Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(03-27-2025, 10:59 AM)engaman Skreiv:
(03-27-2025, 10:53 AM)Venga Skreiv: Huff... Dette er ikke bra, men hva har skjedd med Tshimbe? Er han skadet eller hva?

Tshimbe spilte vel 2 omg mot Brann.

Ok. Har ikke fått fulgt ordentlig med i det siste, men hvordan klarte han seg i så fall? Var ikke han såpass god at han gikk rett inn på laget omtrent? Trodde vi var ferdig handlet på stopperplass, men ser noen nevner at vi må ha inn en til der? Og med Ris kanskje ut så begynner det å bli 2 viktige erstatninger som må inn før Viking kampen...
Svar
Jeg kan leve med at Risnæs går, men under 20 mill hørtes fryktelig lite ut..
Kan fort blir et alt for spennende vindu dette her!
Svar
Tshimbe var vel ute med en liten kjenning i alle treningskampene inntil den siste ja. Da kom han inn i pausen.
Men hvilken kampform han er i nå er vel ikke godt å si. Det er jo ikke en optimal opplading.

Ser vi på spillerne fra den frie kvoten så har vi:
Ambina som vår trolig viktigste (utenlandske) spiller
Lange, Sørensen, Braja som faste på laget
Kevin og Pallas som ny signeringer der vi er tynnest (i forsvar)
Rijks som utfordrer på spiss plass og Obasi som en vi håper skal slå igjennom i år
Totalt 8 vi kan ha 9 og Promise kommer til sommeren.

Om det er riktig som Nettavisen skriver at vi vurderer to nye utenlandske inn så må en spiller ut.
Det må nok nødvendigvis bety Rijks eller Obasi.
Isolert sett ville ikke utlån et halvt år av Obasi vært noe krise. Han har ikke slått igjennom enda og vi er sånn sett ikke avhengig av han.
Men om planen da er å bruke han fra sommeren så kommer jo Promise inn som vi har de samme planene for. Skal man da tenke et halvt år utlån av han og da?
En obos klubb som gir begge to gjennombruddet og lar dem herje et halvt år før de kommer tilbake hit.
Eller tenker vi Rijks ut. Jeg synes han har sett lovende ut i oppkjøringa og har litt tro på at han kan gi Braja kamp til døra om han får muligheten.
Men uansett hvem av de to man tar ut så blir vi sårbare og da må den nye spilleren være minst like god i den posisjonen (høyre ving om det er Obasi, spiss om det er Rijks) i tillegg til å erstatte Riisnæs. Det er litt vanskelig å få det til å gå opp. Kvalitet kan selvsagt slå bredde. Så får vi inn et nytt klart førstevalg på spiss så lever vi godt med at vi er tynnere på høyre ving og at vi mister Rijks. Da har Braja godt fra førstevalg til andre valg og Rijks fra andrevalg til solgt/utlånt. Men da har jeg store forventinger til den spilleren.
Det at denne spilleren heller ikke har fått vært med på sesongoppkjøringa, blitt kjent med gruppa, taktikk og spillemønster gjør meg ytterligere skeptisk.

Så å bytte Riisnæs med to utenlandske er en veldig vanskelig øvelse. Jeg håper at minst en av de to som kommer inn er norsk om Riisnæs går.
Det er liten tvil om at dette blir en krevende dag for Jokke.

Så har vi en historie her da. Jokke sa nei både da glimt prøvde seg på Illic og Udahl så han er neppe redd for å stå på krava. Med det vi nå vet så er jeg enormt glad for at vi ikke slapp Illic til dem, men det hadde vel ikke vært noen katastrofe om vi solgte Udahl.

Jeg er veldig redd for at vi skal erstatte to av våre spillere som er godt kjent med laget og som har fått en full sesongoppkjøring med to nye utenlandske som isolert sett er bedre, men som da kommer rett før seriestart og vil trenge tid på å komme i form og venne seg til gruppa og spillestil. 
En nøkkel for å lykkes er å unngå for mange utskiftninger, da er det ikke drømmen å få to nye på et par dager før seriestart. 

