Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Dette er en betalingssak, men ser ut som det ligger en video av Sjåtil som selv bekrefter at han forlater KBK. Skulle gjerne sett videoen https://www.tk.no/hakon-sjatil-forlater-...51-1647815
Svar
Her er et videobidrag om denne spilleren fra en venn som jobber for et engelsk lag:

https://x.com/ReindeerHotdog/status/1846228772883665240
Svar
(02-18-2025, 12:03 PM)Østenga Skreiv: Kan vi forvente flere signeringer nå a? Trenger vel strengt talt en backup til Pallas, og evt en ving?

Dette (Sjåvik) gjorde underverker for min tro på det hele. 

På back har vi vel dobbel dekning, der blir det en tøff duell mellom Hedenstad og Pallas som VB og Sjåvik er vel i utgangspunktet klart foran Borch i kampen om HB. 
Skulle det knipe på HB kan Hedenstad også brukes der. 

På stopper plass forventer vel alle Kjelsen blir borte så da har vi bare tre. Så kan man innvende at de tre ser ut til å være av veldig bra kvalitet og jeg tror det kan bli en tøff duell mellom alle tre om spilletid. En ny stopper inn er ikke å forrakte. 

På keeper har vi fin dekning. 

På DM og indreløper plassene har vi tøff konkurranse og bra dekning. 

Offensivt er jeg litt i tvil om hele angrepsrekka. 
Vi har dobbel dekning på alle plasser med 
Sørensen og Thorvaldsen på venstre 
Obasi og Riisnæs på høyre 
og Braja og Rijks på topp 

Men de mangler eliteserieerfaring og det er nok en ny posisjon for Riisnæs. 

Bak der har vi Aasen og Bully som bonus og mange fra midtbanen kan skyves fram (lange trodde vi en stund at skulle være ving, strand har spilt mye som venstre ving) 

Så jeg sier ikke nei til en stopper eller en stjerne spiller i en av de tre offensive posisjonene, men med unntak av på stopper plassen så har vi dobbel dekning så da er spørsmålet om de vi har er av høy nok kvalitet.

Ellers godt å høre at Sjåvik har styrker defensivt jeg tror det er bedre enn å hente en veldig offensiv back nå.
Svar
Må ærlig si jeg ikke kjenner til Sjåtil.Hva er hans styrker og svakheter?
Er det en som forsterker oss å er tiltenkt en rolle i start-11'rn?
Svar
Music 
(02-18-2025, 12:47 PM)Ingar Skreiv: Må ærlig si jeg ikke kjenner til Sjåtil.Hva er hans styrker og svakheter?

denne er intressant
linken ble bitteliten men den er der 

https://x.com/IngarBergeland/status/1853920236665205175
Svar
Satser på at dette blir en solid signering. Med en sum på ca 5 millioner, håper jeg på en 4-årskontrakt. Ellers morsomt å lese her; https://www.facebook.com/@crossmedia.no/?locale=nb_NO

De må jo skjønne at det frister å dra til en stor helproff klubb med ordentlig lønn, i motsetning til en liten semiproff klubb, hvor du må jobbe ved siden av. Men tviler på at den gjengen der evner. Null selvinnsikt:-)

Velkommen til Oslos Stolthet, Håkon.
Svar
(02-18-2025, 12:03 PM)Østenga Skreiv: Kan vi forvente flere signeringer nå a? Trenger vel strengt talt en backup til Pallas, og evt en ving?

Hedenstad blir backup på venstre.
Svar
(02-18-2025, 12:47 PM)Ingar Skreiv: Må ærlig si jeg ikke kjenner til Sjåtil.Hva er hans styrker og svakheter?

Det er jo vanskelig å svare helt konkret på. 

Sånn ut fra det jeg har sett så virker det som om Pallas skal være backen som bomber nedover venstrekanten. Mens høyrebacken får en mer defensiv rolle. Men hvis Sjåtil er god både offensiv og defensivt så får vi jo valgmuligheter da. 

I fjor spilte vi uten klassisk venstrekant, men flyttet opp backen. Spesielt tydelig når det var Jukle som spilte der og ikke Hedenstad. Det kunne vi gjøre fordi vi hadde først Håkans og senere Jones på høyrekanten. Som var mer en angriper ute til høyre enn en klassisk ving. Nå har vi ikke dem lenger, i stedet er det Sørensen på venstre. Det vil jo logisk bety at vi burde snu om på det og holde igjen venstrebacken, ikke høyre. Men det gjenstår jo å se. 

Så ut fra det lille jeg har sett og lest om Sjåtil så vil jeg tro at vi nå har 2 backer som kan bombe nedover langs hver sin side, men bare 1 gjør det sannsynligvis. Men det gir oss en del taktiske fordeler, fordi det blir mindre åpenbart hvordan vi kommer til å spille. Og vi kan justere underveis. 

Hvis vi nå kan forlenge med Kjelsen så er vi helt i mål med forsvaret tror jeg. Hvis ikke bør vi kanskje fylle på med enda en. Kjelsen tror jeg jo egentlig ikke at er her i 2025 da. Det som gjenstår å se er om han melder permanent overgang eller tar seg et år på utlån. Men uten Kjelsen har vi 3 stoppere, Tshiembe, Jarl og Kiil Olsen. Og 3 backer. Sjåtil, Hedenstad og Pallas. Det vil jeg si er minst 1 spiller for lite. Da vil bare 1 skade, suspensjon eller noe annet gjøre at vi ikke har alternativer, enten det er bare 2 stoppere eller 2 backer tilgjengelig. 

