Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(05-29-2025, 11:27 AM)Leksa Skreiv:
(05-29-2025, 10:56 AM)Blue 1978 Skreiv: Er vel ingen som er tilfreds med Braja antall scoringer  i år. Til hans forsvar så tenker jeg han har fått fått langt dårligere arbeidsforhold i år og det må trenerteamet og ta noe ansvar for. Nivået er naturligvis høyere i år enn i fjor. Men savner vinger med stor fart og drible ferdigheter som kan legge inn innlegg på kant. Vi hadde Jones i fjor som gjorde akkurrat denne jobben og som og bidro til å gi Braja mer plass ved å skjære inn . Nå får vi håpe at Thorvaldsen holder seg skadefri. Men jeg ønsker meg en extra ving med fart i dette vinduet for Filip er veldig skadeutsatt. Vi får Promise, men trenger en til. Sørensen kunne også vært interessant å prøvd på topp. Sånn som vi spiller tror jeg han passer bedre på topp. Fortsetter vi med med samme formasjon, er vi nødt til å få tak i en sterk hodespiller som evner å få ballen i mål når det kommer innlegg. Eller en som er enda mer klinisk. Håper ellers vi ikke gjør en for stor vårrengjøring. Fotball handler og om trygghet og relasjon. Det har vært veldig lite stabilitet i troppen de siste årene med store utskiftninger. Når man ser lag som Brann, BG og RBK har de fleste spilleren spilt sammen i flere år.Mees er en av dem som nok må søke andre jaktmarker. Obasi må få mer spilletid for å få mer erfaring og jeg håper han leies ut til en Obos klubb.  Også er det viktig å bruke vinduet på å forlenge kontrakten til Ambina og Vinicius.

Elias Hagen et god spiller, men han  har dessverre ikke passet inn sånn som vi spiller. Dersom vi kunne solgt han og fått mer en spiller som var mer komplementær kunne det og vært bra. Sjøvold må og få mer tillit ellers så tar han en Hammer Kjeldsen og stikker Moe jeg kan forstå veldig godt. Han må spille mer å ikke bare brukes som treningsparrer .
Sørensen MÅ prøves på topp.
Jeg synes han er en veldig unaturlig ving. Hadde det vært 20-30 år siden kunne jeg forstått at han kunne kledd ving-rolle.
Kjør han som spiss. Han er god til å fyre stillestående, skuddene har ofte mening, og ikke minst han har den lille danske roen som skal til.
Vet at vi nuller ut muligheten for å true bakrom men gi indreløperne den muligheten. 
Sørensen er litt uortodoks og typisk VIF-spiller også.
Uten at det skal være grunnen til bruke han på topp.
Vi MÅ score mål. Det tror jeg Sørensen gjør fra forskjellige vinkler.
Han er hodesterk også. Synd Bakke ikke leser forumet?
Svar
Aner ikke om Bakke leser her eller ikke. Tror ikke det, men håper han gjør det.

Uansett så er utfordringen med Sørensen på topp at han nok er god nok rettvendt, men sliter nok mer feilvendt. Han er sannsynligvis likevel mer målfarlig enn de vi har og bør jo sånn sett prøves. Men jeg kan også skjønne hvorfor det ikke har skjedd. Vi har jo ikke hatt så mange andre alternativer på kant.

Siden alle har lov til å ha sine egne meninger så har jeg også min. Jeg tror det beste er å kjøre Sørensen på høyre og flytte høyrebente Riisnæs over på venstre. Da får vi en kreativ venstreside som kan varierer mellom innlegg fra en Vinicius på overlap og en kreativ Riisnæs som går innover i banen. Dette burde ikke i seg selv være en stor revolusjon, fordi også Sørensen er høyrefotet. Men likevel mye mer spiss enn Riisnæs og langt mindre kreativ/teknisk. Han er også bedre i stand til å gjøre noe utav innlegg fra Vinicius enn Riisnæs og vi får ikke brukt hans sterkeste sider når han ikke er i boksen når innleggene kommer.

Det er også nærmere sånn vi spilte i fjor med en høyrebeint Riisnæs på venstrekanten, en Juklerød som gikk høyt og en høyrefotet Jones på høyrekanten. Når vi angriper langs venstre så vil da også Sørensen kunne bevege seg inn i boksen og støtte Brajanac.

Argumentet for å gjøre noe sånt vil være at vi er nærmere det som fungerte i fjor. Argumentet mot Sørensen på høyre er at Sørensen er dårligere til å avslutte med venstre enn Jones, men siden han uansett ikke er her lenger så må spørsmålet heller være om han er dårligere med venstre enn Riisnæs. Og det tror jeg ikke han er.

