Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Vet ikke hvor mye jeg skal stole på dette, men så Rabonapod på insta, de mener at Riisnæs blir hos oss, hvor mye man kan stole på de vet jeg ikke
Svar
(03-27-2025, 12:25 PM)christian1913 Skreiv: Vet ikke hvor mye jeg skal stole på dette, men så Rabonapod på insta, de mener at Riisnæs blir hos oss, hvor mye man kan stole på de vet jeg ikke

Min følelse er at dissa i Rabona ofte er godt informert. Så håper virkelig de har rett i denne. Ikke at det ville være helt krise om han dro, sånn isolert sett. Men om det er til Glimt, og for 15-20 mill, så er det krise. Ikke faen om vi skal være med å subsidiere et generasjonsskifte oppi der, som snart må begynne
Svar
(03-27-2025, 12:25 PM)christian1913 Skreiv: Vet ikke hvor mye jeg skal stole på dette, men så Rabonapod på insta, de mener at Riisnæs blir hos oss, hvor mye man kan stole på de vet jeg ikke

Jonas Sundet som leder Rabona snakka mye om at vi var nær en navngitt stopper (som han ikke ville navngi), som heller endte opp et annet sted. Han har jo utrolig mange kontakter i miljøet, skal ikke ta alt han sier for god fisk men jeg tror ikke han ville gått ut med den posten (som sier at Riisnæs kommer til å spille mot Viking) hvis han ikke mente at det var tilfellet.
Svar
Jeg tror også på Rabona, men ting kan alltid forandre seg.

Vi kan ha takket klart nei til 20 mill og glimt sagt at det er uaktuelt for dem å høyne, men så kan de by 35 om en time eller to og da vil fort vi også tenke annerledes.
Så det er nok riktig per nå, men ingen kn vel være helt sikre på hva som vil skje de neste 12 timene.
Byr de nok så får de han, men nok er nok langt mer nå enn det hadde vært om de prøvde seg for en måned eller to uker siden.

Det virker jo litt underlig planlagt av glimt om ikke målet er å skape uro hos oss.
Svar
Jonas sundet sier «vi har den beste kilden du kan tenke deg» på direkte spørsmål om hvor sikre de er i sin sak.
Svar
(03-27-2025, 12:51 PM)Trasskuken Skreiv: Jonas sundet sier «vi har den beste kilden du kan tenke deg» på direkte spørsmål om hvor sikre de er i sin sak.

Jeg skal virkelig begynne å følge han for alltid, hvis det stemmer!

Hytten svarer;

https://www.tv2.no/sport/vekker-harme-ka.../17593097/

Og så har man fjotter som ønsker Glimt til CL, 300 millioner, og mulighet til å grafse.
Svar
(03-27-2025, 12:51 PM)Trasskuken Skreiv: Jonas sundet sier «vi har den beste kilden du kan tenke deg» på direkte spørsmål om hvor sikre de er i sin sak.

Opplever også at han pleier å ha gode kilder. Og da fikk jeg faktisk litt ro i sjelen, selv om selvfølgelig ting kan endre seg. Byr de helt latterlige mye penger så må man på et tidspunkt takke ja. Men sannsynligvis så betyr dette at han blir.

(03-27-2025, 12:09 PM)NilsDN Skreiv:
(03-27-2025, 11:44 AM)mestah Skreiv: Det provoserer meg om vi skal bruke penger på lånespillere samtidig som vi slipper en av "juvelene" våre til B/G.

Vi må beholde gode norske spillere om vi skal ha ambisjoner på sikt. Nå er det nesten ikke egne talenter igjen i klubben, og alt av talenter skal bare selges ut asap. All lokal forankring er rett ut døra.. Herregud det er krise.

Altså, nå har jo Glimt bare lagt et bud da. Vi har jo ikke solgt Riisnæs (i hvert fall ikke enda).

Av 06-gutta så har Hammer Kjelsen og Kurd Rønning forsvunnet etter å ha mislyktes her. Det får vi vel si.

Sjøvold og Thorvald er her fortsatt. Jones er solgt for en rekordsum. Riisnæs er her, Apold Aasen er her. Dicko er her fortsatt, selv om det er en historie i seg selv da. Og bak der igjen er Amin Pajic og flere andre på vei opp. I tillegg har jo et par unge keepere dratt da, må få med det også.

At vi skal låne spillere er jeg vel litt sånn meh til. Men jeg regner med det er lån med kjøpsopsjon, håper det i hvert fall. Da er det vel mer greit. Da kan vi se an litt i forhold til hvor gode de reelt er. Og vi kan bruke litt tid på å overtale Trøim om det skulle trenges, så vi slipper å selge unna for å kjøpe dem.

Jo da. Litt overreaksjon fra meg, men samtidig er jeg også litt bekymret for at vi blir litt vel overtunge med utlendinger nå. Vi må beholde gode norske spillere om vi skal ta steg. Og da er det viktig at vi klarer å beholde spillere som Riisnæs og optimalt sett AKH også. 

Det snakkes lite om spillere fra akademiet nå og det bekymrer meg litt. Selv om det sikkert er en bevist strategi å ikke hype unge spillere så mye som man har gjort før - som er en fornuftig strategi. Men jeg savner mer informasjon om hvem fra akademiet, bortsett fra Pajic, som vurderes som aktuelle å flytte opp og satses på.
Svar
Glimt får bla opp. Det er ikke mangel på kronasjer i kassa der i gården!
15 - 20 er skambud.

Bla opp 40 mill så kanskje vi snakker.

Men litt merkelig tidspunkt for Glimt å legge inn bud nå.
Svar
(03-27-2025, 01:14 PM)MaxManus Skreiv: Glimt får bla opp. Det er ikke mangel på kronasjer i kassa der i gården!
15 - 20 er skambud.

Bla opp 40 mill så kanskje vi snakker.

Men litt merkelig tidspunkt for Glimt å legge inn bud nå.

Det er akkurat hva jeg tenker og.
At de beste spillerne er attraktive for andre klubber er normalt, men 1 dag før vinduet stenger er intet mindre enn svært uprofesjonelt og det vitner på at Glimt ikke har kontroll.
Hvis vår ledelse godkjenner dette, vet vi at vi svekkes sportslig fordi det er umulig å hente inn tilsvarende på kort tid.
Enkelte her har jo nevnt at vi da kanskje kan få inn en forsvarsspiller. Slik jeg har forstått saga så langt, er at vi IKKE har funnet en forsvarsspiller som kan styrke laget. Og det står ikke på penger (ja vi mista en aktuell til Molde, men vi ønsker ikke være med på den prisgaloppen). Om dette stemmer, finner vi jo ikke flere alternativer om vi får mer penger å bruke.

Vi har nok utlendinger i stallen, og å leie ut for å få plass til flere, er jo ingen god tilbakemelding til de det måtte gjelde. Da opptrer også vi som amatører. Man gjør ikke dette i siste liten. Spillerne har tross alt etablert seg og ser for seg kommende sesong i klubben.

Det eneste rette er å si nei og la gutten spille seg opp og fram i den vakre blå.
Svar
Tidspunktet deres ja. De legger inn bud fordi de kan. "Se på oss, før var det utenkelig å legge inn bud på en Engaspiller, men nå har vi suksess og masse penger". Sånn er det altså når i utgangspunktet miniklubber, soper inn penger i Europa.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Mannenigata, 17 Gjest(er)