Tråder: 5
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
28
(04-09-2025, 07:57 PM)Glennsoe Skreiv: Er ikke sikker på at alle de lange innkastene er teknisk sett lovlige. Syntes han sklir over streken før ballen forlater armene. Regner med at VAR har kontroll..
Ffk er et lag som ikke trenger mange sjanser på og score.
Før målet ble vi løpende mye imellom og jage ball..
Lange nok en gang usynlig og bør byttes ut asap. Strand inn spør du meg
Teknisk lovlig eller ikke...som et par andre her har vært inne på, så er det litt håpløst av Kiil Olsen å i det hele tatt gi FFK innkast der, upresset. Særlig når det garantert har vært tema før kamp.
Rett før straffen til 2-0 skulle det heller ikke vært innkast. Men det er en annen historie(dommertabbe).
Tråder: 1
Omdømme:
127
(04-10-2025, 11:35 AM)mestah Skreiv: Neste overgangsvindu tenker jeg i stor grad bør handle om spissplassen og midtstopperne våre. Det er der behovet ser størst ut i dag. Selv om det selvfølgelig kan endre seg så overrasker det meg om det ikke også er planen til JJ.
Ja, og det er det som er litt irriterende her. Føler at vi egentlig risikerer å pisse bort en ganske bra mulighetet i år.
Rett og slett fordi jeg antok at Molde ville få problemer og at Pej Mathias ikke er riktig for dem. Og at Brann og Viking kom til å få en reaksjon på henholdvis trenerbyttet og mange spillersalg. Så det er plasser høyt opp som vi kunne sloss om.
En skikkelig forsvarssjef og en målfarlig spiss var og er det jeg mente vi mangla før sesongstart. Og hadde vi klart å få inn det så kunne det faktisk bli veldig bra. Men bakover synes jeg vi klarer oss greit da. Litt rufsete er det jo , men det er ikke der det skorter.
Som vi jo ser så er det ganske jevnt i Eliteserien. Vi har vært gode og heldige med å få 4 poeng. Og med litt mer killerinstinkt foran kassa så kunne vi fort ha fått enda flere. Men for all del, er ikke sikker på at vi hadde slått Viking om vi hadde spilt 11 mot 11 hele kampen. Sarpsborg kunne godt ha scora og vi kunne stått med null poeng. Og vi kunne scora først i Fredrikstad også og kanskje tatt med oss alt hjem. Så det er som vi også visste på forhånd, ganske jevnt. Og da trenger vi matchvinnere i begge ender av banen for å vippe ellers jevne kamper i vår favør. Forsvaret er ikke krise. 2 spillemål i mot på 3 kamper er i grunn helt akseptabelt.
4 poeng på første 3 er helt greit, men nå må vi opp i ringa og få noen poeng mot RBK, Kristiansund og Brann. Vi bør helst ha 4-6 poeng i de 3 kampene også.
Tråder: 11
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
21
Hadde jeg blitt fortalt at vi ville ha 4 poeng etter Viking hjemme, pluss Sarpsborg og Fredrikstad borte før sesongen, tror jeg at jeg ville tatt det egentlig. Men nå trenger vi å vise hjemmeform igjen mot trønderbønda.
13.500 solgte, blokka øyeblikkelig utsolgt.
Omdømme:
7
(04-10-2025, 11:54 AM)Caanradi Skreiv: (04-09-2025, 07:57 PM)Glennsoe Skreiv: Er ikke sikker på at alle de lange innkastene er teknisk sett lovlige. Syntes han sklir over streken før ballen forlater armene. Regner med at VAR har kontroll..
Ffk er et lag som ikke trenger mange sjanser på og score.
Før målet ble vi løpende mye imellom og jage ball..
Lange nok en gang usynlig og bør byttes ut asap. Strand inn spør du meg
Teknisk lovlig eller ikke...som et par andre her har vært inne på, så er det litt håpløst av Kiil Olsen å i det hele tatt gi FFK innkast der, upresset. Særlig når det garantert har vært tema før kamp.
Rett før straffen til 2-0 skulle det heller ikke vært innkast. Men det er en annen historie(dommertabbe).
Svakt av Olsen, men enda svakere er vi på innkastet selv. Brajanac står å ser på at 2! FFK spillere går opp etter ballen. Som flere sier her inne; skjønner ikke at vi kan bruke han!
Tråder: 0
Omdømme:
19
(04-10-2025, 12:14 PM)NilsDN Skreiv: (04-10-2025, 11:35 AM)mestah Skreiv: Neste overgangsvindu tenker jeg i stor grad bør handle om spissplassen og midtstopperne våre. Det er der behovet ser størst ut i dag. Selv om det selvfølgelig kan endre seg så overrasker det meg om det ikke også er planen til JJ.
Ja, og det er det som er litt irriterende her. Føler at vi egentlig risikerer å pisse bort en ganske bra mulighetet i år.
Rett og slett fordi jeg antok at Molde ville få problemer og at Pej Mathias ikke er riktig for dem. Og at Brann og Viking kom til å få en reaksjon på henholdvis trenerbyttet og mange spillersalg. Så det er plasser høyt opp som vi kunne sloss om.
