Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Kongsvinger, Intility, 16. mai kl. 18:00
#81
(05-17-2024, 03:20 PM)Gåbblin Skreiv: [quote pid="6010" dateline="1715931724"]
(05-17-2024, 11:46 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 09:42 AM)Goliat Skreiv:
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv: -og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste
Det er her er ikke sant fordi om det gjentas ofte, spillermaterialet vi har er IKKE godt nok. Det synes på banen og tabellen akkurat som i fjor…

Hvis man sammenligner vår tropp med de andre troppene i OBOS så er det helt opplagt at spillermaterialet er godt nok til å vinne OBOS. Vi har spillere som har spilt på høye nivåer, med masse rutine og selvfølgelig er mer enn nok habile til å kjøre over OBOS lag.  Så er det selvfølgelig noen mangler, og en tynn stall, men jeg tror ikke problemet er stallen, jeg tror problemet er helt andre ting, uten at jeg helt klarer å forstå hva som skal til. 

Ta presspillet vårt igår. Ballen går til midtstopper, spiss løper i press men er 20 meter unna, ballen går til back og vår kant løper i press, men det skjer ikke samstemt. Når motstanders back får ballen er kanten 20 meter unna når presset starter. Når vi har ballen lar vi de komme seg i forsvar, før vi begynner å spille, men da finnes det ikke noe rom å spille i, og vi spiller på små marginer og ting blir selvfølgelig vanskelig. 

Vi er for enkle å møte, det går for tregt, og vi evner ikke skape vedvarende trykk. Det tror jeg handler mer om formasjon, spillestil og roller enn hvor gode eller dårlige enkeltspillere er.

Neste startoppstilling burde se drastisk annerledes ut.

[/quote]

Jeg syns det hadde vært spennende å spilt en annen formasjon, og forsøkt bruke spillerne på det de er gode på. Ta Juklerød feks, han blir tvunget til å utfordre hver gang han kommer opp, men det er ikke noe han er god på. Han bør komme rett frem på overlapp. Strand jager som faen, men han jager etter spillerene til motstander. Han må brukes på aggressiv gjennvinning høyt i banen, når vi har hele laget høyt i press. Vi kommer ofte til innlegg, og så ser det ut som innleggene ikke treffer spillere, men det er ikke der problemet ligger, problemet er at det ikke er nok spillere i boks når innleggene kommer. 

Skal man ha tempo i ballen, må man ha folk å spille på, men jeg syns linjene våre alltid ligger flate, og da blir man tvunget til å spille sidelengs. Få laget over der ballen er, og sett opp trekanter og spillmuligheter slik at vi kan true rom fremover istedenfor å slå sidelengs. 

Kanskje en trebacks formasjon hadde vært noe å teste, slik at vi har fler folk høyere i banen, og så har vi Kili som løper opp det aller meste mtp kontringer. 

Ønsker ihvertfall snart å se en annen fotball, enn den vi har bevitnet de siste 3-4 åra. Det funker ikke
Svar
#82
Patetisk fra våre spillere samt patetisk fra benken..

Kongsvinger hadde total kontroll over hele banen inkludert dommerne og linjedommerne (Som alle gjorde mye rart og lot Vinger drøye tiden kampen gjennom)

Har fått kjeft og ikke følt meg velkommen her tidligere for og legge fokus på enkelt spillere så det er godt samtlige minus 2 kanskje sviktet.

Neste kamp så bør det bli utskiftninger,men er redd våre 4 seiere på rad ga falske forhåpninger til trenerne og gjengen rundt de.

Stemningen ut fra stadion i går var rar, ingen snakket om kampen og ting i den eller om neste kamp. De snakket om dagligdagse ting i steden og det er ikke bra.

Bakke ut tviler jeg på, men han sitter litt løst nå. Hva med og vise litt følelser og engasjement på benken? Kanskje det smitter over på spillerne.

Men fortjent seier til kongsvinger,de spilte sin kamp og fikk dommerstanden på sin side tidlig.

