Trådvurdering:
  • 5 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(03-12-2025, 12:30 PM)Flemmern Skreiv: Uansett hvilken retning klubben veger, må Trøim bistå. Jeg vil jo tro han liker bedre å investere i sportslig suksess kontra dekke underskudd. Er unektelig mer gøy å se sine investeringer prestere.

Problemet ligger nok litt i de valgene SPZ tok. Han fikk beskjed om å gjøre klubben i stand til å stå på egne ben, men valgte spillersalg som løsningen på det. Det er nok ikke bare å skru av over natta. Veldig mye av våre utgifter er jo lønn. Og hvis vi holder spillerlogistikk utenfor så er vel lønnsutgifter ca 85% av alle kostnader i klubben. Og spillerne har jo lange kontrakter.

Det å beholde spillerne lenger er jo heller ikke noe problem hvis vi klarer å drive alt annet i null. Egentlig så er det meste ganske enkelt så lenge vi klarer å få ting til å gå rundt uten å selge spillere.
Svar
Uansett hvordan man vrir og vender på det er det galskap å si goodbye til Trøim etter 2028. Kanskje 2035 etter flere år i Europa etter hverandre (wish)
Svar
Enig i det. I dag er vi en klubb med underskudd på 20-30 millioner for spillersalg.

Som det er i dag så løser vi det med salg som regel. Men får vi ikke til det (det vil skje, spørs bare når) så har vi en løsning til i bakhånd.

Det vil være helt uansvarlig å fortsette som i dag uten det. Så uten ingen rik onkel så må vi nedskalere driften ganske mye. Men avtalen kan godt bli litt bedre enn den er i dag da. Mer langsiktighet og en mer tydelig plan på hva klubben trenger hjelp av Trøim til hadde vært bra.

Når Trøim kom inn så var vel planen bare å hjelpe til med noen ekstra kroner for å kjøpe inn noen spillere. I dag er det jo en integrert del av driften. Også Trøim ønsker jo at klubben skal gå i null. Sånn at det han bidrar med er positivt og ekstra, ikke bare går til vanlig drift.
Svar
In Trøim we trust.

Stopper sa de på NRK, har noen snappa opp noen rykter?
Svar
Disse tallene viser jo bare at Trøim hjelper klubben ut i grøfta (riktignok mot hans vilje, tror jeg). Det er jo som å gi en junkis gratis heroin mens han leiter etter jobb. Hadde vi ennå fått noe igjen fra dissa penga, annet enn 7. plasser og nedrykk så hadde det jo vært greit. Men i stedet så går penga hans til sysselsetting som ikke hjelper noen andre enn de som mottar lønningsposen.
Svar
(10 timer siden)Grimm Skreiv: Disse tallene viser jo bare at Trøim hjelper klubben ut i grøfta (riktignok mot hans vilje, tror jeg). Det er jo som å gi en junkis gratis heroin mens han leiter etter jobb. Hadde vi ennå fått noe igjen fra dissa penga, annet enn 7. plasser og nedrykk så hadde det jo vært greit. Men i stedet så går penga hans til sysselsetting som ikke hjelper noen andre enn de som mottar lønningsposen.

Ja, jeg tror ikke Trøim styrer den skuta. Men ja, det er sysselsetting. Det var vel det SPZ ville ha da, mest for sin egen del sikkert. Klubben selger unna og ligger og vaker sånn midt på tabellen. Trøim slipper å bidra med noe, SPZ selv mottar lønn. Kan overbevise Trøim om at ting går rett vei, kan overbevise et ikke alt for våkent klubbstyret om at ting er på stell.  

Så gikk det nesten galt i 2022, så fortsetter vi som om ingen ting har skjedd og rykker ned i 2023 i stedet.
Svar
Sola skinner og det er snart vår!
Kommer det noen forsterkninger før seriestart?
Svar
(7 timer siden)NilsDN Skreiv:
(10 timer siden)Grimm Skreiv: Disse tallene viser jo bare at Trøim hjelper klubben ut i grøfta (riktignok mot hans vilje, tror jeg). Det er jo som å gi en junkis gratis heroin mens han leiter etter jobb. Hadde vi ennå fått noe igjen fra dissa penga, annet enn 7. plasser og nedrykk så hadde det jo vært greit. Men i stedet så går penga hans til sysselsetting som ikke hjelper noen andre enn de som mottar lønningsposen.

Ja, jeg tror ikke Trøim styrer den skuta. Men ja, det er sysselsetting. Det var vel det SPZ ville ha da, mest for sin egen del sikkert. Klubben selger unna og ligger og vaker sånn midt på tabellen. Trøim slipper å bidra med noe, SPZ selv mottar lønn. Kan overbevise Trøim om at ting går rett vei, kan overbevise et ikke alt for våkent klubbstyret om at ting er på stell.  

Så gikk det nesten galt i 2022, så fortsetter vi som om ingen ting har skjedd og rykker ned i 2023 i stedet.
Kan tenke meg SPZ søtsnakka Trøim trill rundt til tider. Siem blei vel ansatt av Trøim der noe av rollen var å ha litt oversikt over hva som skjedde blant ledelsen(?).
Svar
(7 timer siden)Leksa Skreiv: Kan tenke meg SPZ søtsnakka Trøim trill rundt til tider. Siem blei vel ansatt av Trøim der noe av rollen var å ha litt oversikt over hva som skjedde blant ledelsen(?).

Det tror jeg og. Inntrykket jeg har av Trøim er at han gir sine ansatte tillit. Det er jo sånn vi har holdt på nå i mange, mange år. Vi har lett etter treneren som kan alt.

Men fotball er en veldig merkelig bransje. I vanlig business så kan folk som Trøim spotte talentfulle ledere i andre bedrifter gjennom å se på hva de har fått til der de er. Men i fotball så fungerer ikke det helt sånn. Det er lett å se hvem som har suksess, men det er mye mer vanskelig å se hvem som har skapt suksessen. Ble Godset seriemester i 2013 pga innsatsen til Stefan Johansen, Kamara og Diomande, var det Ronny Deila som skulle ha mesteparten av æren? Eller var det godt strategisk arbeid over tid fra SPZ?

Han i Bodø/Glimt nyter nå respekt pga den innsatsen først og fremst Kjetil Knutsen har gjort. SPZ fikk jo skryt pga den jobben Deila gjorde. Mens også vår egen Kjetil Siem skylder nok mye av sin karriere i NFF og i FIFA til hva Kjetil Rekdal fikk til.

Så helt enig. SPZ pratet nok Trøim trill rundt. Eller i hvert fall gjorde det nok til at SPZ unngikk å være på toppen av shitlista til Trøim. Helt til han kanskje fikk mistanker om at alt ikke var like bra som SPZ påsto og henta inn Siem.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)