Det beste hadde jo vært om vi hadde hatt en venstrebeint kantspiller på høyrekanten, men det har vi jo ikke. Og siden verken Promise eller Obasi heller er venstrebente så kommer vi neppe til å få det heller. Og da blir det bare en diskusjon om hvilken høyrebeint kantspiller som skal spille på venstre og hvem som skal spille på høyre. Og jeg mener vi kan prøve Sørensen der nå.
Svar
(05-30-2025, 08:40 AM)NilsDN Skreiv: Det beste hadde jo vært om vi hadde hatt en venstrebeint kantspiller på høyrekanten, men det har vi jo ikke. Og siden verken Promise eller Obasi heller er venstrebente så kommer vi neppe til å få det heller. Og da blir det bare en diskusjon om hvilken høyrebeint kantspiller som skal spille på venstre og hvem som skal spille på høyre. Og jeg mener vi kan prøve Sørensen der nå.

Promise er venstrebent. Det ser i hvert fall veldig sånn ut på de klippene som har blitt publisert. Men han er sikkert ikke klar for en startplass allerede, vil jeg anta. Kanskje vil han få noen innhopp og være foran Obasi i køen når han kommer? 

Men håper Obasi får noen innhopp og noen muligheter til å vise seg frem snart. I tillegg til Apold-Aasen. 

Og Sjøvold kan også gjerne starte kamper i stedet for Hagen. 

Vi trenger en ordentlig 3-0 seier som gjør at vi kan gi ungguttene noen minutter til å vise seg frem. For det virker ikke som trenerne våre tør å bruke de ellers.

(05-29-2025, 02:32 AM)papajoao Skreiv: Og hva skal vi gjøre med det enorme beløpet vi vil tjene for Ambina? Jeg mener, han er allerede verdt nesten 2 millioner euro og alle speidergruppene har ham som et prioritert mål for sommeren...

Når Ambina forsvinner så skulle jeg gjerne sett Jarl i ankerrollen. Det gir en annerledes dynamikk på midten enn det er i dag, og Jarl vil være mer et klassisk anker enn det Ambina er. Men det vil gi forsvaret god beskyttelse, og mer frihet til Lange for å gå fremover. 

Da trenger vi selvfølgelig også en eller to stoppere til slik at vi er dekket der.
Svar
(05-30-2025, 11:44 AM)mestah Skreiv: Promise er venstrebent. Det ser i hvert fall veldig sånn ut på de klippene som har blitt publisert. Men han er sikkert ikke klar for en startplass allerede, vil jeg anta. Kanskje vil han få noen innhopp og være foran Obasi i køen når han kommer? 

Ja, det tror jeg jammen du har rett i. Trodde han var høyrebeint jeg, men så noen klipp av han og da bruker han venstrebeinet. Har hørt at han er veldig enbeint, så da stemmer det sikkert.

Hvis han er venstrebeint så kan han vel spille sammen med Obasi da. Hvor klar han er i høst gjenstår å se. Han er vel her nå på noe turistvisum, så han blir jo noe tilvent Norge og norsk fotball. Tipper vi ser han på banen i høst, men at det først og fremst er fra 2026 han er aktuell.

Synes Obasi drøyer litt, men der må man vel også bare være tålmodig tror jeg. Taofeek Ismaheel som var her på lån fra Loirient via FFK var jo et par år i Skeid og i FFK, før det løsna for han. Skulle vel sett at Obasi var litt lenger framme da, men er alt for tidlig å gi opp han. Har nylig fylt 20.
Svar
(05-30-2025, 12:56 PM)NilsDN Skreiv:
(05-30-2025, 11:44 AM)mestah Skreiv: Promise er venstrebent. Det ser i hvert fall veldig sånn ut på de klippene som har blitt publisert. Men han er sikkert ikke klar for en startplass allerede, vil jeg anta. Kanskje vil han få noen innhopp og være foran Obasi i køen når han kommer? 

Ja, det tror jeg jammen du har rett i. Trodde han var høyrebeint jeg, men så noen klipp av han og da bruker han venstrebeinet. Har hørt at han er veldig enbeint, så da stemmer det sikkert.

Hvis han er venstrebeint så kan han vel spille sammen med Obasi da. Hvor klar han er i høst gjenstår å se. Han er vel her nå på noe turistvisum, så han blir jo noe tilvent Norge og norsk fotball. Tipper vi ser han på banen i høst, men at det først og fremst er fra 2026 han er aktuell.

Synes Obasi drøyer litt, men der må man vel også bare være tålmodig tror jeg. Taofeek Ismaheel som var her på lån fra Loirient via FFK var jo et par år i Skeid og i FFK, før det løsna for han. Skulle vel sett at Obasi var litt lenger framme da, men er alt for tidlig å gi opp han. Har nylig fylt 20.