Men vi har ikke brukt mye penger da. Pallas kostet ca 1,5 millioner. Sjåtil koster visst 5. Promise blir sikkert ikke en veldig dyr spiller det heller. Og Tshiembe kostet vel ikke utrolig mye han heller, selv om han kostet litt. Sørensen kostet vel 2-3 millioner han også. Tror vi er på under 20 for alle 5. Så vi har fortsatt en del penger igjen fra Jones-salget. Og jada, jeg vet at vi er en selgende klubb og blablabla. Men jeg tror ikke helt på det der. Vi finner pengene hvis vi må.
Svar
(02-18-2025, 02:37 PM)NilsDN Skreiv:

Det er jo vanskelig å svare helt konkret på. 

Sånn ut fra det jeg har sett så virker det som om Pallas skal være backen som bomber nedover venstrekanten. Mens høyrebacken får en mer defensiv rolle. Men hvis Sjåtil er god både offensiv og defensivt så får vi jo valgmuligheter da. 

I fjor spilte vi uten klassisk venstrekant, men flyttet opp backen. Spesielt tydelig når det var Jukle som spilte der og ikke Hedenstad. Det kunne vi gjøre fordi vi hadde først Håkans og senere Jones på høyrekanten. Som var mer en angriper ute til høyre enn en klassisk ving. Nå har vi ikke dem lenger, i stedet er det Sørensen på venstre. Det vil jo logisk bety at vi burde snu om på det og holde igjen venstrebacken, ikke høyre. Men det gjenstår jo å se. 

Så ut fra det lille jeg har sett og lest om Sjåtil så vil jeg tro at vi nå har 2 backer som kan bombe nedover langs hver sin side, men bare 1 gjør det sannsynligvis. Men det gir oss en del taktiske fordeler, fordi det blir mindre åpenbart hvordan vi kommer til å spille. Og vi kan justere underveis. 

Hvis vi nå kan forlenge med Kjelsen så er vi helt i mål med forsvaret tror jeg. Hvis ikke bør vi kanskje fylle på med enda en. Kjelsen tror jeg jo egentlig ikke at er her i 2025 da. Det som gjenstår å se er om han melder permanent overgang eller tar seg et år på utlån. Men uten Kjelsen har vi 3 stoppere, Tshiembe, Jarl og Kiil Olsen. Og 3 backer. Sjåtil, Hedenstad og Pallas. Det vil jeg si er minst 1 spiller for lite. Da vil bare 1 skade, suspensjon eller noe annet gjøre at vi ikke har alternativer, enten det er bare 2 stoppere eller 2 backer tilgjengelig. 

Men vi har ikke brukt mye penger da. Pallas kostet ca 1,5 millioner. Sjåtil koster visst 5. Promise blir sikkert ikke en veldig dyr spiller det heller. Og Tshiembe kostet vel ikke utrolig mye han heller, selv om han kostet litt. Sørensen kostet vel 2-3 millioner han også. Tror vi er på under 20 for alle 5. Så vi har fortsatt en del penger igjen fra Jones-salget. Og jada, jeg vet at vi er en selgende klubb og blablabla. Men jeg tror ikke helt på det der. Vi finner pengene hvis vi må.

Du glemmer vi har Borch, selvom han nå er skadet.
Svar
Enig at vi bør ha en stopper om Kjelsen drar, samtidig trenger det ikke være verdens dyreste signering. Her kan en ung og lovende fungerer godt for de tre vi har virker veldig solide.
I angreps rekka er det nok folk, men noen spørsmål rundt hvem som tar nivået.
Kanskje velger man å se an til neste vindu om vi har størst behov på høyre kant, venstre kant eller spiss plassen. 

Eller så kunne et halvtårs lån vært fint. Jeg har nevnt Jones noen ganger før, det kan godt hende han trenger en ferie etter å ha gått rett fra sesongslutt her til ny sesong i spania, men om han er klar tror jeg det kunne vært bra både for han, Celta og oss at han var her et halvt år og fikk kjenne på et nivå opp fra i fjor før han var tilbake hos dem rett før sesongstart og fikk sloss om minutter i La liga.
I så fall ville vi fått flere strenger å spille på om ikke Obasi, Thorvaldsen eller Sørensen tok nivået umiddelbart så kunne man jobbet med å fase dem inn mot høsten.
I 2023 spilte han 6 kamper midtspiss for andre laget vårt så det betyr at han kan brukes på alle de tre offensive plassene om det kniper.

Det kan være en stor fordel å ha noen kroner tilgjengelig til sommeren og. Sist traff vi veldig godt med spillerne vi hentet i sommervinduet 
Og han ene til sommeren er allerede signert. Promise. Han virker ekstremt spennende, men hvor fort vi kan forvente store bidrag fra han er det ikke godt å vite. 
En drøm kan være at Obasi dominerer fra første spark og selges dyrt til sommeren og at Promise tar over stafettpinnen og presterer enda bedre. 
Men det kan jo også skje at Obasi trenger mer tid og at Promise først er ordentlig i gang fra 2026. 
Lån på et halvt år vil gi oss en del mer fleksibilitet i hvert fall.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Ulf Bøtta Johansen, 52 Gjest(er)