Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norgesmesterskapet 2025
Om det mot formodning blir poeng mot RBK, så vil det jo vise hvor mye instillingen til en kamp betyr.
Men om gutta i bunn og grunn egentlig ikke er så mye bedre, så blir det tap med 3-4 mål.
Er så trist å se på det vi har å velge i på topp nå, men lov å håpe på et lite under siste dag i påsken.
Svar
(04-13-2025, 07:34 PM)JackBlack Skreiv:
(04-13-2025, 07:01 PM)Wild Touch Skreiv:
(04-13-2025, 04:01 PM)JackBlack Skreiv:
(04-13-2025, 03:34 PM)Wild Touch Skreiv: Synest Adam Larsen sier det bra. For noe forbannet tull denne boikotten. Gjeng med sutrepaver!! Slutt for faen!!!

Er du der?

Nei, bor ikke i Norge.

Med all respekt, hvem faen er du til å melde at andre ikke møter opp når du ikke er der selv.
Sist jeg sjekka er det ikke oppmøteplikt på kamper. Ei heller underholdningsplikt. 
At fans velger å boikotte er dem sak ikke din.

(04-13-2025, 06:50 PM)kaktus Skreiv: Blir mange ubrukte billetter mot Rosenborg.

Neppe. 
En idiotisk påstand faktisk

Jeg synest den boikotten er tullete! Og hvorfor, med all respekt, må man FOR FAEN være på kampen for å mene det???
Svar
Jeg vil gjerne påpeke at det hadde gjort et langt bedre inntrykk om kritikken mot boikotten hadde kommet før kampen – ikke først etter at vi tapte. Det samme gjelder kritikken mot Bakke. Uansett hvem som er trener, skal dette laget slå FC Oslo. Samtidig har Bakke det siste året vist at han faktisk evner å lede et lag som forventes å dominere kampene.

Jeg har også lyst til å løfte en uvane som jeg mener preger både miljøet her inne og Vålerenga-kulturen generelt: Man trenger ikke å ha vært fysisk til stede på kamp for å ha en legitim mening om det som skjer med klubben. Man er ikke mer Vålerengasupporter fordi man er fra Oslo øst kontra vest. Hvis vi ikke evner å endre den holdningen, så er jeg redd for at klubber som FC Oslo faktisk kan få bedre forutsetninger for å samle byen bak ett lag.

Det er mange som ønsker seg de beste spillerne fra klubber som Stabæk, men samtidig virker det som det er lite aksept for at noen kan mene noe om Vålerenga om de er fra Bærum,om de ikke står på Østblokka, skriver på nynorsk eller har feil dialekt. Det er en snever tankegang som ikke gagner klubben. For at Vålerenga skal tilbake til toppen, er vi avhengige av bredere støtte enn bare kjernen. Hvis vi kun regner de som står på Østblokka som "ekte" fans, så er Vålerenga i realiteten en av de minste klubbene i lande.

Det FC Oslo forsøker nå, minner litt om det Vålerenga gjorde på starten av 2000-tallet. Den gangen tenkte man utradisjonelt og bygget profiler rundt klubben. I dag er det stort sett Østblokka som holder trykket oppe rundt VIF – og det er beundringsverdig, men det holder dessverre ikke alene.

FC Oslo har folk som David Eriksen og andre profiler som tenker nytt og annerledes. Det overrasker meg ikke om de kan klare å bygge noe som føles relevant for hele Oslo – akkurat det Vålerenga bør være.
Svar
Du tror virkelig at FC Oslo skal bli noe som helst? David Eriksen liksom;-) Dette var deres store øyeblikk. Etter dette er de glemt for alltid. Nærmest selvsagt.

Og dette Øst/Vest greiene, er det nok du som tror betyr noe. Har flere i familien/krets som er fra Oslo vest. De er både på Østblokka OG Oslo Taxi. Og nå er det faktisk større interesse enn på lenge. Langsidene fylles opp av helt vanlige Engasupportere.
Svar
(04-14-2025, 12:32 AM)Majorstuen Skreiv: Jeg vil gjerne påpeke at det hadde gjort et langt bedre inntrykk om kritikken mot boikotten hadde kommet før kampen – ikke først etter at vi tapte. Det samme gjelder kritikken mot Bakke. Uansett hvem som er trener, skal dette laget slå FC Oslo. Samtidig har Bakke det siste året vist at han faktisk evner å lede et lag som forventes å dominere kampene.

