Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 3.5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Runar Espejord er ferdig i Glimt. Holder mest trolig et høyere nivå enn våre spisser.
Svar
(12-19-2024, 12:36 PM)Majorstuen Skreiv: Runar Espejord er ferdig i Glimt. Holder mest trolig et høyere nivå enn våre spisser.

Muligens, men han er ikke akkurat en spiller på vei opp. Han er heller ikke så mye bedre enn de vi har at det er en vanvittig oppgradering. Så det virker veldig unødvendig. 

Tipper klubbkokken i Tromsø lager helstekt kamel i romjula, så svelger Espejord og klubben unna hver sin kamelbit og så signerer han for Tromsø.
Svar
(12-19-2024, 12:36 PM)Majorstuen Skreiv: Runar Espejord er ferdig i Glimt. Holder mest trolig et høyere nivå enn våre spisser.

Håper virkelig vi holder oss unna han. Ekstremt skadeplaget og har nesten ikke spilt fotball de siste 2 åra.
Svar
Jeg har vel så stor tro på at spilleren som glapp var Tobias Anker som gikk til Sirius for 4 mill.
Jokke sa at man var mer eller mindre enig med spilleren, men at det glapp på overgangssummen til klubben.
Men det kan jo være en totalpakke da. Man hadde hatt rett til lønna spilleren krevde om overgangssummen var lavere.

Så kan det jo godt tenkes at vi har prøvd oss på Falchner også.
Og det kan tenkes at vi har noen prioriteringer. At man er villig til å strekke seg lengre for drømme kandidaten enn en spiller man tenker vil være en nyttig rotasjonsspiller.

Det ser ut som Ham Kam prøver å presse pris på Ofkir og ikke umiddelbart er klare for å betale det som står i opsjonen. Det tror jeg dessverre er lurt av dem.
Det er vel ganske oppgjort og vedtatt at de vil ha han, han vil til dem, og vi ikke vil han og at han neppe vil til oss.
Det er ikke noe godt utgangspunkt for oss til å forhandle pris.

Det virker som sannsynlig at det blir salg dette vinduet og da er det jo ingen tvil om at Jones er mest attraktiv. Men at vi lett får 50 mill for han sliter jeg litt med å tro på. 
Vi får se da. Det kan nok hende at halvparten eller litt over fortsatt må regnes som et brukbart salg selv om man alltid helst vil beholde de beste og få mest mulig for dem om man ikke klarer å beholde dem. 

Når det gjelder Espejord tror jeg også at han er god nok, men at det stemmer dårlig overens med Jokkes uttalse om å signere spillere der pila peker oppver.
Han er 28 som ikke er kjempe gammelt, men han har vært skadeplaget har sikkert hatt en mye høyere lønn enn han kan få her og det blir et stort spørsmål både om vi kan være trygge på at skadene hører fortida til og hvor sulten han er dersom vi blir enige om lønn. Å gå fra kjedelige bodø som vinner serien og kjemper i Europa til hovedstaden der vi er lavere på tabellen og han tjener mindre mens andre kulturtilbud er langt bedre det krever litt. Nå har jeg ingen grunn til å tro at ikke han er super proff altså, men ja jeg blir nok langt mindre overrasket om han signerer for Tromsø enn oss. Og jeg tar heller en 28 år gammel midtstopper med masse erfaring enn spiss.
Svar
(12-19-2024, 03:10 PM)Bohem33 Skreiv: Jeg har vel så stor tro på at spilleren som glapp var Tobias Anker som gikk til Sirius for 4 mill.

Timingen stemmer ikke. Sirius gikk ut med signeringen 5.desember. Podcasten med Jokke er spilt inn en uke senere og der sa han vel at spilleren glapp i går. Men da hadde altså Anker vært klar for Sirius en snau uke allerede. Det utelukker så klart ikke at ikke Anker også har glippet da. Men det er neppe han han prater om, eller så sliter han veldig med å skille dagene fra hverandre.
Svar
(12-19-2024, 03:40 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2024, 03:10 PM)Bohem33 Skreiv: Jeg har vel så stor tro på at spilleren som glapp var Tobias Anker som gikk til Sirius for 4 mill.