(03-27-2025, 11:11 AM)Stenzenga Skreiv: En danske og en øst europeer

Hvem av våre utenlandske tenker vi ut i så fall og vurderer vi en norsk spiller inn i tillegg?
Og stemmer det som Nettavisen skriver at det kun er snakk om lån for de to utenlandske? 

--
De forsøker å lande to utenlandske spillere, der låneavtaler er det mest realistiske på tampen, får Nettavisen opplyst.
Bodø Glimt, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Bodø/Glimt med stort bud på Vålerenga-juvel
Svar
Lånespillere ja, fuck off
Svar
Det provoserer meg om vi skal bruke penger på lånespillere samtidig som vi slipper en av "juvelene" våre til B/G.

Vi må beholde gode norske spillere om vi skal ha ambisjoner på sikt. Nå er det nesten ikke egne talenter igjen i klubben, og alt av talenter skal bare selges ut asap. All lokal forankring er rett ut døra.. Herregud det er krise.
Svar
Forventer egentlig fra Jonsson, at vi bare avslår bud fra torskehuene. Det er utenlandske klubber som følger Riisnæs, og et salg ut, vil komme. Kanskje allerede i sommer. Regner også med at Magnus ønsker å ha en stjerne i Vålerenga når han drar. Den forsvinner ganske kjapt gitt, hvis han drar opp dit til de små, men nyrike.
Svar
(03-27-2025, 11:44 AM)mestah Skreiv: Det provoserer meg om vi skal bruke penger på lånespillere samtidig som vi slipper en av "juvelene" våre til B/G.

Vi må beholde gode norske spillere om vi skal ha ambisjoner på sikt. Nå er det nesten ikke egne talenter igjen i klubben, og alt av talenter skal bare selges ut asap. All lokal forankring er rett ut døra.. Herregud det er krise.

Altså, nå har jo Glimt bare lagt et bud da. Vi har jo ikke solgt Riisnæs (i hvert fall ikke enda).

Av 06-gutta så har Hammer Kjelsen og Kurd Rønning forsvunnet etter å ha mislyktes her. Det får vi vel si.

Sjøvold og Thorvald er her fortsatt. Jones er solgt for en rekordsum. Riisnæs er her, Apold Aasen er her. Dicko er her fortsatt, selv om det er en historie i seg selv da. Og bak der igjen er Amin Pajic og flere andre på vei opp. I tillegg har jo et par unge keepere dratt da, må få med det også.

At vi skal låne spillere er jeg vel litt sånn meh til. Men jeg regner med det er lån med kjøpsopsjon, håper det i hvert fall. Da er det vel mer greit. Da kan vi se an litt i forhold til hvor gode de reelt er. Og vi kan bruke litt tid på å overtale Trøim om det skulle trenges, så vi slipper å selge unna for å kjøpe dem.
Svar
(03-27-2025, 10:53 AM)Venga Skreiv: Huff... Dette er ikke bra, men hva har skjedd med Tshimbe? Er han skadet eller hva?

Tshimbe spilte vel 2 omg mot Brann.
Svar
Å selge Riisnæs nå er galskap. Glimt kan ryke og reise.
Svar
Det er lurt å puste litt med magen. Han er ikke solgt enda.

Blir han solgt så avhenger det meste av hva vi får inn både av penger og spillere.

Jeg vil tro at alle er enige i at 15 mill inn og to lån av utenlandske spillere som er ute av kampform vil være forferdelig ræva.

35 mill inn og et klart styrket lag som også har helt andre muligheter til sommeren er selvfølgelig noe helt annet.

Forrige vindu leverte Jokke til Laud så får vi se hvordan det går nå da. Men det er jo ingen grunn til å akseptere budet om han ikke tror vi kommer styrket ut av det.
Blir det lån ala Idumba så er det fint å slippe
Blir det lån ala Ambina så kan det være det beste som har skjedd oss på lenge.
Begge de kom jo på lån og da var vi i Obos og hadde langt dårligere økonomi enn nå.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 23 Gjest(er)