Jeg har også lyst til å løfte en uvane som jeg mener preger både miljøet her inne og Vålerenga-kulturen generelt: Man trenger ikke å ha vært fysisk til stede på kamp for å ha en legitim mening om det som skjer med klubben. Man er ikke mer Vålerengasupporter fordi man er fra Oslo øst kontra vest. Hvis vi ikke evner å endre den holdningen, så er jeg redd for at klubber som FC Oslo faktisk kan få bedre forutsetninger for å samle byen bak ett lag.

Det er mange som ønsker seg de beste spillerne fra klubber som Stabæk, men samtidig virker det som det er lite aksept for at noen kan mene noe om Vålerenga om de er fra Bærum,om de ikke står på Østblokka, skriver på nynorsk eller har feil dialekt. Det er en snever tankegang som ikke gagner klubben. For at Vålerenga skal tilbake til toppen, er vi avhengige av bredere støtte enn bare kjernen. Hvis vi kun regner de som står på Østblokka som "ekte" fans, så er Vålerenga i realiteten en av de minste klubbene i lande.

Det FC Oslo forsøker nå, minner litt om det Vålerenga gjorde på starten av 2000-tallet. Den gangen tenkte man utradisjonelt og bygget profiler rundt klubben. I dag er det stort sett Østblokka som holder trykket oppe rundt VIF – og det er beundringsverdig, men det holder dessverre ikke alene.

FC Oslo har folk som David Eriksen og andre profiler som tenker nytt og annerledes. Det overrasker meg ikke om de kan klare å bygge noe som føles relevant for hele Oslo. Vi og Lyn har jo begrenset områdene våre til øst og vest.

Unnskyld Majorstua, du har selvsagt rett til din mening, likeså jeg. 
Jeg holdt nesten på å spy mens jeg leste innlegget ditt. 
FC Liin Oslo liksom, by David, Gud, nei.
I fjor så tapte vi nok en kamp på 15 min boikott. Sjekk tidligere poster om dette.
Jeg var på Intility, helt dødt/Corona fotball. Det går bare utover eget lag, ikke VAR.
Don Quixote gutta, like håpløst som å ryke ut i første runde.
Svar
(04-14-2025, 12:32 AM)Majorstuen Skreiv: Jeg vil gjerne påpeke at det hadde gjort et langt bedre inntrykk om kritikken mot boikotten hadde kommet før kampen – ikke først etter at vi tapte. Det samme gjelder kritikken mot Bakke. Uansett hvem som er trener, skal dette laget slå FC Oslo. Samtidig har Bakke det siste året vist at han faktisk evner å lede et lag som forventes å dominere kampene.

FC Oslo har folk som David Eriksen og andre profiler som tenker nytt og annerledes. Det overrasker meg ikke om de kan klare å bygge noe som føles relevant for hele Oslo. Vi og Lyn har jo begrenset områdene våre til øst og vest.

Kampen mot FC Oslo...er egentlig en helt vanlig cupkamp veldig lenge. Vi tar programmessig ledelsen og det virker som en lang transportetappe helt til de faktisk scorer. At vi ikke evner å score en gang til, heller ikke i 2x15 min der vi spiller 11 mot 10 er egentlig det som er krisen. Og når det blir straffer...vel, da vet vi jo hva som kommer. 

Det som var kritikken mot Bakke i 2023, starten av 2024 og også hva supportere i andre klubber sier, er evnen til å gjøre taktiske disposisjoner. Det er lange perioder med prøving og feiling, helt til det funker. Så er det bra når det funker, før det blir lange perioder med prøving og feiling når det ikke funker igjen. 

Frykter vi er på vei inn i en periode der vi kommer til å slite en del. Vi er rett og slett helt tannløse framover på banen. Vi har heller ikke mannskap til å fikse det, dessverre. Sørensen er ingen Jones og vi har rett og slett ikke en spiss som holder Eliteserienivå. Og når vi ser innstatsen i cupen så er jo det også en solid ripe i lakken for Bakke som kulturbygger.

Når det gjelder de øst-vest greiene så vet jeg ikke helt jeg. Vi er jo en arbeiderklubb, men det finnes jo ikke noen arbeiderklasse lenger og i hvert fall ikke i Oslo. Enig i at vi kan bygge opp profiler i laget, men det krever jo også at vi ikke selger unna da. For å holde oss til arbeidere så sa jo daværende Arbeiderpartileder Gro Harlem Bruntland at alt henger sammen med alt. Og sånn er det vel her også. Så lenge alle talenter shippes til Europa like raskt som noen kan si Heerenveen så blir det vanskelig. 

