskje mulig de også skjønner det. Og lar bare være å kommunisere det.
Svar
(4 timer siden)NilsDN Skreiv:
(4 timer siden)papajoao Skreiv: Hvis penger var Jokkes bekymring kunne han tatt Redenstrand gratis. Jeg tror forakten for den finske ligaen ikke stemmer overens med kvaliteten til nyere spillere som har gjort en umiddelbar innvirkning utenfor Finland, som Haarala og Stavitski for eksempel. Jeg ville ikke hatt noe imot å se Lucas Lingman eller Axel Kouame i kongeblått... Pallas er ung, han har vist gode ting og har han hodet på rett plass vil han gjøre gode ting, jeg har tro på ham.

Det har nok Jokke også. Ellers hadde vi nok ikke hentet han.

Ta det som at han ikke ønsker å legge urimelige forventninger på han. Han var jo veldig høyt oppe i starten når han fikk tak i Jukle, Børven og Strandberg. Så han lærte vel litt av det.

(5 timer siden)Bohem33 Skreiv: Det høres ut som ganske lite av det vi fikk for Jones vil gå til å hente spillere for. Forretningsmodellen er å ha et storsalg ala Jones i året og ellers prøve å beholde de beste og kjøpe billige spillere med stort potensial. Så drømmer man om å kvalifisere seg for Europa og hente store penger der selvfølgelig. Men det er ikke mange norske klubber som ikke er avhengige av spillersalg.

Tror vi skal ta alt sånn med en klype med salt.

Jokke kommer aldri til å innrømme at vi ser etter spillere i posisjoner der vi har spillere, før vi plutselig har en spiller likevel.
Han kommer også alltid til å si at vi har lite penger, uansett om vi har lite eller mye.
Alle spillere som kommer inn kommer han til å dempe forventningene til, uansett om det er Pallas eller Messi.

Det er interessant å høre på Jokke fordi han forteller litt om hvordan de tenker. Noen ganger så kommer det litt info også. Men han har lært seg dette med å styre forventninger.

Når det gjelder dette med spillersalg og ta ut penger fra det så mener jeg han tar feil. At andre gjør det samme gjør det ikke mer riktig. Det er først når vi klarer å drive uten å være avhengig av å selge at ting kommer til å gå bra. Men igjen, det er kanskje mulig de også skjønner det. Og lar bare være å kommunisere det.

Så langt har Jokke: hentet inn bedre spillere enn forventet for pengene som er investert. Det går ingen rykter fra Valle, navnene kommer først frem når han ankommer Oslo for legesjekk. Lønnssummen er redusert. Vi har seks hele uker med forberedelser foran oss, og vi har ikke desperat behov for flere stykker. Ikke verst, egentlig. Hva ser vi fortsatt etter, hva bør være vår neste prioritet?
Svar
(3 timer siden)papajoao Skreiv: Så langt har Jokke: hentet inn bedre spillere enn forventet for pengene som er investert. Det går ingen rykter fra Valle, navnene kommer først frem når han ankommer Oslo for legesjekk. Lønnssummen er redusert. Vi har seks hele uker med forberedelser foran oss, og vi har ikke desperat behov for flere stykker. Ikke verst, egentlig. Hva ser vi fortsatt etter, hva bør være vår neste prioritet?

Enig.

Føler jeg vel egentlig har svart på det før, men for meg så er det

1-2 backer, norske helst. Utfordrere for Pallas og Hedenstad. Høyrebacken bør være god nok til å starte, om Hedenstad må vikariere på venstre.
1 norsk stopper om Kjelsen drar. Og han drar nok, enten på utlån eller permanent.
1 norsk/utenlandsk, helst norsk høyrekant, vi har vel bare Obasi som høyre.
1 utenlandsk spiss, inn for Brajanac

Mulig du ikke spurte meg, men jeg trodde du gjorde det siden du siterte Smile
Svar
https://x.com/ValerengaOslo/status/1889736436519178531

Tshiembe på! Kongeblå! Alle de som elsker Kevin klapper nå.
Svar
Herlig. Velkommen Kevin!
Svar
Who is next?
Back ?
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: clash, Greb22, Kenneth, Mannenigata, MathisEnga, 1 Usynlig(e) bruker(e), 52 Gjest(er)