Men for oss som følger med på motstanderen når de varmer opp og gjør øvelser før kampen så kjente jeg igjen mye av det i kampen.
Svar
#83
Noen som har status på skaden til Sjøvold Thorstensen?
Han har tatt store steg, og var skikkelig på gang. Utrolig kjedelig at han ble skadet nå  spesielt siden også Hagen er ute lenge.
Svar
#84
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 03:16 AM)ForrestGump Skreiv: Hvorfor Kreuz spiller i stedet for Idumba, er for meg en gåte.
Jeg vet han er venstrebeint, men i dag, kosta han oss to mål.

På det første målet, så mister han mannen sin på corner, som da upressa får heade inn.
På det andre, så bommer han på en nesten-tackling, langt ute på banen og så gidder han faen meg ikke å løpe hjem engang.

Gavepakker til xxx.
Tragisk, i likhet med Strand.

No guts, no glory.

-og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste

Det er greit å være uenig. Angående "Hårreisende" Wink

Jeg synes Kreuz spilte en dårlig kamp, det må være lov.
Spesielt aksjonen hans på 0-2 målet.
"Vi skaper ett skudd på mål?" 
Vi gjør ikke det, se kampen om igjen. Riisnæs, kunne skårt på 3 sjanser.
Hvis Kamara hadde vært litt raskere, eller noen andre osv.

Spillermaterialet  som du mener kan "cruise igjennom OBOS", er litt shaky. Det er liksom ikke helt "Mentality monsters" osv. etc. Ennå. men hvem vet? De som vil mest, vinner kampen.

Når Holter lurer Kreuz på corner, og han header inn 0-1. Så synes jeg også at vi spilte rimelig bra, inntil da. Det var også en annen Kreuz feil  etter 12 minutter-ish, som Sjøeng redda. Han redda mye.

Magnus kunne selvfølgelig avgjort, til 1-0 før, eller andre.
I en kamp er det selvsagt mange avgjørende situasjoner, hvor spillere gjør sine valg.
Når forsvarsspillere lunter hjem, i stedet for å løpe. Synes jeg flere enn meg, bør reagere.
Defense wins Championships, sier noen.
Det heter fortsatt, kamp.
Uansett hvem du har i start oppstillinga. 
I kampen vil ha jeg Idumba, på bakgrunn an hva jeg har sett av han tidligere, vs. Kreuz nåværende prestasjoner.

At man har en mening om en enkelts spillers prestasjon/er, er ikke å henge ut noen. Du kan være verdens hyggeligste person, men jeg snakker om prestasjonen.
Det er en vurdering av vedkommendes prestasjon i en kamp. Meg bekjent, er det karakterer/vurdering etter barneskolen i Norge.

Neste kamp.
Gjerne med Idumba Smile

Neppe Hårreisende.
Svar
#85
Skjønner ikke hvorfor vi spiller 4-2-3-1 
Vi har ingen offensiv midtbanespillere i stallen.
Derimot flere midtbanespillere som passer perfekt i 4-3-3
Bjørdal f.eks er en meget bra indreløper i 4-3-3
Derfor han også ble en umiddelbar suksess når Fagermo hentet han.

Bakke må snarest bruke spillerne i de posisjonene de er best.
Tror ikke Bjørdal og Riisnæs brukes i deres beste posisjoner (de er klubbens beste spillere og bærebjelker sammen med Kiil Olsen, Hagen og Håkans)

Tror også den beste posisjonen til Jones er midtspiss og ikke kant.
Han er målfarlig, har fart og fysikk. Noe Kamara og Rijks mangler.
Svar
#86
(05-18-2024, 03:39 AM)ForrestGump Skreiv:
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 03:16 AM)ForrestGump Skreiv: Hvorfor Kreuz spiller i stedet for Idumba, er for meg en gåte.
Jeg vet han er venstrebeint, men i dag, kosta han oss to mål.

På det første målet, så mister han mannen sin på corner, som da upressa får heade inn.
På det andre, så bommer han på en nesten-tackling, langt ute på banen og så gidder han faen meg ikke å løpe hjem engang.

Gavepakker til xxx.
Tragisk, i likhet med Strand.

No guts, no glory.