Samtidig kan ikke vår sportslig ledelse bry seg om hva de andre lagene gjør. Vi må bygge vårt lag for hvert overgangsvindu, uansett hva som er status hos de andre. Vi kan ikke ta oss vann over hodet ved å investere mer enn vi egentlig har mulighet til.
Det er lag som kommer til å få problemer neste år også, så det vil alltid være muligheter. En lykkens dag forsvinner også Knutsen fra Glimt, og Alfred fra bartebyen. Kanskje går også Røkke konkurs og Brann finner den nye Richard Norling. Det er alltid ting som kan skje.
Omdømme:
127
(04-10-2025, 01:25 PM)mestah Skreiv: Samtidig kan ikke vår sportslig ledelse bry seg om hva de andre lagene gjør. Vi må bygge vårt lag for hvert overgangsvindu, uansett hva som er status hos de andre. Vi kan ikke ta oss vann over hodet ved å investere mer enn vi egentlig har mulighet til.
Det er lag som kommer til å få problemer neste år også, så det vil alltid være muligheter. En lykkens dag forsvinner også Knutsen fra Glimt, og Alfred fra bartebyen. Kanskje går også Røkke konkurs og Brann finner den nye Richard Norling. Det er alltid ting som kan skje.
Neida, men sportslig ledelse bør jo se at vi hadde trengt en spiss. Og det tror jeg egentlig de også gjorde, bare litt for sent.
Jada, det er klart det kommer til å skje ting i framtiden også. Men i fjor var det stor avstand fra topp 6 og ned til resten. Når da 3 av 6 sliter så åpner det seg muligheter. Og ingen egentlige naturlige arvtakere. Så i år kommer serien til å stå mellom RBK og Glimt. Plassene bak er up for grabs som det så fint heter.
Tråder: 2
Omdømme:
21
(04-10-2025, 03:43 PM)NilsDN Skreiv: (04-10-2025, 01:25 PM)mestah Skreiv: Samtidig kan ikke vår sportslig ledelse bry seg om hva de andre lagene gjør. Vi må bygge vårt lag for hvert overgangsvindu, uansett hva som er status hos de andre. Vi kan ikke ta oss vann over hodet ved å investere mer enn vi egentlig har mulighet til.
Neida, men sportslig ledelse bør jo se at vi hadde trengt en spiss. Og det tror jeg egentlig de også gjorde, bare litt for sent.
Jada, det er klart det kommer til å skje ting i framtiden også. Men i fjor var det stor avstand fra topp 6 og ned til resten. Når da 3 av 6 sliter så åpner det seg muligheter. Og ingen egentlige naturlige arvtakere. Så i år kommer serien til å stå mellom RBK og Glimt. Plassene bak er up for grabs som det så fint heter.
Ja, plutselig ser det ut som både bronse medaljene og 2 - 3 europacup plasser er up for grabs. Bare synd vi ikke ser sterke nok ut til å grabbe en av dem.
Men har Trøim lyst til å se oss spille i Europa neste sommer, så burde det være mulig hvis han bruker en 20 til 30 millioner i sommervinduet.
Avhenger jo litt av om vi henger noenlunde med etter vårsesongen da.
Omdømme:
127
(04-10-2025, 04:31 PM)Oldtimer Skreiv: Ja, plutselig ser det ut som både bronse medaljene og 2 - 3 europacup plasser er up for grabs. Bare synd vi ikke ser sterke nok ut til å grabbe en av dem.
Men har Trøim lyst til å se oss spille i Europa neste sommer, så burde det være mulig hvis han bruker en 20 til 30 millioner i sommervinduet.
Avhenger jo litt av om vi henger noenlunde med etter vårsesongen da.
Jeg burde sikkert ikke si det her, fordi da jinxer jeg det garantert. Men jeg har ganske lenge hatt litt på følelsen at vi kommer til å ha en sånn 2004-aktig sesong i år. Ikke at vi sloss helt om gullet da. Men at vi liksom henger med på et vis. Og så henter vi inn et par spillere i sommer som virkelig gjør at det bare tar fyr. Kanskje 2020 er litt bedre eksempel, da vi også henger med, henter Kjartanson og Bjørdal og plutselig så tar vi medalje.
Fordi Eliteserien er såpass jevn så kan veldig mye skje. 11 mot 11 var vi jo helt på høyden mot Viking. Og også Sarp og FFK. I banespillet altså. Det er få av lagene som liksom overgår de andre. Det er jevne kamper også vinner det laget som har en ekstra målfarlig spiss ofte. Vi har veldig mye vi nå. Troppen er bra balansert, ok kanskje en midtstopper for lite. Men med et par spillere inn som er hakket over, så er vi nok veldig nære en topp 3-6.
Tråder: 4
Omdømme:
15
Skal sies at ffk hadde 0.0 i xG før målet sitt iflg FotMob. Vi hadde ikke all verden selv da, men det var litt sånn første målet vinner-kamp.
Tråder: 0
Ble medlem: Aug 2024
Omdømme:
3
Liten overreaksjon fra Sørensen da han ble byttet ut. Greit å bli sur men ta lagkompisen(e) i hånda.
Samtidig synes jeg det var ett rart bytte. Han fikk ikke til så mye men skal vi score føler jeg han er en av de som kan gjøre det om dagen.
|