Så hvis vi vil ha profiler som bygges opp over tid, så er det vel å tilby en spiller som Riisnæs 5 millioner i året og ikke selge han. Det kommer jo så klart ikke til å skje da, men det er det som må til for å få profiler.
Svar
Dette handler om vinnerkultur og det kommer jo ikke når man ikke vinner. 
Laget er for «snilt». Savner noen rivjern som ofrer liv og helse. De gangene VIF har vært stabile over tid har vi hatt vinnerskaller i laget, dette mangler nå. 
Så ikke kampen men kan tenke meg at enkelte spillere begynte å grue seg til straffene allerede i ekstraomgangene. Dette er bare synsing da jeg ikke så kampen.

Fikk litt trua da vi leverte foran mange mennesker mot Viking da vi har hatt for vane å svinge da det er fullt . Ikke tilfeldig at vi tok 3. plassen under Covid.
Vi var ikke totalt underlegne i Østfold og må belage oss på tidlig mål i mot og tap mot RBK. 
Samtidig kommer vi nok ikke til å rykke ned men da kan vi ikke spille uten spiss.

Når det gjelder tilhørighet så er det tidligere prøvd å sogne over hele Oslo. Pål Breen frontet dette sammen med Martin Andresen. Det finnes VIF-supportere over hele Norge. Allikevel føler jeg VIF er den klubben med tydeligst identitet i Norge
Når VIF kommer på besøk ruster alltid motstandernes supporterkultur opp. 
Spørs om Bakke er mannen. Han har gjort veldig mye bra men har en følelse av at han ikke har det lenger.
Svar
Vi er åpenbart fantasiløse og forutsigbare i spillet. Vi er totalt avhengig av Ambina. Vi er fryktelig skjøre.
Uansett hvem vi stiller med skal vi på autopilot vinne denne. Om ikke annet håper jeg inderlig dette fører til en reaksjon og at gutta har fått stoltheten såra og viser dette med en helt annen innsats fremover!
Men jeg vet ikke om jeg tør å tro det. Du så det i øynene dem i det FC scora. Livredde! Minner meg alt for mye om 23 sesongen. Håper virkelig jeg tar feil!
Svar
(04-14-2025, 10:37 AM)Leksa Skreiv: Dette handler om vinnerkultur og det kommer jo ikke når man ikke vinner. 
Laget er for «snilt». Savner noen rivjern som ofrer liv og helse. De gangene VIF har vært stabile over tid har vi hatt vinnerskaller i laget, dette mangler nå. 
Så ikke kampen men kan tenke meg at enkelte spillere begynte å grue seg til straffene allerede i ekstraomgangene. Dette er bare synsing da jeg ikke så kampen.

Fikk litt trua da vi leverte foran mange mennesker mot Viking da vi har hatt for vane å svinge da det er fullt . Ikke tilfeldig at vi tok 3. plassen under Covid.
Vi var ikke totalt underlegne i Østfold og må belage oss på tidlig mål i mot og tap mot RBK. 
Samtidig kommer vi nok ikke til å rykke ned men da kan vi ikke spille uten spiss.

Når det gjelder tilhørighet så er det tidligere prøvd å sogne over hele Oslo. Pål Breen frontet dette sammen med Martin Andresen. Det finnes VIF-supportere over hele Norge. Allikevel føler jeg VIF er den klubben med tydeligst identitet i Norge
Spørs om Bakke er mannen. Han har gjort veldig mye bra men har en følelse av at han ikke har det lenger.
Ambina er vel det nærmeste vi har en slik mann du etterlyser, men han lot jo Bakke bli sittende på benken heke matchen som den eneste ved siden av Sjåtil.......
Svar
(04-14-2025, 10:37 AM)Leksa Skreiv: Dette handler om vinnerkultur og det kommer jo ikke når man ikke vinner. 

Spørs jo hva Bakke skal være mannen til det da. Nei, han er ikke den neste Kjetil Knutsen, Pep Guardiola, en ny Drillo eller noe sånt.. Det vet vi jo. Men han og Myhre bør være gode nok til å få oss til sånn ca midten/øvre halvdel.

Vi har jo vinnerkultur også, i og med at vi ikke tapte i OBOS etter 16.mai i fjor.

Tror egentlig problemet er mye mer enkelt enn som så. Vi scorer ikke mål, dermed vinner vi ikke. Det er der skoen trykker. Så enten får Brajanac eller Rijks orden på målscoringa. Eller så kommer vi til å slite.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)