De kan selvfølgelig spille på hver sin kant, men med Thorvaldsen, Riisnæs og Sørensen på kantene i tillegg så blir det vel en kamp mellom de to om å være fjerdevalget. Med mindre noen av de nevnte selges selvfølgelig. Og ja, Promise er sikkert mer aktuell fra neste sesong og da kan en av de nevnte være solgt. 

Synes vi på ingen måte skal gi opp Obasi. Jeg syntes han ser veldig spennende ut, og skulle gjerne sett at han fikk flere innhopp!
Svar
(05-30-2025, 01:32 PM)mestah Skreiv: De kan selvfølgelig spille på hver sin kant, men med Thorvaldsen, Riisnæs og Sørensen på kantene i tillegg så blir det vel en kamp mellom de to om å være fjerdevalget. Med mindre noen av de nevnte selges selvfølgelig. Og ja, Promise er sikkert mer aktuell fra neste sesong og da kan en av de nevnte være solgt. 

Synes vi på ingen måte skal gi opp Obasi. Jeg syntes han ser veldig spennende ut, og skulle gjerne sett at han fikk flere innhopp!

Enig. Men jeg skjønner også at vi ikke sender utpå en læregutt når kampene er jevne og vi trenger poeng.

Jeg mener så klart ikke vi skal gi opp Obasi. Men etter snart halvannet år her så hadde jeg håpet han var nærmere enn det han tilsynelatende er. Han har vel ikke fått et eneste minutt til nå tror jeg. Og det har vært kamper der han ikke har vært i troppen. Så sånn sett så virker det jo ikke som han nærmer seg en startplass. En naturlig progresjon ville jeg sagt var i troppen alltid og spilte regelmessig noen minutter. Og kanskje starte noen kamper på andre siden av sommeren. Men utvikling er sjelden i en strak linje, så det siste kan jo fortsatt skje da.
Svar
Gode argumenter! @ Nils. Vi kunne nok utnyttet Sørensen siitt hodestyrke med innlegg fra Vinicius og det kunne absolutt hatt noe for seg. Eneste jeg savner er mer fart på vingene i forbindelse med kontringer. Vi hadde Jones i fjor, I år har vi ingen raske spillere på kantene, med unntak avThorvaldsen sommer vært mye skadet dessverre Hadde håpet på en mer offensiv deltakelse fra Sjåtil, men han har ikke vært så vært så synlig i angrepene våre. Men dersom Thorvaldsen hadde spilt, kunne det vært et alternativ med Sørensen? At han er ikke er god feilvendt, trenger ikke å ha noe å si så lenge vi ikke spiller på hans svakhet, men heller hans styrke. Altså innlegg fra kant. Det kunne så fall blitt Thorvaldsen på venstre, fortsatt Risnæs på høyre( selvom jeg personlig heller hadde ønsket han som indreløper ) og Sørensen på topp. Også er et fjerde alternativ å kjøpe en ny spiss.

Vedrørende Obasi så er jeg enig med @Mestah at vi ikke kan gi han opp. Vil tro han og har vært litt skadet i løpet av sesongen ettersom han ikke har vært i noen tropper. Jeg tenker det beste for han hadde vært et utleie hele høsten i Obos og da gjerne på et lag i Oslo omegn som kunne gitt han mye spillertid.

Promise gleder jeg meg til å se, men tror nok han trenger høsten på å bli akklimatisere seg. Greit å ikke gi han for mye press også. Så må Bakke ta noen sjanser, og gi unggutta noen min, selvom det spilles jevne kamper, inkludert Sjøvold.
Svar
Sørensen er vel ganske rask. Han er kanskje ingen Usain Bolt eller Luton Shelton. Men han er ikke treig.
Svar
(05-30-2025, 08:16 PM)NilsDN Skreiv: Sørensen er vel ganske rask. Han er kanskje ingen Usain Bolt eller Luton Shelton. Men han er ikke treig.
Han er ikke rask nok til å løpe fra backene.
Svar
(Igår, 10:14 AM)Blue 1978 Skreiv:
(05-30-2025, 08:16 PM)NilsDN Skreiv: Sørensen er vel ganske rask. Han er kanskje ingen Usain Bolt eller Luton Shelton. Men han er ikke treig.
Han er ikke rask nok til å løpe fra backene.

Sørensen er nok sikkert ikke like treg som Brajanac, så hadde vært verdt et forsøk å spille han som midtspiss, dessuten tror jeg han er mye mere målfarlig, sikkert også mye bedre i boksen.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: papajoao, 3 Gjest(er)