Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Kongsvinger, Intility, 16. mai kl. 18:00
#71
(05-17-2024, 03:16 AM)ForrestGump Skreiv: Hvorfor Kreuz spiller i stedet for Idumba, er for meg en gåte.
Jeg vet han er venstrebeint, men i dag, kosta han oss to mål.

På det første målet, så mister han mannen sin på corner, som da upressa får heade inn.
På det andre, så bommer han på en nesten-tackling, langt ute på banen og så gidder han faen meg ikke å løpe hjem engang.

Gavepakker til xxx.
Tragisk, i likhet med Strand.

No guts, no glory.

-og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste
Svar
#72
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 03:16 AM)ForrestGump Skreiv: Hvorfor Kreuz spiller i stedet for Idumba, er for meg en gåte.
Jeg vet han er venstrebeint, men i dag, kosta han oss to mål.

På det første målet, så mister han mannen sin på corner, som da upressa får heade inn.
På det andre, så bommer han på en nesten-tackling, langt ute på banen og så gidder han faen meg ikke å løpe hjem engang.

Gavepakker til xxx.
Tragisk, i likhet med Strand.

No guts, no glory.

-og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste
Det er her er ikke sant fordi om det gjentas ofte, spillermaterialet vi har er IKKE godt nok. Det synes på banen og tabellen akkurat som i fjor…
Svar
#73
Spillermaterialet er for dårlig og vi har ingen sentrallinje som er god nok, ikke engang for OBOS. Jeg snakker da om midtforsvaret (Kiil er god nok, men trenger en leder som makker), Ambina er ikke god nok og vi har ingen spisser som er gode nok. Sjøeng er mer enn god nok selvfølgelig.
Dette er noe vi har sett over flere år nå.
Liker ikke å si det, men dette er noe enkelte av oss snakket om i pre-season, noe vi også snakket om forrige sesong. Da ble vi bare kalt negative og ble fortalt at klubben vet bedre enn oss, og har kontroll.
Akk ja, sånn går no dagan.
Svar
#74
Flaut at ei dame med Palestina flagg ble bedt om å legge det igjen ute. Slik skal ikke Vålerenga være. Redd for sikkerheten.... bullshit. Dette må vi få rydda opp i.
Svar
#75
(05-17-2024, 09:42 AM)Goliat Skreiv:
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 03:16 AM)ForrestGump Skreiv: Hvorfor Kreuz spiller i stedet for Idumba, er for meg en gåte.
Jeg vet han er venstrebeint, men i dag, kosta han oss to mål.

På det første målet, så mister han mannen sin på corner, som da upressa får heade inn.
På det andre, så bommer han på en nesten-tackling, langt ute på banen og så gidder han faen meg ikke å løpe hjem engang.

Gavepakker til xxx.
Tragisk, i likhet med Strand.

No guts, no glory.

-og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste
Det er her er ikke sant fordi om det gjentas ofte, spillermaterialet vi har er IKKE godt nok. Det synes på banen og tabellen akkurat som i fjor…

Hvis man sammenligner vår tropp med de andre troppene i OBOS så er det helt opplagt at spillermaterialet er godt nok til å vinne OBOS. Vi har spillere som har spilt på høye nivåer, med masse rutine og selvfølgelig er mer enn nok habile til å kjøre over OBOS lag.  Så er det selvfølgelig noen mangler, og en tynn stall, men jeg tror ikke problemet er stallen, jeg tror problemet er helt andre ting, uten at jeg helt klarer å forstå hva som skal til. 

Ta presspillet vårt igår. Ballen går til midtstopper, spiss løper i press men er 20 meter unna, ballen går til back og vår kant løper i press, men det skjer ikke samstemt. Når motstanders back får ballen er kanten 20 meter unna når presset starter. Når vi har ballen lar vi de komme seg i forsvar, før vi begynner å spille, men da finnes det ikke noe rom å spille i, og vi spiller på små marginer og ting blir selvfølgelig vanskelig. 

Vi er for enkle å møte, det går for tregt, og vi evner ikke skape vedvarende trykk. Det tror jeg handler mer om formasjon, spillestil og roller enn hvor gode eller dårlige enkeltspillere er.
Svar
#76
(05-17-2024, 11:27 AM)Wild Touch Skreiv: Flaut at ei dame med Palestina flagg ble bedt om å legge det igjen ute. Slik skal ikke Vålerenga være. Redd for sikkerheten.... bullshit. Dette må vi få rydda opp i.

Nei, det er helt riktig. Idiot.
Svar
#77
(05-17-2024, 11:47 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(05-17-2024, 11:27 AM)Wild Touch Skreiv: Flaut at ei dame med Palestina flagg ble bedt om å legge det igjen ute. Slik skal ikke Vålerenga være. Redd for sikkerheten.... bullshit. Dette må vi få rydda opp i.

Nei, det er helt riktig. Idiot.

Palestina flagg har selvfølgelig ingenting på stadion å gjøre.
Svar
#78
[quote pid="6010" dateline="1715931724"]
(05-17-2024, 11:46 AM)Gluecoma Skreiv:
(05-17-2024, 09:42 AM)Goliat Skreiv:
(05-17-2024, 09:38 AM)Gluecoma Skreiv: -og hadde ikke Kreutz spilt, så hadde Idumba eller noen andre sannsynligvis ikke spilt en feilfri kamp. Det er helt hårreisende å drive å skylde på enkeltspillere, ihvertfall i denne kampen. Vi skaper hele ETT skudd på mål, og det var vel innen de første 5 minuttene av kampen. Etter det, ser det ut som vi parkerer bussen, evt blir rundspilt så hardt av xxx at utfallet av denne kampen hadde blitt seier til bortelaget, uansett om en eller annen forsvarer hadde gjort en eller annen tabbe eller ei. 