-og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste

Det er greit å være uenig. Angående "Hårreisende" Wink

Jeg synes Kreuz spilte en dårlig kamp, det må være lov.
Spesielt aksjonen hans på 0-2 målet.
"Vi skaper ett skudd på mål?" 
Vi gjør ikke det, se kampen om igjen. Riisnæs, kunne skårt på 3 sjanser.
Hvis Kamara hadde vært litt raskere, eller noen andre osv.

Spillermaterialet  som du mener kan "cruise igjennom OBOS", er litt shaky. Det er liksom ikke helt "Mentality monsters" osv. etc. Ennå. men hvem vet? De som vil mest, vinner kampen.

Når Holter lurer Kreuz på corner, og han header inn 0-1. Så synes jeg også at vi spilte rimelig bra, inntil da. Det var også en annen Kreuz feil  etter 12 minutter-ish, som Sjøeng redda. Han redda mye.

Magnus kunne selvfølgelig avgjort, til 1-0 før, eller andre.
I en kamp er det selvsagt mange avgjørende situasjoner, hvor spillere gjør sine valg.
Når forsvarsspillere lunter hjem, i stedet for å løpe. Synes jeg flere enn meg, bør reagere.
Defense wins Championships, sier noen.
Det heter fortsatt, kamp.
Uansett hvem du har i start oppstillinga. 
I kampen vil ha jeg Idumba, på bakgrunn an hva jeg har sett av han tidligere, vs. Kreuz nåværende prestasjoner.

At man har en mening om en enkelts spillers prestasjon/er, er ikke å henge ut noen. Du kan være verdens hyggeligste person, men jeg snakker om prestasjonen.
Det er en vurdering av vedkommendes prestasjon i en kamp. Meg bekjent, er det karakterer/vurdering etter barneskolen i Norge.

Neste kamp.
Gjerne med Idumba Smile

Neppe Hårreisende.
Du skal selvfølgelig få lov å mene at spillere gjør en dårlig kamp, men det er litt fascinerende  at tabber/feil bakover så er man syndebukk med en gang, men hvis spillere bommer på sjanser man burde sette så er det ikke like farlig. Kreutz=syndebukk, mens angripere går fri når de bommer, selvom det faktisk er like avgjørende. Hadde vi tatt ledelsen hadde vi kanskje vunnet. Vi treffer mål èn gang i denne kampen, ironisk nok er det Kreutz som står for det treffet. 

Hvis du ser 0-1 målet, så roter vi egentlig det litt til i angrep, så bommer Kili på en heading, og vi har 2 spillere rundt ham når ballen detter ned, men det er han ene xxx spilleren som får med seg ballen som fører til corner som fører til mål. xxx var mye bedre på cornere for og imot i hele kampen. 

Mål nummer to er også egentlig rot i angrep, som fører til at xxx får ballen og kan etablere. Så er Kreutz på feil sted, han skal ikke ut å støte når han ikke har sikring, men det er også dårlig av Ambina og Kili å ikke klare å stoppe deres spiss. Kili passer på et rom som egentlig er dekket av vår høyreback. 

Begge målene vi får i mot er kollektiv svikt kombinert med enkeltindividers dårlige valg, det sistnevnte er slikt som skjer i enhver kamp, også på internasjonalt nivå. 

I ditt første innlegg forstår jeg det nesten slik at du mener Kreutz taper kampen for oss (han koster oss 2 mål) men det er jeg ikke enig i, isåfall burde du ment Risnæs også er hårreisende,  som ikke setter sine 3 sjanser og vinner kampen for oss. 


Jeg syns derfor det blir "hårreisende" å peke på eller lete etter enkeltpersoners misser og skylde på det, det er bare en liten del av problemet. Vi har gode nok spillere, men de brukes feil, eller er usikre på hva de skal gjøre og det er et ledelsesproblem spør du meg. Akkurat nå som ser det ut som vi mangler form, fasong og en liten dæsj lim som gjør gutta til et lag som vil vinne for hverandre. 

Ellers enig, inn med Idumba (så får vi håpe han holder internasjonalt snitt og er feilfri)  Big Grin
Svar
#87
(05-18-2024, 03:39 AM)ForrestGump Skreiv:
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 03:16 AM)ForrestGump Skreiv: Hvorfor Kreuz spiller i stedet for Idumba, er for meg en gåte.
Jeg vet han er venstrebeint, men i dag, kosta han oss to mål.