Timingen stemmer ikke. Sirius gikk ut med signeringen 5.desember. Podcasten med Jokke er spilt inn en uke senere og der sa han vel at spilleren glapp i går. Men da hadde altså Anker vært klar for Sirius en snau uke allerede. Det utelukker så klart ikke at ikke Anker også har glippet da. Men det er neppe han han prater om, eller så sliter han veldig med å skille dagene fra hverandre.

Oi, det var et veldig godt poeng ja. Da har du selvsagt rett i at det ikke kan være han. 

Da gir Felchner mer mening. Men da spørs det om de regnet med at de ville fått han for 3,5 da eller man følte at galoppen var i gang og at han uansett ikke var verdt mer enn 3 og det er jo et spørsmål om videresalg og andre klausuler. 

Det høres jo ikke ut som vi har veldig mye å handle for i hvert fall ikke før salg. Men litt rart kan man jo tenke at det er da. 

Jeg håper jo at vi klarer å skrape fram noen kroner til forsterkninger. Stallen vi har per nå ville ikke gjort det så godt i eliten tror jeg. Særlig ikke med tanke på hvor tynne vi er deffensivt.
Svar
(12-19-2024, 04:59 PM)Bohem33 Skreiv:
(12-19-2024, 03:40 PM)NilsDN Skreiv:

Oi, det var et veldig godt poeng ja. Da har du selvsagt rett i at det ikke kan være han. 

Da gir Felchner mer mening. Men da spørs det om de regnet med at de ville fått han for 3,5 da eller man følte at galoppen var i gang og at han uansett ikke var verdt mer enn 3 og det er jo et spørsmål om videresalg og andre klausuler. 

Det høres jo ikke ut som vi har veldig mye å handle for i hvert fall ikke før salg. Men litt rart kan man jo tenke at det er da. 

Jeg håper jo at vi klarer å skrape fram noen kroner til forsterkninger. Stallen vi har per nå ville ikke gjort det så godt i eliten tror jeg. Særlig ikke med tanke på hvor tynne vi er deffensivt.

Det kan være han, men det kan like gjerne være en østerriker som har gått til en annen østerisk klubb. Eller en spiller som rett og slett blir værende der han er. Tviler på vi finner ut av det og det er uansett ikke så farlig. 

Jeg tviler på at det var Falchener da. Da hadde vi hatt to utviklingsspillere på stopperplass.  Det heller stemmer ikke helt med timingen. Med tanke på at Jarl blir 25 i januar, Kiil Olsen blir 24 i mai og Alexander Hammer Kjelsen blir 19 i januar så tror jeg vel vi er interessert i en litt mer ferdigvare på stopperplass. 

Hvis vi først skal rote litt i midtstoppere vi har vært interssert i før så var jo Aleksandre Kalandadze aktuell før sesongen i år. 23 år gammel midtstopper, kaptein på Dinamo Tblisi og med et par landskamper for Georgia. Kan vel like gjerne vært han som noen andre? Den gangen så ble det sagt det kunne være aktuelt igjen i sommervinduet (som var). Det skjedde jo som vi vet ikke, så kan vel hende vi har prøvd oss igjen?
https://www.tv2.no/sport/valerenga-smell.../16477048/
Svar
Ergrer meg at vi ikke har fått i havn en spiller ennå. Spessielt VB og venstrebent midtforsvar burde vært på plass nå. Er noe med å starte sesongen med alle mann på jobb.
Svar
Omar er ferdig i Glimt. Uskadet og i form er han mer enn god nok for oss. Må ærlig si at jeg ikke vet hva slags skader det var snakk om, uflaks eller slitasje, men kanskje verd å sjekke om.han er interessert.
Svar
Jokke observert kl.11:15 i Rosenkrantzgate i dag i retning Karl Johans gate
På vei til Grand Cafe for å signere spiller?
Eller julelunch med Tor Olav?
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Østblokka, 17 Gjest(er)