Mitt inntrykk av denne kampen er at ingen bryr seg, det er liksom ikke så viktig å gå i krigen. Spillermaterialet vi har er mer enn godt nok til å cruise igjennom Obos, men det kommer ikke av seg selv. Opp i ringa nå, det begynner å haste
Det er her er ikke sant fordi om det gjentas ofte, spillermaterialet vi har er IKKE godt nok. Det synes på banen og tabellen akkurat som i fjor…

Hvis man sammenligner vår tropp med de andre troppene i OBOS så er det helt opplagt at spillermaterialet er godt nok til å vinne OBOS. Vi har spillere som har spilt på høye nivåer, med masse rutine og selvfølgelig er mer enn nok habile til å kjøre over OBOS lag.  Så er det selvfølgelig noen mangler, og en tynn stall, men jeg tror ikke problemet er stallen, jeg tror problemet er helt andre ting, uten at jeg helt klarer å forstå hva som skal til. 

Ta presspillet vårt igår. Ballen går til midtstopper, spiss løper i press men er 20 meter unna, ballen går til back og vår kant løper i press, men det skjer ikke samstemt. Når motstanders back får ballen er kanten 20 meter unna når presset starter. Når vi har ballen lar vi de komme seg i forsvar, før vi begynner å spille, men da finnes det ikke noe rom å spille i, og vi spiller på små marginer og ting blir selvfølgelig vanskelig. 

Vi er for enkle å møte, det går for tregt, og vi evner ikke skape vedvarende trykk. Det tror jeg handler mer om formasjon, spillestil og roller enn hvor gode eller dårlige enkeltspillere er.

[/quote]

Det går også fint an å anklage andre enn kreuz for å miste den markeringa også. Ambina burde vært involvert i den duellen, men stod og så på. Jeg har tidligere kritisert kreuz og forsvart Ambina, og det illustrerer egentlig poenget til gluecoma godt; vi er omtrent ikke et lag i det hele tatt. Samtlige i kongeblått ser ut som en skygge av seg selv, og presterer 2-3 nivåer under hva de kan og bør prestere. Det er meningsløst å analysere hvem som tapte en spesifikk duell, vi tapte kampen i går fordi vi ble fullstendig rundspilt. Kongsvinger var bedre enn oss på alle punkter. 

Jeg tror ikke det spiller en dritt rolle om strand eller Ambina byttes ut og en annen kommer inn. Et godt lag overlever svake prestasjoner i et ledd. Problemet vårt er ikke en detalj eller et område av banen, det er fullstendig kollaps i helheten - vi er ikke et lag. Det er jævla lett å møte 11 spillere som ikke har annet til felles enn drakta. Målene vi har scora har stort sett kommet etter gode enkeltprestasjoner - en presis pasning, en god forsering. Spillerne individuelt har ferdighetene til å prestere mer enn godt nok. Hadde riisnæs spilt for glimt hadde han sikkert blitt solgt til serie A for hundre og femti mill i sommer. I går var han usynlig store deler av kampen. Ikke fordi han hadde en spesielt dårlig dag eller noe, men fordi han i praksis ikke har lagkamerater. Og det gjelder egentlig alle. 

Samtlige utpå i går så uinteresserte ut, men jeg tror ikke det er fordi de faktisk er uintersserte, jeg tror det er fordi de ikke aner på hva de prøver på eller hvilken rolle de har i laget. Hver gang noen sendte en pasning så det ut som de basicaly hever skuldra til lagkameratene sine og spør hva faen annet skulle jeg gjøre? Det ser fullstendig planløst ut, og er like dynamisk som en murstein. Som sagt, jævla lett å møte for motstander. 

Jeg er forsåvidt enig i veldig mye som har blitt skrevet her etter kampen i går: spiller a, b, c, d, e, f hadde ikke bare årsverste, men spilte kanskje sin dårligste kamp på høyere nivå. Poenget mitt (og gluecomas forsåvidt) er at det ikke er tilfeldig. Der er et resultat av dårlig lagbygging og avgjørelser mange ledd, på mange nivåer over lang tid. 

Bakke virker helt hjelpeløs i møte med dette problemet. Han har snart hatt et år på seg, og ting ser bare verre ut enn de har gjort før. Jönnson har mislykkes totalt med logistikk og sammensetning. Begge burde gå umiddelbart. Neste startoppstilling burde se drastisk annerledes ut. Ikke at det er store muligheter for det siste: som Nils og flere var 100% tydelig på før sesongen så er troppen alt for smal. 

Alt det sagt tror jeg faktisk fortsatt det er mulig med opprykk hvis det faktisk skjer noen endringer. Tviler sterkt på direkte, men kanskje kvalik? Kanskje. Men ikke hvis vi fortsetter med det vi har holdt på med i et år.


Edit: ble noe surr med sitering, pluss litt språkligfiks. Også kom jeg på noe mer
Svar
#79
(05-17-2024, 12:12 PM)Oldtimer Skreiv:
(05-17-2024, 11:47 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(05-17-2024, 11:27 AM)Wild Touch Skreiv: Flaut at ei dame med Palestina flagg ble bedt om å legge det igjen ute. Slik skal ikke Vålerenga være. Redd for sikkerheten.... bullshit. Dette må vi få rydda opp i.

Nei, det er helt riktig. Idiot.

Palestina flagg har selvfølgelig ingenting på stadion å gjøre.

Hvis PRIDE flagg er lov å ha på stadion så skal selvfølgelig også Palestina flagg være det.
Svar
#80
Da kommer vi med Israelflagg neste kamp. Tro meg.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)