På det første målet, så mister han mannen sin på corner, som da upressa får heade inn.
På det andre, så bommer han på en nesten-tackling, langt ute på banen og så gidder han faen meg ikke å løpe hjem engang.

Gavepakker til xxx.
Tragisk, i likhet med Strand.

No guts, no glory.

-og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste

Det er greit å være uenig. Angående "Hårreisende" Wink

Jeg synes Kreuz spilte en dårlig kamp, det må være lov.
Spesielt aksjonen hans på 0-2 målet.
"Vi skaper ett skudd på mål?" 
Vi gjør ikke det, se kampen om igjen. Riisnæs, kunne skårt på 3 sjanser.
Hvis Kamara hadde vært litt raskere, eller noen andre osv.

Spillermaterialet  som du mener kan "cruise igjennom OBOS", er litt shaky. Det er liksom ikke helt "Mentality monsters" osv. etc. Ennå. men hvem vet? De som vil mest, vinner kampen.

Når Holter lurer Kreuz på corner, og han header inn 0-1. Så synes jeg også at vi spilte rimelig bra, inntil da. Det var også en annen Kreuz feil  etter 12 minutter-ish, som Sjøeng redda. Han redda mye.

Magnus kunne selvfølgelig avgjort, til 1-0 før, eller andre.
I en kamp er det selvsagt mange avgjørende situasjoner, hvor spillere gjør sine valg.
Når forsvarsspillere lunter hjem, i stedet for å løpe. Synes jeg flere enn meg, bør reagere.
Defense wins Championships, sier noen.
Det heter fortsatt, kamp.
Uansett hvem du har i start oppstillinga. 
I kampen vil ha jeg Idumba, på bakgrunn an hva jeg har sett av han tidligere, vs. Kreuz nåværende prestasjoner.

At man har en mening om en enkelts spillers prestasjon/er, er ikke å henge ut noen. Du kan være verdens hyggeligste person, men jeg snakker om prestasjonen.
Det er en vurdering av vedkommendes prestasjon i en kamp. Meg bekjent, er det karakterer/vurdering etter barneskolen i Norge.

Neste kamp.
Gjerne med Idumba Smile

Neppe Hårreisende.

Forskjell på "på mål, men blei redda" og prøvde å skyte men bomma på mål. 

Vi hadde ett skudd PÅ mål. Riisnæs skøyt utafor.
Svar
#88
En ting som provoserer meg flere dager etterpå er 2-0 scoringen til XXX. Hvorfor lar spillerne motstanderen pisse på oss på Østblokka?? Faen ass, de burde jo stått opp for oss akkurat som vi står opp for dem kamp etter kamp.
Det er ingen med passion eller følelser igjen, kjenner jeg blir så forbanna ass..
Svar
#89
(05-18-2024, 04:17 PM)Frevert Skreiv: En ting som provoserer meg flere dager etterpå er 2-0 scoringen til XXX. Hvorfor lar spillerne motstanderen pisse på oss på Østblokka?? Faen ass, de burde jo stått opp for oss akkurat som vi står opp for dem kamp etter kamp.
Det er ingen med passion eller følelser igjen, kjenner jeg blir så forbanna ass..

100 % enig. Hadde elsket at en spiller eller fem storma frem og tok bønda som provoserte. Men neida. Er vel det vi får med Bakke og Myhre. Snille jenter.
Svar
#90
(05-18-2024, 04:17 PM)Frevert Skreiv: En ting som provoserer meg flere dager etterpå er 2-0 scoringen til XXX. Hvorfor lar spillerne motstanderen pisse på oss på Østblokka?? Faen ass, de burde jo stått opp for oss akkurat som vi står opp for dem kamp etter kamp.
Det er ingen med passion eller følelser igjen, kjenner jeg blir så forbanna ass..
Helt enig. Det er medlemsmøte på tirsdag. Dette innlegges bør leses opp for JJ og trener-teamet...
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)